Статті

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 51
  • Ескіз
    Документ
    Психологічні ефекти сприйняття ціни під час формуванні цінності бренду
    (2021) Скригун, Наталія Петрівна; Бойко, Ірина Анатоліївна; Гайдуков, Дмитро Сергійович
    У статті розглянуто основні психологічні ефекти сприйняття ціни споживачами, розкрито маркетингову сутність кожного з них. Визначено, що сприйняттям ціни можна управляти маркетинговими інструментами. Установлено, що для того, аби повідомити покупцю ціну товару та знизити його чутливість до рівня ціни, використовують різноманітні психологічні ефекти сприйняття ціни. Проаналізовано доцільність використання заокруглених цін та їхній вплив на свідомість потенційних споживачів. Розкрито сутність такого поняття, як «цінність бренду», наведено її характеристики та основні відмінності від ціни товару, визначено основні умови формування цінності бренду, а також її вплив на споживачів та їхні купівельні пріоритети. Наведено основні та додаткові переваги надання брендам цінності, яка б впливала на купівельні рішення споживачів; напрями створення основної цінності товару. The problem of the effective pricing is actual nowadays, in fact the price is the factor where the potential customers pay special attention during the choice of commodity or service. The search of balance between mark- on the commodity and level of population’s solvency is success of the enterprise. The special attention is paid by the researches of price perception by the consumer and his psychology, determinations of psychological methods, on the basis of the pricing process, and analysis of brand value, passes as a separate aspect that directly influences on the cost of brand. The main purpose is describing the essence of different psychological effects, that influence on consumers’ price perception and methods that marketing specialists use during the forming of brand value is given in this article. At forming of price, it is needed to take into account psychological effects of price perception that is followed by majority of potential customers in the process of choice of commodity or service. Basic methods, which are followed by producers during the forming of price on new commodity or service, are given. Among such methods, it is possible to distinguish the cost of prestige and free supply price. The essence of concept of brand value, its descriptions over and basic differences from the commodity cost is exposed; the basic terms of forming of brand value and its influence on consumers and their purchasing properties are given. Basic and additional advantages of brand value that would influence on the purchasing decisions of consumers are described. Directions of creation of basic advantages of brands value are analysed. The influence of experience of the commodity use on its general value in the consumer’s eyes is investigated. The influence positioning of brands on their perception, external aspects, such as commodity packing and its design, and their influence on the brand value are analysed. General reputation of producer and consumers’ emotions automatically create additional demand on the commodity, increasing its value is marked.
  • Ескіз
    Документ
    Формування системи моніторингу продовольчого ринку в контексті державного регулювання продовольчого забезпечення населення країни
    (2023) Ібатуллін, Марат Ільдусович; Гривківська, Оксана Василівна; Свиноус, Н. І.
    Підвищення рівня економічної безпеки держави, її складової продовольчої безпеки, не можливо забезпечити без ефективного розвитку продовольчого ринку та значного посилення ролі інструментів державного регулювання у досягненні його збалансованого розвитку. В умовах посилення глобалізаційних процесів та прийнятих зобов'язань, насамперед, щодо обмеження прямої підтримки сільського господарства, вітчизняний агропродовольчий ринок на сьогодні перебуває під впливом негативних чинників нестабільності. Із урахуванням вищезазначеного, посилення ролі інструментів державного регулювання розвитку продовольчого ринку стає важливою умовою забезпечення його збалансованості у продовольчому забезпеченні країни та формуванні експортної пропозиції агропродовольства із високим значенням доданої вартості. Increasing the level of economic security of the state, a component of its food security, cannot be ensured without effective development of the food market and significant strengthening of the role of state regulation tools in achieving its balanced development. In the conditions of the strengthening of globalization processes and the accepted obligations, first of all, regarding the limitation of direct support for agriculture, the domestic agro-food market is currently under the influence of negative factors of instability. Taking into account the above, the strengthening of the role of the instruments of state regulation of the development of the food market becomes an important condition for ensuring its balance in the food supply of the country and the formation of an export offer of agro-food with a high added value.
  • Ескіз
    Документ
    Моніторинг продовольчого ринку: європейський досвід та виклики для України
    (2023) Ібатуллін, Марат Ільдусович; Трусова, Наталя Вікторівна; Гривківська, Оксана Василівна
    Головним завданням державної системи моніторингу агропродовольчого ринку є створення та підтримка функціонування інформаційно-аналітичної системи аграрного сектору економіки для забезпечення оперативного прийняття непередбачених кризових ситуацій на відповідних агропродовольчих ринках; виявлення вигідних ринків збуту та сприяння прогнозованості розвитку бізнесу; оперативне і безкоштовне розповсюдження інформації про ціни та ринкові тенденції серед широкого кола споживачів, однак Законі України «Про захист прав споживачів». Вважаємо, що на сьогодні назріла необхідність у створенні системи державного моніторингу агропродовольчого ринку та розробці релевантної, узгодженої інформаційно-аналітичної системи для забезпечення оперативного прийняття управлінських рішень суб’єктами ринку, зокрема, з питань вжиття органами виконавчої влади заходів для раціонального поєднання саморегуляторних процесів та державного економічного регулювання, створення умов для вільного доступу всіх учасників до необхідної інформації. Для держави наявність оперативної та достовірної інформації щодо поточної та прогнозної цінової ситуації на місцевих, регіональних та загальнодержавному агропродовольчому ринку сприятиме прийняттю своєчасних та обґрунтованих урядових рішень щодо регулювання ринків та державної підтримки товаровиробників. підвищенню дієвості державної політики щодо запобігання виникнення непередбачених кризових ситуацій на окремих ринках, досягненню паритетності в результаті виявлення внутрішніх цінових диспропорцій, зменшенню вразливості економіки від «цінових шоків», зниженню рівня розбіжностей цін у межах регіону, скорочення проявів локального монополізму. Вважаємо, що існує необхідність в створенні системи моніторингу цін виробників сільськогосподарської продукції, цін на промислові товари, придбані сільськогосподарськими організаціями, цін у переробній сфері, тарифів у розподільчій інфраструктурі, а також споживчих цін на продовольчі товари, що дозволить виявити ступінь впливу окремих учасників ринку ланцюга поставок на рівень і динаміку цін кінцевої продукції. В умовах мінливості рівня цін та їх співвідношення достовірність і порівнянність використовуваної цінової інформації має визначальне значення для аналізу ситуації, виявлення довгострокових тенденцій і їх векторів для організації регулювання економічними процесами на всіх рівнях управління. The main task of the state monitoring system of the agro-food market is to create and support the functioning of the information and analytical system of the agrarian sector of the economy to ensure the prompt acceptance of unforeseen crisis situations in the relevant agro-food markets; identification of profitable sales markets and promotion of predictability of business development; prompt and free distribution of information about prices and market trends among a wide range of consumers, however, the Law of Ukraine "On the Protection of Consumer Rights". We believe that today the need to create a system of state monitoring of the agro food market and to develop a relevant, coordinated information and analytical system to ensure prompt management decision-making by market subjects, in particular, regarding the implementation of measures by executive authorities for a rational combination of self-regulatory processes and state economic regulation, creating conditions for free access of all participants to the necessary information. For the state, the availability of operational and reliable information on the current and forecast price situation on the local, regional and national agro-food market will contribute to the adoption of timely and well-founded government decisions regarding the regulation of markets and state support of commodity producers. increasing the effectiveness of state policy in preventing the occurrence of unforeseen crisis situations in individual markets, achieving parity as a result of identifying internal price disparities, reducing the vulnerability of the economy to "price shocks", reducing the level of price discrepancies within the region, reducing manifestations of local monopolies. We believe that there is a need to create a system for monitoring prices of producers of agricultural products, prices for industrial goods purchased by agricultural organizations, prices in the processing sector, tariffs in the distribution infrastructure, as well as consumer prices for food products, which will allow us to reveal the degree of influence of individual market participants in the chain supplies on the level and dynamics of prices of final products. Under the conditions of the variability of the price level and their relationship, the reliability and comparability of the used price information is of decisive importance for analyzing the situation, identifying long-term trends and their vectors for organizing the regulation of economic processes at all levels of management.
  • Ескіз
    Документ
    Проблема інформаційної асиметрії в забезпеченні стабільності фінансових результатів компанії
    (2023) Відоменко, Оксана Іванівна; Слободян, Наталія Ярославівна; Левченко, Юлія Григорівна; Рак, Роман Володимирович
    Дослідження присвячено важливій проблемі впливу інформаційної асиметрії на забезпечення стабільності фінансових результатів компанії, що набуває все більшого значення в сучасній економіці. У теперішніх умовах нестабільності зовнішнього інформаційного середовища діяльність кожного суб’єкта господарювання є предметом уваги великого кола учасників ринкових відносин, а представникам бізнесу в процесі ведення господарської діяльності постійно необхідно обробляти великі обсяги інформації, яка може характеризуватися асиметричністю, в результаті чого показник прогнозованих чи реально визначених фінансових результатів може коливатися, залежно від особливостей сприйняття різних інформаційних потоків. Насамперед, це пов’язано зі зростаючим впливом інформаційної складової на розвиток суспільства. Саме інформація є сьогодні основою будь‐яких економічних відносин, будь‐якого виробництва, бізнесу. Отримати її вчасно та в повному обсязі, зуміти визначити достатню точність та достовірність – означає, забезпечити підприємству успіх на ринку. Інформація – один із найважливіших ресурсів, без яких неможлива успішна цілеспрямована діяльність у будь‐якій сфері, тим більше–в конкурентному середовищі. Феномен асиметричності інформації має бути врахований економічними суб’єктами для розробки заходів, щодо мінімізації негативного впливу асиметричності інформації на формування фінансових результатів. Крім того, асиметрична інформація впливає на ринкову активність, що опосередковано справляє вплив на показники фінансових результатів. Також варто враховувати, що асиметрія у розподілі інформації про підприємство означає, що потенційний інвестор, покупець, постачальник, кредитор, партнер не може чітко визначити вектор зміни стан підприємства. З огляду на це, перед представниками бізнесу сьогодні постає проблема не лише виявлення асиметрії інформацій, але розробки дієвих інструментів скорочення негативного впливу асиметричної інформації на результати діяльності господарюючих суб’єктів. Як результат, пошук та знаходження шляхів подолання інформаційної асиметрії є актуальною темою для вивчення. The study is devoted to the important problem of the impact of information asymmetry on ensuring the stability of the company's financial results, which is gaining more and more importance in the modern economy. In the current conditions of the instability of the external information environment, the activity of each economic entity is the subject of attention of a large circle of participants in market relations, and business representatives in the process of conducting economic activity constantly need to process large volumes of information, which can be characterized by asymmetry, as a result of which the indicator of predicted or actually determined financial results may fluctuate, depending on the peculiarities of the perception of various information flows. First of all, this is due to the growing influence of the informational component on the development of society. It is information that is today the basis of any economic relations, any production, business. To receive it on time and in full, to be able to determine sufficient accuracy and reliability means to ensure the company's success on the market. Information is one of the most important resources without which successful purposeful activity in any field is impossible, especially in a competitive environment. The phenomenon of information asymmetry should be taken into account by economic entities to develop measures to minimize the negative impact of information asymmetry on the formation of financial results. In addition, asymmetric information affects market activity, which indirectly affects indicators of financial results. It is also worth considering that asymmetry in the distribution of information about the enterprise means that a potential investor, buyer, supplier, creditor, partner cannot clearly determine the vector of changes in the state of the enterprise. In view of this, business representatives today face the problem of not only identifying information asymmetry, but also developing effective tools to reduce the negative impact of asymmetric information on the results of business entities. As a result, finding and finding ways to overcome information asymmetry is a relevant topic for study.
  • Ескіз
    Документ
    Мікроекономічній аналіз ринку ковбасних виробів: попит
    (2022) Кундєєва, Галина Олексіївна; Тур, Олеся Василівна
    Охарактеризовано ринок м’яса та м’ясопродуктів як ринок соціального спрямування, ємність якого може служити ознакою добробуту населення країни. За умов зростання цінності вільного часу актуальним стає дослідження особливостей формування попиту на ринку ковбасних виробів. Розглянуто дві методики прогнозування обсягу попиту: класична методика, що використовує як фактори дохід і ціну; модифікована методика як адаптація класичного підходу до теперішнього часу, зокрема врахування цілого комплексу взаємопов’язаних чинників. У дослідженні використано програму PHStat, яка, по-перше, дає змогу поєднати класичну та модифіковану методики, по-друге, визначити якнайкращі підмножини моделей для заданої кількості незалежних змінних. Досліджено стан ринку ковбасних виробів і визначено часові лаги рецесії. Для побудови прогнозної моделі обсягу попиту на вироби ковбасні з м’яса варені та сосиски, окрім таких показників, як середня ціна на вироби ковбасні з м’яса варені та сосиски і середньомісячна номінальна заробітна плата в досліджуваному році, запропоновано ще показники: середньомісячна номінальна заробітна плата в попередньому році; середня ціна на товар-субститут (м’ясо птиці). Проаналізовано одержану модель та зроблено такі висновки: по-перше, збільшення на 1% середньої ціни на м’ясо птиці призведе до збільшення споживання виробів ковбасних з м’яса варених і сосисок на 1,05%; збільшення на 1% середньої ціни виробів ковбасних з м’яса варених і сосисок призведе до зниження їх споживання на 0,97%. По-друге, збільшення середньомісячної номінальної заробітної плати в досліджуваному році на 1% скорочує обсяг купівлі виробів ковбасних з м’яса варених і сосисок на 0,23%; збільшення середньомісячної номінальної заробітної плати у попередньому році на 1% призведе до зниження споживання виробів ковбасних з м’яса варених і сосисок на 0,11%. Отримані результати дають змогу віднести (відповідно до теорії поведінки споживача) цей сегмент ковбасних виробів до групи неповноцінних товарів. Структура споживчого попиту та зміна його обсягу під впливом різних чинників у будь-який період часу віддзеркалює об’єктивно існуючі межі поведінки споживачів у розподіленні влас The market of meat and meat products is characterized as a social market, the capacity of which can serve as a sign of wellbeing of the population of the country. The research of peculiarities of demand formation at the market of sausage products becomes actual at growth of value of free time. Two methods of demand volume prognostication were considered: the classical method, using income and price as factors; the modified method as adaptation of the classical approach to the present time, namely, taking into account the whole complex of interconnected factors. The program PHStat was used in the research, which, firstly, allows to combine the classical and modified methods, and, secondly, to determine the best subsets of the models for a given number of independent variables. The state of the sausage products market was analyzed and the time lags of the recession were determined. For the construction of the prognosticating model of the volume of demand for sausage products of boiled meat and frankfurters except for such indicators as average price for sausage products of boiled meat and frankfurters and average monthly nominal wages in the year under research the following indicators were offered: average monthly nominal wages in the previous year; average price for a substrate product (poultry meat). The obtained model was analyzed and the following conclusions were obtained: firstly, a 1% increase in the average price of poultry meat will cause an increase in consumption of cooked meat and sausage products by 1.05%; the 1% increase in the average price of cooked meat and sausage products will lead to a decrease in their consumption by 0.96%. Secondly, an increase in the average monthly nominal wage in the year under study by 1% reduces the purchase of cooked meat and sausage products by 0.23%; an increase in the average monthly nominal wage in the previous year by 1% will lead to a decrease in the consumption of cooked meat and sausage products by 0.11%. The obtained results allow referring (in accordance with the theory of consumer behavior) this segment of sausage products to the group of inferior goods. The structure of consumer demand and the change in its volume under the influence of various factors at any time reflects the objectively existing limits of consumer behavior in the distribution of their own income for the purchase of one or another segment of sausage products.
  • Ескіз
    Документ
    Modelling and factor analysis of pricing eterminants in the state-regulated competitive market: the case of Ukrainian flour market
    (2021) Dragan, Olena; Berger, Alina; Plets, Ivan; Biloshkurska, Nataliia; Lysenko, Nataliia; Bovkun, Olha
    Метою дослідження є впровадження факторного аналізу детермінант ціноутворення на державному конкурентному ринку з використанням методів економіко-математичного моделювання та розробка шляхів покращення цінового середовища досліджуваного ринку. Мета роботи визначає основні завдання. 1) Дослідити особливості конкурентної моделі українського ринку борошна. 2) Проаналізувати поточну цінову кон'юнктуру ринку борошна та динаміку основних детермінант ціноутворення. 3) Розробити шляхи підвищення ціни ситуація на ринку борошна на основі факторного аналізу за результатами економіко -математичного моделювання. З метою забезпечення достовірності та достовірності результатів дослідження застосовано такі методи: логіко-діалектичний метод наукових знань при вивченні основних теоретичних аспектів функціонування ринку борошна, метод логічного узагальнення та синтезу, порівняння, факторний аналіз, кореляційний та регресійний аналіз, графічний метод тощо. Було показано, що ціноутворення на конкурентному ринку, регульованому державою, має свої особливості. Наприклад, на ринку борошна ціна товару не може бути піддана впливу виробників (продавців) будь -якими методами, тому були враховані детермінанти ціноутворення шляхом непрямого впливу. Побудовано п'ятифакторну модель потужності ціни на пшеничне борошно. Обґрунтовано, що на ціну пшеничного борошна в Україні найбільше впливає індекс споживчих цін (0,92 %). Отримана комплексна модель ціни на пшеничне борошно може бути використана також для середньострокового прогнозування та опрацювання шляхів оптимізації формування цін на ринку борошна. The aim of the study is to implement a factor analysis of the determinants of pricing in a state-regulated competitive market using economic and mathematical modelling methods and to develop ways to improve the pricing environment of the market under study. The purpose of the work defines the main objectives. 1) To investigate the features of the competitive model of the Ukrainian flour market. 2) To analyse the current price conjuncture of the flour market and the dynamics of the main determinants of pricing. 3) To develop ways of improving the price situation on the flour market on the basis of the factor analysis on the results of economic and mathematical modelling. In order to ensure the reliability and validity of the research results, the following methods were applied: the logical-dialectical method of scientific knowledge in the study of the main theoretical aspects of flour market functioning, the method of logical generalisation and synthesis, comparison, factor analysis, correlation and regression analysis, the graphical method, etc. It has been shown that pricing in a state-regulated competitive market has its own characteristics. For example, in the flour market the price of goods cannot be influenced by producers (sellers) by any methods, therefore determinants of pricing by indirect influence have been taken into account. The five-factor power model of wheat flour price has been constructed. It was substantiated that the price of wheat flour in Ukraine is mostly influenced by consumer price index (0.92 %). The received complex model of wheat flour price may be used also for medium-term forecasting and working out the ways of price formation optimization in the flour market.
  • Ескіз
    Документ
    Проблеми ефективного управління витратами на підприємствах України
    (2013) Хринюк, Олексій Сергійович; Вернигора, Н. С.
    В статті розглянуто сутність та значення категорії управління витратами на підприємстві. Досліджено основні системи управління витратами, якими користуються сучасні підприємства, визначено їх сутність, переваги та недоліки. Особливу увагу приділено методу цільового управління витратами. Саме на його основі було запропоновано комплексний механізм управління витратами, який буде корисним для застосування в сучасному конкурентному середовищі. The paper considers the nature and value of the category of cost management in the enterprise. The significance and importance of the categories for effective management are determined. The basic systems o f cost management used by modern enterprises are delineated; their essence, advantages and disadvantages are defined. Particular attention is paid to the method of target cost management. Two basic methods o f target management are given. Their advantages and disadvantages are defined. It is on the base of these methods that a complex mechanism for cost management, which is useful for applicationin today’s competitive environment, is suggested.
  • Ескіз
    Документ
    Ключові суперечності процесу ціноутворення на вітчизняному ринку цукру
    (2015) Ємцев, Віктор Іванович; Ємцева, Галина Федорівна
    Виявлено основні суперечності процесу ціноутворення в існуючих в умовах функціонування національного ринку цукру й конкурентоформуючого середовища. Визначено, що головними факторами, які впливають на формування цін на ринку цукру, є самоусунення держави від регулювання, встановлення й підтримки цін, цінових пропорцій на продукцію різних сфер АПК, посилення тенденцій до зміни структури виробництва в сільському господарстві, дисбаланс попиту та пропозиції цукрового буряку й цукру, відсутність дієвої системи контролю якості й безпеки цукру, організованих каналів збуту вітчизняного цукру, валютні ризики тощо.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив факторів зовнішнього середовища на діяльність підприємств цукрової промисловості
    (2015) Британська, Наталія Натанівна; Бойко, Володимир Олександрович
    У статті досліджено основні фактори зовнішнього середовища, що впливають на діяльність підприємства цукрової галузі. Охарактеризовано сучасний стан цукрової промисловості України. Здійснено аналіз державного регулювання ринку цукру України. Розглянуто цінову ситуацію на ринку цукру. Висвітлено динаміку виробництва і споживання цукру, обсяги його імпорту й експорту в Україні. Запропоновано напрями підвищення ефективності діяльності підприємств цукрової галузі.
  • Ескіз
    Документ
    Long-range directions for strengthening the competitiveness of confectionery enterprises in Ukrаine
    (2019) Strashynska, Larysa
    The article defines the essence of the competitiveness of food products from the point of view of both the manufacturer and the consumer, and also focuses on the main factors influencing the competitiveness of products. The level of perception of food products by consumersis analyzed and the main groups of domestic products by the level of competitiveness are distinguished - a group of competitive products, a group of products of long-range competitiveness and a group of products with a low prospect of competitiveness. The domestic market of confectionery products was investigated by volume of production and consumption, and the main factors of demand reduction were revealed. The structure of export of confectionery products by commodity groups is considered and the share of export regions is determined. У статті визначено сутність конкурентоспроможності продовольчих товарів з точки зору як виробника, так і споживача, а також акцентовано увагу на основних чинниках, що впливають на конкурентоспроможність продукції. Проаналізовано рівні сприйняття споживачами конкурентоспроможності продовольчої продукції та виокремлено основні групи вітчизняної продукції за рівнем конкурентоспроможності – групу конкурентоспроможної продукції, групу продукції перспективної конкурентоспроможності і групу продукції з низькою перспективою створення конкурентоспроможності. Досліджено вітчизняний ринок кондитерських виробів за обсягами виробництва та споживання та виявлено основні чинники зниження попиту. Розглянута структура експорту кондитерських виробів за товарними групами та визначено частки регіонів експорту.