Статті

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Соціальна відповідальність як чинник формування конкурентних переваг підприємства
    (2024) Бєлова, Тетяна Геннадіївна; Крайнюченко (Форноляк), Ольга Феодосіївна
    У статті розглядається соціальна відповідальність бізнесу як основа для формування конкурентних переваг. Доведено, що соціально спрямовані підприємства добиваються кращих результатів внаслідок того, що опікуються проблемами суспільства і завдяки тому мають краще визнання споживачів. Наведено приклади відомих компаній, які налаштовані на соціальну відповідальність і отримають гарні результати від ведення виробничо-господарської діяльності. Розглянуто класифікаційні ознаки конкурентних переваг. Сформульовано конкурентні переваги за організаційним та функціональним напрямками діяльності. Більш детально охарактеризовано різновиди конкурентних переваг за функціональною сферою (маркетинговою, виробничою, кадровою). Задля посилення конкурентної позиції запропоновано розглядати соціальну спрямованість бізнесу як джерело конкурентних переваг. Окреслено додаткові вигоди, які можуть мати соціально орієнтовані підприємства
  • Ескіз
    Документ
    Креативний менеджмент у взаємодії з талант менеджментом у системі конкурентоспроможності підприємства
    (2024) Драган, Олена Іванівна; Вашкулат, Олександра Максимівна
    У статті досліджуються нові напрямки у сфері менеджменту ‒ креативний менеджмент і талант менеджмент, їхня взаємодія та вплив на конкурентоспроможність підприємства. Запропоновано підхід до взаємодії талант менеджменту та креативного менеджменту підприємства з обґрунтуванням їхніх процесів. На підставі системного підходу представлена взаємодія талант менеджменту та креативного менеджменту підприємства. Талант менеджмент спрямований на вирощування або розкриття талановитого працівника з нуля (вхід). В свою чергу креативний менеджмент спрямований на об’єднання талановитих працівників у креативні команди для розвитку креативного потенціалу, реалізації цілей, отримання результатів інноваційних досліджень (вихід). Запропоновані напрямки удосконалення креативного менеджменту у взаємодії з талантом менеджментом на підприємстві, які суттєво впливатимуть на розвиток працівників, результати діяльності і створення конкурентних переваг.
  • Ескіз
    Документ
    Тенденції створення та функціонування молокопереробного кластеру Київської області
    (2021) Ніколаєнко, Світлана Миколаївна
    В статті автором визначені основні напрямки щодо розвитку та оптимізації виробничих процесів через необхідність виникнення різноманітних форм об’єднань, що сприятиме посиленню інтеграційних процесів на різних рівнях економіки. Автором було вивчені спроможність галузей та регіонів до створення кластерного об’єднання. Для визначення загальної тенденції розвитку молочної промисловості в цілому та окремих підприємств цієї галузі було застосовано метод експертної оцінки для виявлення факторів їх розвитку. Були встановлені сильні та слабкі сторони молокопереробної промисловості, виявлення конкурентні переваги та загрози з боку конкурентів та зовнішнього середовища. In the article, the author identifies the main directions for the development and optimization of production processes due to the need for various forms of associations, which will strengthen integration processes at different levels of the economy. The author studied the ability of industries and regions to create a cluster association. To determine the general trend of development of the dairy industry as a whole and individual enterprises in this industry, the method of expert evaluation was used to identify the factors of their development. The strengths and weaknesses of the dairy industry, identifying competitive advantages and threats from competitors and the environment were identified.
  • Ескіз
    Документ
    Attractiveness of the enterprise for the market
    (2021) Belova, Tatyana; Porokhnya, Anna
    The essence of the concept of "enterprise attractiveness" is considered. The definition and significance of the attractiveness of the enterprise for the market by different authors is given. The significance of this phenomenon for the national economy is proved. Competitive advantages are determined, which allow to form market attractiveness. The list of techniques that allow to quantify the attractiveness of the enterprise for the market. The importance of matrix methods in determining the attractiveness of the enterprise is emphasized. Розглянуто сутність поняття "привабливість підприємства". Наведено визначення та значення привабливості підприємства для ринку різними авторами. Доведено значення цього явища для національної економіки. Визначено конкурентні переваги, які дозволяють формувати привабливість ринку. Перелічені методики, що дозволяють кількісно визначити привабливість підприємства для ринку. Підкреслено важливість матричних методів у визначенні привабливості підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка конкурентоспроможності підприємства на прикладі ПрАТ “Оболонь”
    (2021) Роганова, Ганна Олександрівна; Ковальчук, Володимир Юрійович
    У роботі досліджено трактування терміну «конкурентоспроможність підприємства». Виявлено відмінності у тлумаченні поняття конкурентоспроможності підприємства різними вченими, з’ясовано основні методи оцінки конкурентоспроможності підприємства та параметри конкурентних переваг. Метою статті є дослідження рівня конкурентоспроможності сучасного підприємства харчової промисловості, з’ясовування його конкурентних переваг на ринку, визначення використовуваної конкурентної стратегії. Під час дослідження було застосовано кластерний аналіз, SPACE-аналіз та SWOT-аналіз. Діагностика конкурентоспроможності підприємства була здійснена для підприємства харчової промисловості ПрАТ «Оболонь» за даними консолідованої фінансової звітності станом на кінець 2019 року. Кластерний аналіз восьми підприємств харчової галузі дозволив їх класифікувати у три кластери за результатами розрахунку таких показників фінансової стійкості: коефіцієнт автономії, коефіцієнт фінансового ризику, коефіцієнт маневреності власного капіталу, коефіцієнт фінансового левериджу. Основний об’єкт дослідження ПрАТ «Оболонь» знаходіться в одному (другому) кластері з ПрАТ “Опілля”. Результати SPACE-аналізу за факторами стабільності середовища, промислового та фінансового потенціалу, конкурентних переваг дозволили визначити конкуренту стратегію ПрАТ «Оболонь» як захисну. SWOT-аналіз допоміг виявити основні конкурентні переваги (сильні сторони, можливості) та слабкі сторони та загрози для з’ясування перспектив ефективного функціонування підприємства. Визначено основні фактори впливу на формування конкурентоспроможності об’єкта дослідження та запропоновано заходи щодо покращення фінансового стану та підвищення його конкурентоспроможності. Перспективи подальших досліджень полягають у розробці заходів щодо оптимізації структури капіталу з метою підвищення рентабельності та інвестиційної привабливості методом моделювання структури капіталу. The interpretation of the term "enterprise competitiveness" is investigated in the work. Differences in the interpretation of the concept of enterprise competitiveness by different scientists are revealed, the main methods of assessing the competitiveness of the enterprise and the parameters of competitive advantage are clarified. The purpose of the article is to study the level of competitiveness of the modern food industry, to clarify its competitive advantages in the market, to determine the competitive strategy used. Cluster analysis, SPACE analysis and SWOT analysis were used during the study. Diagnosis of the company's competitiveness was carried out for the food industry company PJSC "Obolon" according to the consolidated financial statements as of the end of 2019. Cluster analysis of eight food companies allowed them to be classified into three clusters based on the results of calculating the following indicators of financial stability: autonomy ratio, financial risk ratio, equity maneuverability ratio, financial leverage ratio. The main object of research of PJSC "Obolon" is in one (second) cluster with PJSC "Opillya". The results of SPACE-analysis on the factors of environmental stability, industrial and financial potential, competitive advantages allowed to define the competitor's strategy of Obolon PJSC as protective. The SWOT analysis helped to identify the main competitive advantages (strengths, opportunities) and weaknesses and threats to determine the prospects for effective operation of the enterprise. The main factors influencing the formation of the competitiveness of the object of study are identified and measures are proposed to improve the financial condition and increase its competitiveness. Prospects for further research are to develop measures to optimize the capital structure in order to increase profitability and investment attractiveness by modeling the capital structure.
  • Ескіз
    Документ
    Маркетингові підходи до формування конкурентоспроможної пропозиції клієнтам у сфері ритейл-послуг
    (2020) Ткачук (Стахурська), Світлана Валеріївна; Стахурська, Світлана Антонівна; Стахурський, Валерій Олександрович
    У статті розглядаються маркетингові аспекти формування конкурентоспроможної пропозиції у сфері послуг ритейлерів. Конкурентні переваги пропонується розподіляти на дві групи: переваги низького та високого порядку. Переваги низького порядку є менш стійкими і досягаються, зазвичай, за рахунок ефекту масштабу та можливості встановлення порівняно низьких цін. Переваги високого порядку полягають у формуванні дійсно цінної пропозиції клієнтам, яка б максимально враховувала їхні потреби, та забезпечувала довгострокову лояльність. Пропонується алгоритм формування конкурентоспроможної пропозиції у сфері ритейл-сервісу, який покликаний забезпечити стійкі конкурентні переваги ритейлера. Важливим етапом при цьому є аналіз ключових потреб та проблем клієнтів та, на цій основі, виявлення головної потреби та найбільш гострої проблеми, що стає базою для створення головної цінності. Після формування головної цінності пропонується розробити систему додаткових цінностей, які спрямовані не на вирішення ключової потреби клієнта, але є допоміжними компонентами, що підвищують клієнтську лояльність. При створенні головної цінності та системи додаткових цінностей слід враховувати ресурсні обмеження.The article considers marketing approaches to the formation of a competitive offer in the field of retailer services, based on identifying the basic needs of customers and the most acute problems on the way to meeting the basic needs. It is proposed to divide competitive advantages into two groups: low-order advantages and high-order advantages. Low-order advantages are less stable, easily replicated by competitors, and are usually achieved through a wide range, large volumes of procurement, active promotion, economies of scale, and the ability to set relatively low prices. Today, low price is not the main criterion of customer loyalty, so you need to consider not the concept of price, but the concept of value and focus on the formation of competitive advantages of high order. The advantages of a high order are the formation of a truly valuable offer to customers, which would take into account their needs, the main "pain" points in meeting these needs, and ensure long-term loyalty. The algorithm of formation of the competitive offer in the field of retail service which is called to provide steady competitive advantages of the retailer is offered. The first stages of the algorithm are "sketching" the client's portrait, modeling his life situation and creating a situational model. The next, very important, steps are the analysis of key needs and problems of clients and, on this basis, the identification of the main need and the most acute problem, still becomes the basis for creating the main value. After the formation of the main value, it is proposed to develop a system of additional values, which are not aimed at addressing the key needs of the client, but are ancillary components that increase customer loyalty. Additional values are designed to make the process of satisfying the main need more comfortable, to attract the customer (for example, a pleasant color scheme) or to allow him to save money (cashbacks, discount cards, etc.). Resource constraints should be taken into account when creating a core value and value system. The main resources should be directed to the formation of the main value, only then additional values are formed. The main value with a system of additional values form a competitive offer to customers in the field of retail services.