Статті
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522
Переглянути
4 результатів
Результати пошуку
Документ Проблеми використання нових комп’ютерних технологій для дистанційної освіти(2024) Яненко, Лариса Петрівна; Юрчук, Людмила ВолодимирівнаУ зв’язку з ковідною пандемією та війною дистанційна освіта стала необхідністю. Хоча вона відкриває широкі можливості для поліпшення якості навчання за допомогою сучасних комп’ютерних технологій, але при цьому значно послабилася виховна складова освіти. Це поставило перед сучасною освітою такі виклики, як технічні телекомунікаційні обмеження та значне посилення соціальної ізоляції. Проте, за допомогою віртуальної та доповненої реальності можна покращити інтерактивність навчання. Також потрібні нові освітні стратегії для забезпечення чесності та ефективності віддаленого оцінювання за допомогою того ж штучного інтелекту (АІ)Документ Когнітивна лінгвістика має посилити прагматику кожної мови(2024) Яненко, Лариса Петрівна; Юрчук, Людмила ВолодимирівнаСучасна когнітивна лінгвістика має забезпечити оптимальну прагматику мовного середовища для спільного будівництва принципово нової Ноосферної цивілізації колективного розуму та креативної праці, бо поки що людство продовжує будувати вавилонську башту на шляху до самознищення. Пропонується терміново розпочати глобальний проєкт, бажано від ООН, щодо розробки спільної для всіх людей та штучного інтелекту (АІ) оптимальної мови порозуміння (ОМП). Результати наших досліджень доводять потребу значно більш ретельного використання багаторічних пошуків розробників різноманітних експертних систем та баз даних і особливо баз знань. Досвід розробників лінгвістичних моделей з використанням сучасних можливостей комп’ютерних алгоритмів нейромереж довів потужні можливості такого типу АІ, але й свідчить про їх значні проблеми через неоднозначність, точніше просто когнітивну забрудненість, сучасних людських мов, перенесену у комп’ютерні інформаційні системи. У статті наведено ряд вимог до когнітивної якості баз знань і технологічних елементів їх створення, без чого масове застосування таких текстових АІ призведе до швидкої появи в Інтернеті величезних хмар сміття і неможливості подальшого використання навіть такої корисної пошукової системи, як Google. Також підкреслюється важливість використання у застосуваннях когнітивної лінгвістики для покращення прагматики нашого спільного із АІ середовища простої і розумної моделі Природи без релігійного та/або філософського туману. Саме це складає фундамент та ідеологію майбутньої Ноосферної цивілізаціїДокумент На шляху до оптимальної мови порозуміння сучасних цивілізацій(2023) Ліщитович, Леонід Іванович; Яненко, Лариса ПетрівнаУ повідомленні обґрунтовується нагальна потреба створення оптимальної мови для швидкого і однозначного порозуміння як всіх наявних на планеті цивілізацій людства, так і систем штучного інтелекту, що вже починають виходити з-під контролю людей. Все більш жахливі прояви агонії світового капіталізму через вичерпування природних ресурсів планети вимагають вже сьогодні починати всім цивілізаціям і країнам спільно будувати Ноосферу, де не буде тваринного ринку, фейкових грошей, хижої конкуренції, в тому числі зі штучним інтелектом тощо. Для цього терміново слід створити і впровадити оптимальну мову порозуміння (ОМП) народів і націй, бо жахлива неоднозначність вкрай забрудненої у різних країнах англійської мови не дозволяє забезпечити таке потрібне зараз, на порозі третьої останньої світової війни, стале, швидке і надійне порозумінняДокумент Про вплив форм навчання на соціалізацію та ефективність співробітництва студентів(2023) Ліщитович, Леонід Іванович; Яненко, Лариса ПетрівнаПовідомлення торкається актуальної сьогодні проблеми посилення соціалізації особистості як шлях до значно більшої ефективності співпраці сучасних людей на планеті. Також масове безкоштовне впровадження засобів штучного інтелекту типу GPT-4 по всьому світу скрізь викликало потребу докорінної перебудови організації освіти, зокрема і форм навчання. Обґрунтовується потреба контролю балансу розумової і духовної складових в процесі навчання як важливого запобіжника щодо перетворення студента на біоробота. Також досліджувався історичний досвід впровадження ідей і засобів Computer-Supported Collaborative Learning (CSCL) в багатьох країнах світу