Статті

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Документ
    Цифрова трансформація бізнесу в компаніях харчової індустрії
    (2024) Бергер, Аліна Дмитрівна
    Стаття присвячена питанню цифрової трансформації бізнесу в компаніях харчової індустрії. Застосування традиційних інструментів удосконалення бізнес-процесів компаній суттєво поступається внесеним змінам за допомогою цифрових технологій у швидкості, якості, масштабності й отриманні кінцевих економічних результатів. Цифрова трансформація бізнесу спрямована на поліпшення виробництва, реалізації продукції та обслуговування клієнтів за допомогою новітніх технологій, яка надає систематичний набір заходів для розвитку компаній в цифровому просторі. Для кожної успішної компанії харчової індустрії вже є обов’язковим застосування проєктного підходу до бізнесу, використання data-driven рішень, машинного навчання та штучного інтелекту, а також сучасних способів комунікації, безперервного трекінгу ефективності персоналу. Узагальнені пріоритетні напрямки впровадження цифрових технологій в компаніях харчової індустрії: Precision Farming ‒ точне землеробство: Internet of Things (IoT) в сільському господарстві; Blockchain для ланцюга постачання; Automated Food Processing застосування автоматизованих систем та роботів для виробництва та обробки харчових продуктів; Digital Supply Chain Management; використання цифрових технологій та програмного забезпечення для оптимізації управління ланцюгом постачання, від постачальника до споживача; Mobile Apps for Food Retail ‒ мобільні додатки для роздрібної торгівлі харчовими продуктами та ін. Прикладами успішної цифрової трансформації бізнес-процесів у різних видах діяльності і споріднених виробництвах компаній харчової індустрії є: John Deere (сільське господарство); МХП (сільське господарство); Nestle (виробництво та переробка); IBM Food Trust (логістика та постачання); Blue Apron (обслуговування споживачів); AeroFarms (сільське господарство); Zest Fresh (логістика та постачання); McDonald's, Chowbotics і Starbucks (роздрібна торгівля); Ocado (логістика та постачання); Barilla (виробництво та переробка); FarmLogs (сільське господарство); Келнер (транспортування продукції), Coca-Cola (продукція розроблена ШІ) та інші. Отже, цифрова трансформація бізнесу дозволяє сконцентруватися на процесах виробництва і реалізації харчової продукції, не витрачати час на рутинні операції, стати більш конкурентоспроможним
  • Ескіз
    Документ
    Improving the organizational and economic support for the development of enterprises in the hospitality industry in the use of information and communication technologies
    (2021) Petrovska, Iryna; Safronova, Olha; Mital, Оlena; Ometsynska, Nataliia; Moroz, Volodymyr; Vidomenko, Oksana; Lebedynets, Iryna; Shostakovska, Antonina; Maistrenko, Yuliia; Nosyriev, Oleksandr
    Conceptual foundations of organizational and economic support for the development of enterprises in the hospitality industry have been developed, taking into account the level of use of information and communication technologies. It has been determined that the main results of the influence of information technologies on the hospitality industry are the optimization of business processes, as well as the transformation of the target consumer of hospitality services. The types of information and communication technologies are systematized depending on the direction of the business processes of the cycle of providing hospitality services. It has been substantiated that through the active use of information and communication technologies, hospitality industry enterprises satisfy the needs of customers in full in accordance with modern requirements. The relationship was established between the results of assessing the level of organizational and economic support for the development of information and communication technologies and the strategic choice of enterprises in the hospitality industry. Three types of strategies are identified – information expansion, improvement, retention and further development – depending on the low, medium and high level of development of information and communication technologies, respectively. The directions of increasing the level of development of information and communication technologies of the hospitality industry at different levels are proposed. The developed theoretical and methodological provisions can be useful in the formation of the concept of strategic development of the hospitality industry. The use of the proposed toolkit reflects the results, both quantitatively (increasing demand for hospitality services, improving financial performance, etc.) and in a qualitative form (improving the quality of service, creating a positive image, etc.).
  • Ескіз
    Документ
    Artificial intelligence as a driver of the development of modern business
    (2022) Yevsieieva-Severyna, Iryna; Skopenko, Natalia
    Короткий огляд (реферат): A key success factor of modern companies is the timely restructuring of business processes, taking into account the penetration of digital technologies in all spheres of society. Nowadays, the challenges have accelerated the implementation of modern business concepts. Continual improvements become the vital step in competitive market. Digitalization has become an unavoidable reality for companies. The article investigates the meaning of the terms "digitization", "digitalization" and "digital transformation". It is proved that digitalization provides companies with competitive advantages in all areas of activity, which is reflected in the optimization of production processes, costs minimization, decreasing errors, increasing speed of delivery, boosting the quality of finished products (services), improving the control of the company’s data and processes, increasing the effectiveness of communication. Examples of companies that use digital technologies and the results of their implementation in business processes are given. The results of survey confirm the positive effects of digitalization of business. Three main types of artificial intelligence are distinguished: artificial narrow intelligence, general artificial intelligence, artificial superintelligence and the differences of each are outlined. The benefits and the main threats of artificial intelligence are revealed. The global artificial intelligence industry is expected to grow from $59.7 billion in 2021 to $422.4 billion by 2028, according to Zion Market Research. The 2020 McKinsey Global Survey on Artificial Intelligence (AI) confirms that 50% of companies have reported using AI in at least one business function. The experience of the world’s largest companies in the implementation of various artificial intelligence tools in operational activities is presented. It is emphasized that artificial intelligence contributes to business development and global economic activity. The growth of key performance indicators after the implementation of artificial intelligence in the business processes of companies is presented. Ключовим фактором успіху сучасних компаній є своєчасна перебудова бізнес-процесів з урахуванням проникнення цифрових технологій в усі сфери життя суспільства. Виклики сьогодення прискорили впровадження сучасних бізнес-концепцій. Постійні вдосконалення для компаній стають життєво важливим кроком в конкурентному середовищі. Цифровізація стала невід’ємною реальністю для сучасних компаній. У статті досліджено зміст термінів "оцифрування", "діджиталізація" та "цифрова трансформація". Доведено, що діджиталізація надає компаніям конкурентні переваги в усіх сферах діяльності, що відображається в оптимізації виробничих процесів, мінімізації витрат, зменшенні помилок, збільшенні швидкості доставки, підвищенні якості готової продукції (послуг), покращенні контролю над даними та процесами компанії та підвищенні ефективності комунікацій. Наведено приклади компаній, які використовують цифрові технології та результати їх впровадження в бізнес-процеси. Результати опитування підтверджують позитивні ефекти від діджиталізації бізнесу. Виділено три основні види штучного інтелекту: штучний вузький інтелект, загальний штучний інтелект, штучний суперінтелект та окреслено відмінності кожного з них. Розкрито переваги та основні загрози штучного інтелекту. Очікується, що світова індустрія штучного інтелекту зросте з $59,7 млрд. у 2021 році до $422,4 млрд. до 2028 року, згідно з даними Zion Market Research. Глобальне дослідження McKinsey 2020 року щодо штучного інтелекту (ШІ) підтверджує, що 50% компаній повідомили, що використовують ШІ принаймні в одній функціональній сфері бізнесу. Представлено досвід найбільших світових компаній з впровадження різних інструментів штучного інтелекту в операційну діяльність. Підкреслено, що штучний інтелект сприяє розвитку бізнесу та глобальній економічній активності. Наведено зростання ключових показників ефективності після впровадження штучного інтелекту в бізнеспроцеси компаній.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив технологій штучного інтелекту на ефективність діяльності бізнесу
    (2022) Скопенко, Наталія Степанівна; Євсєєва-Северина, Ірина Василівна; Кириченко, Ольга Миколаївна
    Виклики сьогодення сприяли прискоренню імплементації сучасних концепцій ведення бізнесу. Серед багатьох практик постійного вдосконалення бізнес-процесів є діджиталізація. Акцентовано увагу на перевагах застосування цифровізації в компаніях, що полягає у підвищенні якості процесів, зменшені часу їх проходження, швидкому виконанню замовлень, а отже, і збільшенню лояльності клієнтів. Проаналізовано поняття штучного інтелекту, виділено три його основні типи: штучний вузький інтелект, загальний штучний інтелект, штучний суперінтелект. Штучний вузький інтелект сфокусований на вирішенні вузько визначеного, структурованого завдання, загальний штучний інтелект спрямований на розв'язання будь-якої проблеми, може реагувати на різні середовища та ситуації, штучний суперінтелект зможе перевершити людей абсолютно в усьому, зуміє справлятися з творчими завданнями, ухваленням рішень та підтримувати емоційні взаємини. Розкрито переваги застосування штучного інтелекту (точність в обробці даних, здатність швидко аналізувати значний масив інформації, що сприятиме прийняттю своєчасних рішень). Також зазначено основні загрози застосування штучного інтелекту (зникнення робочих місць, масове безробіття, втрата контролю над штучним інтелектом - неконтрольованість роботів з боку людини). Розглянуто найбільш розповсюджені технології штучного інтелекту на підприємствах (наука про дані, машинне навчання, роботизація). Представлено досвід суб’єктів бізнесу по впровадженню різноманітних інструментів штучного інтелекту в оперативну діяльність, зокрема в медичній, правовій, космічній, банківській, освітній сферах діяльності. Наголошено, що саме в сфері освіти до 2030 року очікується щорічне нарощування штучного інтелекту до 45%. Акцентовано увагу, що штучний інтелект сприяє розвитку бізнесу та глобальній економічній діяльності. Розглянуто світових ключових гравців на ринку штучного інтелекту, представлено топ-10 світових IT-корпорацій, досліджено зростання їх ключових показників діяльності після впровадження технологій штучного інтелекту в товари та послуги. Current challenges have accelerated the implementation of modern business concepts. Among the many practices of continuous business processes improvement is digitalization. Attention is focused on the benefits of digitalization in companies, which is to improve the processes quality, reduce their passage time, quickly fulfil orders, and hence increase customer loyalty. The concept of artificial intelligence is analysed, its three main types are identified: artificial narrow intelligence, general artificial intelligence, artificial superintelligence. Artificial narrow intelligence is focused on solving a narrowly defined, structured task; general artificial intelligence which is aimed at solving any problem, can respond to different environments and situations. Artificial superintelligence will be able to surpass people in absolutely everything, such as coping with creative tasks, decision-making and maintaining emotional relationships. The advantages of using artificial intelligence (accuracy in data processing, the ability to quickly analyse a large amount of information that will facilitate timely decision-making) are revealed. The main threats to the use of artificial intelligence (jobs disappearance, mass unemployment, loss of control over artificial intelligence – robots’ uncontrollability by humans) are also indicated. The most common technologies of artificial intelligence in enterprises (data science, machine learning, robotization) are considered. The business entities experience in the implementation of various artificial intelligence tools in operational activities, in the medical, legal, space, banking, educational spheres of activity, is presented. It was emphasized in the educational field that the annual increase in artificial intelligence is expected to reach 45% by 2030. It is also highlighted that artificial intelligence contributes to business development and global economic activity. The world's key players in the artificial intelligence market are considered, the top 10 world IT corporations are presented, the growth of their key performance indicators after the introduction of artificial intelligence technologies in goods and services is investigated.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження бізнес-процесів підприємств роздрібної торгівлі за допомогою методів якісного аналізу
    (2018) Микитенко, Неля Володимирівна; Дубініна, Віра Володимирівна
    У статті визначено фактори, що гальмують розвиток торговельної галузі в Україні. Розкрито сутність бізнес-процесів підприємств. Охарактеризовано ролі посадових осіб, які беруть участь у реалізації бізнес-процесів підприємств, а саме: власників бізнес-процесів, власників ресурсів бізнес- процесів, виконавців бізнес-процесів. Представлено перелік основних бізнес- процесів підприємств роздрібної торгівлі з урахуванням їх спрямованості на задоволення інтересів і вподобань кінцевих (зовнішніх) споживачів та нарощування споживчої цінності й вартості. Для дослідження обрано продовольчі підприємства роздрібної торгівлі декількох форматів: супермаркети, «магазини біля дому», дискаунтери. Вибіркову сукупність склало тринадцять підприємств роздрібної торгівлі, що розташовані в різних географічних районах м. Києва та реалізують переважно продовольчі товари. Проведено аналіз основних бізнес-процесів з урахуванням різних форматів підприємств роздрібної торгівлі з використанням методів якісного аналізу. Наведено узагальнені результати експертного оцінювання рівня проблемності бізнес-процесів підприємств роздрібної торгівлі. Ідентифіковано основні проблеми, що виникають при управлінні бізнес-процесами продовольчих підприємств роздрібної торгівлі шляхом використання методу експертного оцінювання. Для спрощення дослідження сформовано чотири групи основних бізнес- процесів підприємств: торговельно-технологічні, бізнес-процеси поліпшення якості, закупівельні. Запропоновано сучасні інструменти вирішення проблем управління бізнес-процесами підприємств роздрібної торгівлі, що дають змогу підвищити їхню ефективність/результативність, а також конкурентоспроможність в агресивному ринковому середовищі. The article defines the factors hindering the development of the trade sector in Ukraine. The essence of business processes of enterprises is revealed. The roles of officials involved in the implementation of business processes of enterprises, are described namely: business process owners, owners of business process resources, business process implementers. The list of main business processes of retail enterprises is presented, taking into account their orientation on satisfying the interests and preferences of the last users (external) consumers and increasing the consumer value., Food retailers of several formats are selected for research: supermarkets, “shops near the house”, discounters. The sample consisted of thirteen retailers, located in different geographical regions of Kyiv, which mainly sell food products. The analysis of the basic business processes was conducted taking into account various formats of retail enterprises using the methods of qualitative analysis. Summarized results of expert evaluation of the level of problem of business processes of retail trade enterprises are presented. The main problems that arise in the management of business processes of food retail enterprises by using the expert evaluation method is identified. To simplify the study four groups of key business processes of the company were formed: trade and technological, business processes of quality improvement, procurement. The modern tools for solving problems of business processes management of retailers are offered, which will increase their efficiency / effectiveness and increase the competitiveness of retail enterprises in an aggressive market medium.
  • Ескіз
    Документ
    Картографування ризиків у системі інтегрованого ризик-менеджменту організації
    (2017) Дука, Анастасія Петрівна
    Стаття присвячена питанням практичної реалізації інтегрованого ризик-менеджменту в організаціях. Обґрунтована необхідність переходу від менеджменту ризиків до ризик-орієнтованого управління організаціями в сучасних умовах розвитку економіки. Акцентовано на важливості застосування сучасного інструментарію ризик-менеджменту. В ході дослідження проаналізовано зміну ролі сучасного менеджменту в процесі прийняття рішень щодо ризиків. Визначено основні стадії картографування та охарактеризовано етапи його практичного застосування. Запропоновано критерії оцінювання ризиків, що покладені в основу побудови матриці ризиків організації. Розроблено практичні рекомендації для узгодження прийняття управлінських рішень в системі інтегрованого ризик-менеджменту з урахуванням багаторівневості менеджменту організації. The article is devoted to the issue of practical implementation of integrated risk management in organizations. The necessity of transition from risk management to risk-oriented management of organizations in the modern conditions of economic development is substantiated. The importance of using modern risk management tools is emphasized. Durind the study period, the changing role of modern management in the decision-making process about risks is analyzed. The main stages of mapping are determined and the stages of its practical application are characterized. Criteria of risk assessment which are the basis for constructing an organization’s risk matrix are proposed. Practical recommendations for coordinating the adoption of management decisions in the integrated risk management system, taking into account the multilevel management of the organization, are developed.
  • Ескіз
    Документ
    Методологічні підходи до оцінки ефективності діяльності підприємства
    (2006) Голубєва, Тетяна Сергіївна; Колос, Ірина Василівна
    У статті розглянуто методологічні підході до формування цілей та оцінки ефективності діяльності підприємства на основі фінансових індикаторів та системи збалансованих показників. The article considers the methodological approaches to the objectives formation and the evaluation of the enterprise activity efficiency basing on the financial indicators and system of the balanced indexes.