Статті
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522
Переглянути
5 результатів
Результати пошуку
Документ Тертя в транспортних системах(2019) Васильківський, Костянтин Вікторович; Максименко, Ірина Фаддеївна; Костюк, Володимир СтепановичУ статті розглядаються силові взаємодії в системах транспортування скляних виробів між їх стаціонарним і рухомим масиви, рухомі опорні площини та обмежувальні напрямні, що утворюють відповідну геометрію. Вибір параметрів суч систем пов'язано з необхідністю забезпечення заданої смуги пропускання, обмеження частоти перевантажень, потужності та енергії витрати. Показано, що останні пов'язані з потребою в долають сили тертя, які проявляються у двох площинах відносно рухомої площини на рівнях з опорною рамою і площина тертя з масивом виробів і з бічними обмежувальними напрямними. Наведено математичні формалізації про силові взаємодії, розподіл навантажень та можливості їх обмежень дано. Рішення, знайдені для будівництва безскляного виробництва скляних масивів без скла, мають подвійний потенціал поліпшення ситуації. По-перше, 100% заторів немає гарантовано, а по-друге, у нас є можливість збільшити кут β напрямних до 45…50°. Це означає, що з усіма за рівних умов результуюча реакція бічної направляючої зменшиться і виходить відчутний параметр впливу. Підкреслимо, що корисна ємність системи також різко зростає і є можливість отримати диски з різним співвідношенням геометричних параметрів. У цьому випадку нормальним режимом роботи можна вважати такий, коли, незважаючи на відсутність заторів, диск буде заповнений. Як швидкість Vс конвеєра площині відліку завжди буде більше швидкості руху виробів, сили тертя в парі «площина відліку» — продукти». Останні будуть сприйматися збоку напрямні. З відомою кількістю продуктів на опорній площині, це легко розрахувати результуючу силу тертя, яка повинна бути збалансовані реакціями N1 і N2 або повними реакціями R1 і R2. А у випадку з рухомим масивом — обчислення виконуються за допомогою формул, отриманих для перевантаження. The article deals with the force interactions in the systems of transportation of glass products between their fixed and moving arrays, moving support planes and restrictive guides that form the appropriate geometry. The choice of parameters of such systems is associated with the need to provide a given bandwidth, limiting the frequency of congestion, power and energy costs. It is shown that the latter are related to the need to overcome friction forces, which are manifested in two planes relative to the movable plane at levels with a support frame and a friction plane with an array of products and with side restrictive guides. Mathematical formalizations about force interactions, load distribution and possibilities of their limitations are given. The solutions found for the construction of glassless production of glass-free glass arrays carry the potential of double improvement of the situation. First, 100% no congestion is guaranteed, and secondly, we have the ability to increase the angle β of the guide rails to 45…50°. This means that, with all things being equal, the resulting reaction from the lateral guide will decrease and a tangible parameter of influence is obtained. We emphasize that the useful capacity of the system also increases dramatically and there is an opportunity to get drives with a different ratio of geometric parameters. In this case, the normal mode of operation may be considered as such when, despite the absence of congestion, the drive will be filled. As the velocity Vс of the conveyor of the reference plane will always be greater than the speed of movement of the products, friction forces in the pair “reference plane — products” will take place. The latter will be perceived lateral guides. With the known number of products on the support plane, it is easy to calculate the resulting friction force, which must be balanced by the reactions N1 and N2, or the complete reactions R1 and R2. And in the case of a moving array, the calculations are performed using formulas obtained for congestion.Документ Modeling of cutting of food products(2010) Gubenia, Oleksii; Guts, ViktorThe mathematical and physical model of cutting of food products is conducted. It is shown out mathematical model which determines dependence of cutting effort on the parameters of regimes of process and structurally mechanical properties of product. Modeling is conducted both for homogeneous products and multi-layered which have a thin, but strong shell, here is a rapid change of cutting effort. At a physical model explored of cutting on the devices of pendulum type, that allows easily to change the parameters of regimes and cutting terms. Certainly cutting effort and rational terms at which spending energy go down and cutting quality rises. Results are applied at development of construction of equipment for cutting of food products.Документ Бытие справедливости как проблема(2010) Павлов, Валерий ЛукьяновичИсследуются факторы, обусловливающие проблемный характер бытия справедливости в обществе. Рассматривается специфика взаимосвязи морального и правового аспектов функционирования данной ценности. The article examines the factors that contribute to the problematic nature of the existence of justice in society. We consider the specifics of the relationship of moral and legal aspects of the operation of the property concerned.Документ Гідродинамічні методи інтенсифікації масообмінних процесів і гомогенізації середовищ(2009) Піддубний, Володимир Антонович; Соколенко, Анатолій Іванович; Лензіон, Сергій Валентинович; Шевченко, Олександр ЮхимовичРозглянуті взаємодія потенціального поля і сил інерції с точки зору їх оцінки як факторів інтенсифікації масообміну. Influence of the potential fields of forces of inertia from point of their estimation as factors of intensification of еxchange by the masses.Документ Электромагнитное поле и усилия в проводящем диске моментомера с осевым воздушным зазором(2004) Антоненко, А. И.; Цыганкова, Анна АнатольевнаВ данной работе рассматриваются электромагнитные процессы и силы электродинамики, возникающие в тонких проводящих дисков, превращаясь в магнитное поле, которое направляет коллинеарность на ось вращения. Было найдено значение, возникающие момент нарушения зависимости от гармонического магнитного поля.