Статті

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 359
  • Ескіз
    Документ
    Особливості обліку та інформаційно-аналітичне забезпечення імпорту послуг в умовах воєнного стану
    (2023) Овдій, Олена Василівна; Редзюк, Тетяна Юріївна; Духновська, Людмила Миколаївна
    Запровадження воєнного стану в Україні призвело до необхідності коригування на період дії такого стану законодавчого та нормативно-правового поля. Ввезення товарів, робіт і послуг на митну територію України в умовах війни та розрахунків за їх постачання було змінено та доповнено регуляторно Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Президентом України та Національним Банком України. Так, після оголошення воєнного стану Указом Президента України від 24.02.2022 Національним Банком України внесено обмеження щодо здійснення імпортних операцій з нерезидентами України, які розташовані або зареєстровані в білорусі та російській федерації. У низці законів і постанов відмінено податки, обов’язкові платежі та митні збори. Здебільшого зазначені нововведення стосуються товарів і послуг, що постачаються та виконуються для оборонних потреб резидентами та нерезидентами України, за виключенням тих, які є платниками відповідних податків, платежів і зборів. Перелічені імпортні операції мають бути відповідним чином зареєстровані в бухгалтерії підприємств. Для своєчасного, точного та коректного ведення облікових задач підприємці використовували програму 1С:Бухгалтерія, розробник якої є резидентом російської федерації, і на яку поширено відповідні санкції. Виходячи з цього, оновлення програмного пакету 1С:Бухгалтерія стало неможливим на території України, а користувачі мали визначитися з вибором наявних альтернатив (АБ ОФІС 4.1, BookKeeper SaaS, ERP FOSS, Дебет Плюс, iFin Zvit, M.E.DOC, Dilovod та MASTER: Бухгалтерія). Програмне забезпечення може мати кілька варіацій: 1) встановлюватися на комп’ютерне обладнання відповідної конфігурації та 2) хмарне розташування програми в одного з таких провайдерів (Amazon, Microsoft тощо). Вибір програмного забезпечення залежить від потреб клієнта й може мати стандартний набір функціоналу чи розроблятися індивідуально для потреб підприємства-замовника. Облік господарських операцій включає рахунки 2 класу (23, 28), 3 класу (31, 33, 37), 6 класу (63, 64, 68), 7 класу (71) і 9 класу (91, 92, 93, 94, 95). Документальне оформлення операцій з обліку імпорту товарів і послуг включає декларацію (при перетині кордону товару чи послуги), інвойс, акт виконаних робіт чи рахунок-фактуру (під час оформлення товарів, робіт і послуг у ЗЕД)
  • Ескіз
    Документ
    Методи оцінювання точок контакту бренду зі споживачем
    (2024) Бойко, Ірина Анатоліївна; Скригун, Наталія Петрівна; Ніколаєнко, Ірина Володимирівна; Навроцький, Назарій Андрійович
    В статті обґрунтовано необхідність ідентифікації та оцінювання точок контакту зі споживачами з метою формування стратегій їхнього удосконалення. Встановлено, що ситуації, в яких цільова аудиторія контактує з компанією (точки контакту), є одним з найважливіших напрямів взаємодії бізнесу і клієнта. Узагальнено існуючі найпопулярніші методи оцінювання точок контакту бренду зі споживачами: опитування, інтерв’ю, фокус-групи, соціальне прослуховування, аналітика вебсайту, дані про обслуговування клієнтів. Запропоновано процес оцінювання ефективності точок контакту бренду зі споживачами через виокремлення таких послідовних етапів: інвентаризація точок контакту бренду зі споживачами; визначення мети точок контакту; визначення відповідальних відділів (осіб) за точку контакту; оцінювання важливості кожної точки контакту; оцінювання ефективності критичних точок контакту; аналіз точок контакту та розроблення стратегії їхнього удосконалення. З метою визначення стратегії для конкретної точки контакту бренду зі споживачами запропоновано матрицю «Ефективності-Важливості точки контакту», яка передбачає виділення дев’яти квадрантів та стратегічних рішень щодо точок контакту залежно від рівня її ефективності та важливості для клієнта. Запропонована матриця дозволить приймати ефективніші стратегічні рішення та розподіляти наявні ресурси на удосконалення точок контакту, що належать підприємству і на які воно може впливати. Встановлено, що у випадку наявності точок контакту, що їх негативно оцінили споживачі і при цьому вони не належать підприємству, необхідно виявити причини отримання низьких оцінок від споживачів, як ці точки контакту можуть впливати на задоволеність споживачів, встановити зв'язок з власниками або операторами цих точок контакту, здійснити пошук можливості укладення партнерських угод або співпраці з власниками цих точок контакту, запровадження маркетингових та комунікаційних заходів для підвищення поінформованості споживачів про зміни та покращення, що впроваджуються в цих точках контакту, встановлення системи відстеження за змінами в задоволеності споживачів після впровадження заходів. Зазначено, що аналіз точок контакту з урахування частоти використання споживачами дозволить ефективніше управляти ними (задоволеність в найчастіше використовуваних, ключових точках важлива для забезпечення позитивного враження та лояльності споживачів), визначати пріоритети, приділяти увагу критичним зонам, підвищити лояльність споживачів.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз виробництва хліба та хлібобулочних виробів в Україні
    (2020) Ніколаєнко, Світлана Миколаївна; Куліш, Сніжана Геннадіївна; Янченко (Солодка), Ангеліна Володимирівна
    У статті досліджено стан виробництва хліба та хлібобулочних виробів в Україні протягом 2016–2018 років. Оскільки ринок хліба розвивається, розширює свій асортимент і з’являються нові проблеми з його розвитком, потрібно постійно аналізувати зміни в усіх аспектах виробництва хлібопекарської галузі. Було проведено порівняльний аналіз обсягів реалізації хлібобулочних виробів, витрат на виробництво продукції, зміни кількості підприємств хлібопекарської галузі, зміни чисельності працівників. Виявлено основних учасників ринку та з них виділено лідерів на ринку хлібобулочних виробів у досліджуваному періоді. Проведено розподіл виробників-конкурентів на три стратегічні групи відповідно до обсягів виробництва та виробничих потужностей. Встановлено, що попит на продукцію зменшився, конкуренція між підприємствами зросла, плинність кадрів також зросла. За допомогою проведеного дослідження виявлено зниження ефективності роботи підприємств хлібопекарської галузі та його причини. Ключові слова: дослідження, виробництво, аналіз, хліб та хлібобулочні вироби, витрати, статистичні дані. The article researches the state of production of bread and bakery products in Ukraine for 2016–2018 years. This topic is relevant because bakery products are daily in the diet of all categories of the population of Ukraine and are designed to satisfy physiological needs. It can be considered that the bakery industry is strategically important for ensuring food security of our country. The main purpose of the article is to analyze the production of bread and bakery products in all possible parts of the accounting of this industry. As the bread market develops, expands its range and appears a new problems with its development, it is necessary to constantly analyze changes in all aspects of the bakery industry. A comparative analysis of the volume of sales of bakery products, production costs, changes in the number of enterprises in the bakery industry, changes in the number of employees was conducted. The peculiarity of the market of bread and bakery products of Ukraine is almost one hundred percent supply of domestic products. The main market participants were identified and from them the leaders in the bakery market in the research period were detected. Sales networks are mostly located by region (city, district, region) with a delivery radius of up to 150 km. Therefore, the nature of competition is mainly local and interregional. The competitors are divided into three strategic groups according to production volumes and production capacities. It is established that the demand for products has decreased, competition between enterprises has increased, staff turnover has also increased. Enterprises engaged in production of bread and bakery products worked in quite difficult conditions in the research period. The research detected a decrease in the efficiency of the bakery industry and its causes. The analyze of the results of bakery enterprises shows that this industry needs government support to ensure further development. Also, it is necessary to seek a reserves and ways to increase the efficiency of bakery enterprises, considering the new trends that are emerging in the current conditions of Ukraine’s econom.
  • Ескіз
    Документ
    Порівняння альтернативних типів формування кластерів за участю підприємств молочної промисловості
    (2022) Ніколаєнко, Світлана Миколаївна
    В статті визначені основні проблеми підприємств молокопереробної промисловості, які полягають у пошуку форм договірної кооперативної співпраці зі всіма учасника формування ланцюга доданої вартості. Однією із форм такої спільної діяльності є кластер, який доказав свою ефективність в багатьох видах економічної діяльності України та світу. З метою ідентифікації задач, вирішення яких формує умови для розвитку молочної промисловості, було застосовано метод аналізу ієрархій Т.Сааті, який полягає в декомпозиції проблеми на більш прості складові частини і поетапне встановлення пріоритетів оцінюваних компонентів з використанням парних (попарних) порівнянь. The article identifies the main problems of the dairy industry, which are to find forms of contractual cooperative cooperation with all participants in the formation of the value chain. One of the forms of joint activity is a cluster, which proves its effectiveness in many types of economic activity in Ukraine and the world. The task of determining the identification, which determines the conditions for the development of the dairy industry, was used by the hierarchical method of analysis T. Saati, which is the problem of decomposition on most components and phased installation of evaluated components using even (pair) comparisons.
  • Ескіз
    Документ
    Тенденції створення та функціонування молокопереробного кластеру Київської області
    (2021) Ніколаєнко, Світлана Миколаївна
    В статті автором визначені основні напрямки щодо розвитку та оптимізації виробничих процесів через необхідність виникнення різноманітних форм об’єднань, що сприятиме посиленню інтеграційних процесів на різних рівнях економіки. Автором було вивчені спроможність галузей та регіонів до створення кластерного об’єднання. Для визначення загальної тенденції розвитку молочної промисловості в цілому та окремих підприємств цієї галузі було застосовано метод експертної оцінки для виявлення факторів їх розвитку. Були встановлені сильні та слабкі сторони молокопереробної промисловості, виявлення конкурентні переваги та загрози з боку конкурентів та зовнішнього середовища. In the article, the author identifies the main directions for the development and optimization of production processes due to the need for various forms of associations, which will strengthen integration processes at different levels of the economy. The author studied the ability of industries and regions to create a cluster association. To determine the general trend of development of the dairy industry as a whole and individual enterprises in this industry, the method of expert evaluation was used to identify the factors of their development. The strengths and weaknesses of the dairy industry, identifying competitive advantages and threats from competitors and the environment were identified.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні підходи до обґрунтування доцільності та вибору типу кластеру
    (2022) Ніколаєнко, Світлана Миколаївна
    Мета статті: узагальнення та розвиток науково–методичних підходів до вибору типу кластеру на основі використання статистичних та математичних методів обробки економічної інформації. В дослідженні використані методи узагальнення, систематизації, групування, математичної статистики, експертний. Оцінювання доцільності формування типу кластеру, проведене на основі розрахунку інтегрального індексу локалізації харчових виробництв, дозволило виявити різну спеціалізацію регіонів України у виробництві харчової продукції. Найвищий інтегральний показник локалізації демонструє олієжирове виробництво. Галузями з нерівномірною територіальною локалізацією виробництв, виробничих потужностей та компетентної робочої сили є галузі з виробництва молочної та м’ясної продукції. Це свідчить про наявність проблем у формуванні пропозиції харчової продукції, обумовлених проблемами достатнього попиту та ресурсного забезпечення. Застосування методу аналізу пріоритетів дозволило виявити, що кожний із кластерів реалізує обраний пріоритет розвитку підприємств з виробництва молочної продукції, до яких відносяться: сировинне забезпечення, зростання обсягів виробництва, рентабельності, стимулювання споживання молочної продукції. Так, підвищення якості сировини та зростання частки ринку досягається при умові створення агропромислового кластеру, зростання рентабельності – територіального, стимулювання споживання – галузевого кластеру. Застосування методу аналізу пріоритетів для оцінювання найкращої реалізації пріоритетів розвитку виробників молока дозволило виявити, що агропромисловий кластер забезпечує зростання якості сировини та обсягів її виробництва, територіальний – зниження витрат на виробництво молока, галузевий – довгострокове партнерство. The purpose of the article: generalization and development of scientific and methodical approaches to choosing the type of cluster based on statistical and mathematical methods of economic information processing.The research used generalization, systematization, grouping, mathematical statistics, and expert methods.The assessment of the feasibility of forming a cluster type, carried out based on the calculation of the integral index of the localization of food production, made it possible to identify different specializations of the regions of Ukraine in the production of food products. The highest integral indicator of localization is demonstrated by oil and fat production. Industries with uneven territorial localization of production, production capacities, and competent workforce are dairy and meat production industries. This indicates the presence of problems in the formation of the supply of food products due to the problems of sufficient demand and resource provision. The application of the method of analysis of priorities made it possible to find that each of the clusters implements the selected priority of the development of enterprises producing dairy products, which includes: the supply of raw materials, growth of production volumes, profitability, and stimulation of consumption of dairy products. Thus, improving the quality of raw materials and increasing the market share is achieved by creating an agro–industrial cluster, increasing profitability – a territorial cluster, and stimulating consumption – an industry cluster. The application of the method of priority analysis to assess the best implementation of the development priorities of milk producers revealed that the agro–industrial cluster provides an increase in the quality of raw materials and the volume of its production, the territorial one – a reduction in milk production costs, and the sectoral one – a long–term partnership.
  • Ескіз
    Документ
    Формування територіального кластера в молочній промисловості
    (2022) Ніколаєнко, Світлана Миколаївна
    Мета статті полягає в порівняльному аналізі й узагальненні кластерних форм співпраці підприємств молочної промисловості, обґрунтуванні доцільності формування територіального кластера та визначенні основних його учасників. Теоретичну основу дослідження становлять базові положення економічної теорії в частині форм договірних відносин учасників взаємодії. Методологічним базисом дослідження є методи узагальнення, систематизації, порівняння, класифікації. У результаті дослідження встановлено, що метою формування територіального кластера є стійкість ресурсного потенціалу необхідної кількості та якості для виробництва молочної продукції. Шляхом реалізації визначеної мети є підтримка розвитку селянського фермерства. У рамках галузевого кластера реалізується мета узгодженості дій його учасників на ринку молочної продукції, формування горизонтальної інтеграції виробничих ланцюгів створення доданої вартості. Метою створення інноваційного кластера є забезпечення інноваційного лідерства на ринку та реалізація політики імпортозаміщення. Ознакою агропромислового кластера є формування повних замкнених циклів виробництва молочної продукції, метою – комплексне управління ризиками виробництва та реалізації. Означені відмінності в цілях формування кластерів визначають відмінності в завданнях, які реалізує кластер, його структурі, системі взаємозв’язків, показниках оцінювання результативності функціонування тощо. З урахуванням поставленої мети формується структура кластера. Структура територіального кластера, сформована за участю підприємств молочної промисловості, фермерських господарств, транспортних організацій, логістичних структур, банків, дозволить забезпечити економічну, соціальну та регіональну результативність. Практичне значення отриманих результатів полягає в можливості використання сформованої структури та агрегованих функцій учасників територіального кластера. Соціальні наслідки дослідження пов’язані з можливостями зростання кількості суб’єктів підприємництва та рівня зайнятості в регіоні локалізації кластера. Оригінальність результатів дослідження полягає в означенні відмінностей у цілях формування кластерів, системі взаємозв’язків, показниках оцінювання результативності функціонування та виявленні передумов створення територіального кластера. Перспективою подальших досліджень є розробка методики оцінювання рівня збалансованості реалізації економічних інтересів всіх учасників кластерів. The purpose of the artcle is a comparatve analysis and generalizaton of cluster forms of cooperaton of dairy industry enterprises, substantatng the expediency of forming a territorial cluster and determining its main partcipants. The theoretcal basis of the research is the basic provisions of economic theory in terms of the forms of contractual relatons of the partcipants of the interacton. The methodological basis of the research is the methods of generalizaton, systematzaton, comparison, and classifcaton. As a result of the study, it was established that the goal of forming a territorial cluster is the sustainability of the resource potental of the necessary quantty and quality for the producton of dairy products. The way to implement the defned goal is to support the development of peasant farming. Within the framework of the industry cluster, the goal of coordinatng the actons of its partcipants in the dairy market, forming the horizontal integraton of producton chains creatng added value, is implemented. The purpose of creatng an innovaton cluster is to ensure innovatve leadership on the market and implement the import substtuton policy. A sign of an agro-industrial cluster is the formaton of complete closed cycles of dairy producton, while the goal consists in comprehensive management of producton and sales risks. The specifed differences in the purposes of forming clusters determine the differences in the tasks implemented by the cluster, its structure, the system of interconnectons, performance evaluaton indicators, etc. Taking into account the set goal, the structure of the cluster is formed. The structure of the territorial cluster formed with the partcipaton of dairy industry enterprises, farms, transport organizatons, logistcs structures, and banks will ensure economic, social, and regional effectveness. The practcal signifcance of the obtained results lies in the possibility of using the formed structure and aggregated functons of the partcipants of the territorial cluster. The social consequences of the study are related to the possibilites of growth in the number of business enttes and the level of employment in the region where the cluster is located. The originality of the research results lies in identfying differences in the purposes of cluster formaton, the system of relatonships, performance evaluaton indicators, and the identfcaton of prerequisites for creatng a territorial cluster. Prospects for further research include the development of a methodology for assessing the level of balance in the implementaton of the economic interests of all cluster partcipants.
  • Ескіз
    Документ
    Формування кластерів за участю підприємств молочної промисловості
    (2022) Ніколаєнко, Світлана Миколаївна
    Сформовано методичні підходи до формування кластерів на основі збалансованості економічних інтересів учасників кластеру. Розкрито сутність аналітичних процедур на кожному етапі формування кластеру. Розглянуто можливості утворення кластерів за участю підприємств молочної промисловості та сформовано структуру їх учасників, яка відповідає переліку основних та забезпечуючи виробництв, які забезпечують функціональність кожного із типів кластеру. З метою реалізації принципу збалансованості економічних інтересів всіх учасників кластерів побудовано матрицю впливу учасників кластеру на зниження загроз діяльності ініціатора кластеру. На основі застосування методу кластеризації побудовано дендрограму схожості підприємств молочної промисловості, виявлено схожі групи регіональних підприємств молочної промисловості, які формують потенціал різних типів кластерних об’єднань. Methodical approaches to the formation of clusters based on the balance of economic interests of cluster participants have been developed. The essence of analytical procedures at each of the stages of cluster formation is disclosed. The possibilities of forming clusters with the participation of dairy industry enterprises were considered and the structure of their participants was formed, which corresponds to the list of main and supporting industries that ensure the functionality of each type of cluster. In order to implement the principle of balancing the economic interests of all cluster participants, a matrix of the influence of cluster participants on reducing threats to the activity of the cluster initiator was constructed. Based on the application of the clustering method, a dendrogram of the similarity of dairy industry enterprises was built, similar groups of regional enterprises of the dairy industry were identified, which form the potential of various types of cluster associations.
  • Ескіз
    Документ
    Прибутковість підприємства:сутність та ефективність управління
    (2018) Духновська, Людмила Миколаївна; Павлов, Владислав Сергійович
    У статті розглянуто сутність понять «прибуток» та «прибутковість». Визначено механізм формування прибутку. Проаналізовано фінансові результати підприємств України. Розглянуто етапи, аналітичні та облікові аспекти управління прибутком підприємства. Визначено методи збільшення рентабельності. The essence of concepts of “profit” and “profitability” is considered in the article. The mechanism of profit generation is determined. Financial results of Ukrainian enterprises are analysed. The stages, analytical and accounting aspects of enterprise profit management are considered. Methods of increasing profitability are determined.
  • Ескіз
    Документ
    Організація фінансового обліку діяльності підприємств в умовах війни
    (2022) Духновська, Людмила Миколаївна
    Від початку повномасштабного російського вторгнення керівництво кожного підприємства вживають заходи для адаптації про- цесу обліку до умов воєнного стану. Кінцевим продуктом фінансового обліку є інформація, що на- дається користувачам у формі звітності. Під час складання фінансової звітності слід враховувати вплив війни на безперервність діяльності та за можливості провести аналіз безпечних умов робо- ти облікового персоналу. Підприємства також повинні вжити заходів щодо захисту інформації, ви- тік якої може не лише завдати значних збитків, а також вплинути на імідж компанії. Тому питання організації фінансового обліку в умовах війни є досить актуальним. Since the beginning of the full–scale Russian invasion, the management of each company has taken steps to adapt the accounting process to the conditions of martial law. The end product of financial accounting is information provided to users in the form of reports. The preparation of financial statements should take into account the impact of the war on business continuity and, where possible, analyze the safe working conditions of accounting staff. Businesses should also take steps to protect information, the leakage of which can not only cause significant damage, but also affect the company’s image. Therefore, the question of the organization of financial accounting in wartime is quite relevant.