Статті

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 16
  • Ескіз
    Документ
    Methodical approaches to the determination of readiness of introduction of «blue ocean» strategy on the enterprises of food industry
    (2020) Belova, Tatyana; Krainiuchenko (Fornolyak), Olga; Rozumey, Svitlana; Petukhova, Olga
    In the conditions of competition improvement there is a necessity to find new decisions in relation to the development and strategies that will be able to provide proof market positions. One of such decisions is the conception of market space creation free from competition − so-called "blue ocean". However, there is a large variety of open questions of practical realization of the marked conception. Accordingly, the aim of the research is the development of suggestions in relation to the choice of optimal way of "blue ocean" strategy forming. To achieve the aim of the article, firstly, the factors that are the pre-condition for transition from existed market space to new one were outlined, and, secondly, methodical recommendations in the relation to realization of "blue ocean" strategy were designed. Offered approaches envisage the evaluation of strategic position of industry/company by establishment and quantitative measuring of factors, that have positive and negative influence (named, accordingly, by success and challenges), and also the research of company’s tuning degree to perception of "blue ocean" strategy. To find out the strategic position of industry/company the recommended matrix "success – challenges", that helps to envisage actions in direction of motion to blue space. The designed methodical approaches were approved on the example of Public joint stock company "Obolon". Introduction of the offered recommendations in relation to realization of "blue ocean" conception will promote the search of new strategic decisions which help companies to develop the unique market space.
  • Ескіз
    Документ
    Attractiveness of the enterprise for the market
    (2021) Belova, Tatyana; Porokhnya, Anna
    The essence of the concept of "enterprise attractiveness" is considered. The definition and significance of the attractiveness of the enterprise for the market by different authors is given. The significance of this phenomenon for the national economy is proved. Competitive advantages are determined, which allow to form market attractiveness. The list of techniques that allow to quantify the attractiveness of the enterprise for the market. The importance of matrix methods in determining the attractiveness of the enterprise is emphasized. Розглянуто сутність поняття "привабливість підприємства". Наведено визначення та значення привабливості підприємства для ринку різними авторами. Доведено значення цього явища для національної економіки. Визначено конкурентні переваги, які дозволяють формувати привабливість ринку. Перелічені методики, що дозволяють кількісно визначити привабливість підприємства для ринку. Підкреслено важливість матричних методів у визначенні привабливості підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Content marketing as an effective tool for promotion of goods and services on the internet
    (2021) Belova, Tatyana; Gulka, Victoria
    This article is devoted to revealing the essence of the concept of content marketing. The meaning of the concept "Content Marketing" is given. It has been proven that with the help of high-quality content that will be interesting and useful for a certain target audience, it is possible to build a connection between the brand and the consumer. The criteria that effective content marketing must meet are given. Recommendations for creating quality content and goals that help to achieve the use of this promotion tool are also considered. Дана стаття присвячена розкриттю сутності поняття контент-маркетингу. Надано зміст поняття «Контент-маркетинг». Доведено, що за допомогою високоякісного контенту, який буде цікавим та корисним для певної цільової аудиторії, можна вибудувати зв’язок між брендом та споживачем. Наведено критерії, яким повинен відповідати ефективний контент-маркетинг. Також розглядаються рекомендації щодо створення якісного контенту і цілей, яких допомагає досягти застосування даного інструменту просування.
  • Ескіз
    Документ
    Landscape services promotion complex
    (2021) Belova, Tatyana; Papchenko, Valentina; Nikolaenko, Irina
    The article is devoted to the consideration of marketing tools for the promotion of services in the landscape business. The stages of development of the landscape design market of Ukraine are characterized. The target audience for which the complex of landscape services is designed is given. The importance of using modern marketing tools to promote the effective sale of services in the landscape field is proved. The advantages of using advertising in the landscape business are described. The need for partnerships, which consist in cooperation with companies engaged in completely different areas of activity on favorable terms, has been proved. The importance of participation of landscape organizations in charitable actions, and also in cleaning of parks and city territories, carrying out of master classes for gardeners and competitions for photographers in the field of landscape design is defined. Стаття присвячена розгляду маркетингових інструментів просування послуг у ландшафтному бізнесі. Охарактеризовано етапи розвитку ринку ландшафтного дизайну України. Наведено цільова аудиторія, на яку розраховано комплекс ландшафтних послуг. Доведено важливість використання сучасних маркетингових засобів просування щодо формування ефективного збуту послуг в ландшафтній сфері. Описано переваги застосування реклами у ландшафтному бізнесі. Доведено необхідність партнерських зв’язків, які полягають у співпраці з підприємствами, що займаються абсолютно іншими сферами діяльності на вигідних умовах. Визначено значення участі ландшафтних організацій у благодійних акціях, а також у прибиранні парків та міських територій, проведенні майстер класів для садівників та конкурсів для фотографів у сфері ландшафтного дизайну.
  • Ескіз
    Документ
    Conditions for the formation of the marketing environment of the enterprise
    (2020) Belova, Tatyana; Dubinska, Oksana
    The article is devoted to the conditions of formation of the marketing microenvironment of the enterprise operating in the agricultural market of Ukraine. Any company operates in an environment that in some way affects it. This impact is difficult to overestimate, as its effects can be both positive (and need to be developed and protected) and negative (they need to be considered and tried to overcome). The components of the marketing microenvironment are considered and their characteristics are given. Стаття присвячена умовам формування маркетингового мікросередовища підприємства, що працює на аграрному ринку України. Будь-яке підприємство працює в середовищі, яке певним чином впливає на нього. Такий вплив важко переоцінити, оскільки його наслідки можуть бути як позитивними (і їх потрібно розвивати, так і захищати) та негативними (їх потрібно враховувати і намагатися подолати). Розглядаються компоненти маркетингового мікросередовища та даються їх характеристики.
  • Ескіз
    Документ
    Theoretical approaches to the use of methods for determining the entrepreneurship strategic of position
    (2020) Belova, Tatyana; Oleshko, Anatoly
    The article discusses research methods that can be used to determine the strategic position of the enterprise in the market. It is proved that it is important for a modern enterprise to know what position it occupies in the market among its competitors, which has competitive advantages. This is necessary in order to withstand competition and withstand a changing environment. It also helps formulate the right strategy to achieve goals. У статті розглядаються методи дослідження, які можуть бути використані для визначення стратегічного положення підприємства на ринку. Доведено, що сучасному підприємству важливо знати, яке положення воно займає на ринку серед своїх конкурентів, що має конкурентні переваги. Це необхідно для того, щоб протистояти конкуренції, протистояти мінливому середовищу. Це також допомагає сформулювати правильну стратегію для досягнення цілей.
  • Ескіз
    Документ
    Use of sensory analysis recommendations for evaluation of organoleptic indicators of quality of goods
    (2019) Belova, Tatyana; Porokhnya, Anna
    The basic techniques of sensory analysis, which are used in the evaluation of organoleptic indicators of product quality, are considered. The main methods of product quality evaluation are described. It is emphasized the importance of carrying out an organoleptic assessment of both the quality of finished products and the raw materials from which they are made. For example, indicators are presented, which evaluated the quality of sugar biscuits. The advantages and disadvantages of sensory analysis are indicated.
  • Ескіз
    Документ
    Practical application of the total product concept
    (2019) Belova, Tatyana; Danilova, M.
    The essence of the concept of a holistic product is considered. There are four different types of product perceptions. A characteristic of each species is given. Examples of products that can fit the concept of a holistic product are given. Розглядається сутність концепції цілісного продукту. Визначаються чотири різних види сприйняття продукту. Дається характеристика кожного виду. Наводяться приклади товарів, які можуть відповідати концепції цілісного продукту.
  • Ескіз
    Документ
    The features of advertising of dairy products in Ukraine
    (2017) Belova, Tatyana; Voitovych, Nataliya
    The basic methods and techniques for promoting dairy products are considered in the article. Factors of influencing on buyer’s decisions in choosing products are defined. The features of advertising of dairy products in Ukraine are investigated on the example of domestic manufacturers - РJSC «Yahotynsky maslozavod» and its affiliate «Yahotynske for children». Also the expediency of use of Internet advertising is proved.
  • Ескіз
    Документ
    Research of mechanism of decision-making in relation to purchase consumer goods
    (2016) Belova, Tatyana; Voitovych, Nataliya; Krainiuchenko (Fornolyak), Olga
    The article examines the decision process of buying consumer goods. The factors impact on consumers in purchase. The mechanism of the decision to buy the goods. У статті розглянуто процес ухвалення рішення про покупку споживчих товарів. Визначено фактори впливу на покупців при здійсненні купівлі. Досліджено механізм прийняття рішення щодо купівлі товарів.