Статті

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Документ
    Development of the domestic meat and meat products market: problems and priorities
    (2021) Strashynska, Larysa; Sheremet, Oleg
    The article examines the domestic market of meat and meat products in terms of major development trends. Based on the balance of meat and meat products, the indicators of production, exports and imports are analyzed. The raw material base of the industry, where the leading position is occupied by poultry, which will continue to be the basis of the meat diet of the average Ukrainian, has been studied. It is proved that the domestic market of meat and meat products is characterized by weak consolidation of major producers, a high level of competition and significant diversification. The main market players are analyzed, each of which, producing the entire range of products, occupies a leading position in various product groups. It is proved that during the crisis the most successful were those producers who before the crisis began to form a vertically integrated chain - from raising livestock to the sale of finished products. The fund of consumption of meat and meat products per capita per year by regions was analyzed and the most priority areas were identified. The main trends and factors influencing the level of consumption are analyzed, the most important of which were the level of meat and meat products production and the ratio of prices and purchasing power of the population. The economic situation in the country and the seasonality of production also have a significant impact. Trends in the naturalization of food have influenced the development of the market by increasing demand for expensive meat products and chilled meat products. It was found that the demand for other products depends on the price and freshness of products. The main strategic goals and objectives for the development of the domestic market of meat and meat products are substantiated. Given that the production of meat and meat products is one of the most important and priority areas of the food market, it is emphasized that the importance of the meat processing industry lies in the balanced and interconnected functioning of different subsystems, namely production, processing and sale of meat products, meeting the needs of the population in meat and products of its processing. У статті досліджується вітчизняний ринок м’яса і м’ясопродуктів з точки зору основних тенденцій розвитку. На основі балансу м’яса та м’ясних продуктів проаналізовано показники виробництва, експорту та імпорту. Досліджено сировинну базу галузі, де лідируюче положення займає птиця, яка й у майбутньому складатиме основу м’ясного раціону пересічного українця. Доведено, що вітчизняний ринок м'яса та м'ясних продуктів відрізняється слабкою консолідацією основних товаровиробників, високим рівнем конкуренції та значною диверсифікацією. Проаналізовано основних гравців ринку, кожен з яких, вироблюючи весь асортимент виробів, займає лідируючі позиції за різними групами товарів. Доведено, що в період кризи найбільш успішними виявилися ті виробники, які ще до кризи почали формувати вертикально інтегрований ланцюг – від вирощування худоби до реалізації готових виробів. Проаналізовано фонд споживання м’яса та м’ясних продуктів в розрахунку на одну особу за рік по областях й визначені найбільш пріоритетні області. Проаналізовані основні тенденції та чинники, які впливають на рівень споживання, найвагомішими з яких виявилися рівень виробництва м'яса і м’ясопродуктів й співвідношення рівня цін та купівельної спроможності населення. Також значний вплив здійснює економічна ситуація в країні та сезонність виробництва. Тенденції до натуралізації продуктів харчування вплинули на розвиток ринку зростанням попиту на дорогу м'ясну продукцію й охолоджені м'ясні напівфабрикати. З'ясовано, що попит на іншу продукцію залежить від ціни та свіжості продукції. Обґрунтовано основні стратегічні цілі та завдання щодо розвитку вітчизняного ринку м'яса та м'ясних продуктів. Зважаючи на те, що виробництво м'яса і м'ясних продуктів є одним з найважливіших і пріоритетніших напрямів продовольчого ринку, наголошено, що значимість м’ясопереробної галузі полягає у збалансованому та взаємопов'язаному функціонуванні різних підсистем, а саме виробництва, переробки та реалізації м'ясної продукції, забезпечуючи потреби населення в м'ясі та продуктах його переробки.
  • Ескіз
    Документ
    Таксономічна оцінка рівня організації праці на підприємствах м’ясопереробної галузі
    (2019) Драган, Олена Іванівна
    У статті досліджується застосування методу таксономічного аналізу для оцінки рівня організації праці підприємства. Окрім цього необхідно дослідити динаміку таксономічного показника, на основі чого зробити висновки щодо тенденцій зміни рівня організації праці за період 2010-2018 років. Обґрунтовано, що сучасний рівень організації праці на більшості вітчизняних підприємств м’ясопереробної галузі є низьким і суттєво відрізняється від конкурентів ‒ аналогічних зарубіжних компаній. Суттєве скорочення кількості підприємств м’ясопереробної галузі та зменшення коефіцієнту використання виробничої потужності за період 1990‒2018 вплинуло на зниження рівня організації праці підприємств. Проаналізовано показники, які характеризують рівень організації праці на підприємствах м'ясопереробної галузі за напрямками: організаційний, технологічний, ресурсний. Для проведення розрахунків застосовано експертний, графічний методи та таксономічний аналіз. Для здійснення оцінки рівня організації праці визначенні основні показники, які характеризують організацію праці з урахуванням специфічних особливостей підприємств м’ясопереробної галузі. Наукова новизна полягає: у визначені основних показників, що характеризують сучасний рівень організації праці; застосуванні методу таксономії для його оцінювання за період 2010-2018 років з обґрунтуванням висновків для подальшого його підвищення та удосконалення. Практична значимість отриманих результатів полягає у поглибленні методичних підходів та розробленні практичних рекомендацій, спрямованих на забезпечення ефективності підприємств м‘ясопереробної галузі за рахунок підвищення рівня організації праці на підставі застосування таксономічного аналізу. The application of taxonomical analysis method for the estimation of organization’s labour level of the enterprise is investigated in the article. Moreover, it is necessary to investigate the dynamics of taxonomical index, on the basis of what draw conclusion in relation to the tendencies of organization’s labour level of change during the period of 2010-2018. Modern level of organization’s labour on the majority of domestic enterprises of meat processing industry is low and substantially differs from analogical foreign companies. Substantial reduction of meat processing industry enterprises and reduction of production capacity for the period of 1990‒2018 is influenced on the decline of organization’s labour level of the enterprises. Indexes that characterize the organization’s labour level on the enterprises of meat processing industry after the following directions, such as organizational, technological, resource are analysed. For realization of calculations the expert and graphic methods and taxonomical analysis are applied. For the achievement of certain goal the graphic and analytical methods of statistics are applied, namely taxonomical analysis. For realization the estimation of organization’s labour level, the basic indexes that characterize organization’s labour taking into the account of specific features of meat processing industry enterprises are determined. The scientific novelty is in certain basic indexes that characterize the of organization’s labour level and application of taxonomy method for its estimation for the period of 2010-2018 with further improvement conclusions. Practical meaningfulness of the got results’ aim the deep methodical approaches and development of the practical recommendations sent to provide the enterprises’ efficiency of meat processing industry due to the increase of organization’s labour level on the basis of taxonomical analysis application.
  • Ескіз
    Документ
    Методичний підхід до формування корпоративної соціальної відповідальності підприємств м’ясопереробної галузі
    (2019) Бергер, Аліна Дмитрівна
    У роботі проаналізовано сутність дефініції «корпоративна соціальна відповідальність» та узагальнено існуючі теоретичні підходи до розкриття цього поняття. Досліджено досвід впровадження корпоративної соціальної відповідальності на ПАТ «Миронівський хлібопродукт», якій у складі має два м’ясопереробні підприємства. Компанія спрямована відповідно до місії на виконання основних пріоритетів корпоративної соціальної відповідальності: «Наші люди», «Турбота про тварин», «Сталий розвиток», «Охорона довкілля». Узагальнюючі наукові здобутки запропоновано основні цілі корпоративної соціальної відповідальності за напрямками (економічна, соціальна, екологічна) для підприємств м’ясопереробної галузі. Визначені основні чинники, що формують корпоративну соціальну відповідальність м’ясопереробного підприємства. Обґрунтовані 15 показників, що характеризують складові корпоративної соціальної відповідальності підприємств м’ясопереробної галузі: економічну, соціальну й екологічну. Запропоновано алгоритм розрахунку складової корпоративної соціальної відповідальності підприємства. Розроблено методичний підхід до оцінки корпоративної соціальної відповідальності, що базується на розрахунку інтегрального показника КСВ на підставі його складових за допомогою, якого можна простежити за позитивними або негативними тенденціями у стратегічному розвитку підприємства. Запропоновано матрицю вибору стратегічних варіантів формування корпоративної соціальної відповідальності підприємства стосовно рівнів: нульовий, початковий, вищий та рівень підтримки, удосконалення і захисту. Для кожного рівня розробленні заходи для подальшого розвитку етапів формування корпоративної соціальної відповідальності підприємства м’ясопереробної галузі. Недослідженим залишається питання апробації методичного підходу на матеріалах підприємств м’ясопереробної галузі. The essence of definition “corporate social responsibility” analysed and generalized existent of theoretical approaches to the opening of this concept is analysed in the article. The experience of corporate social responsibility (CSR) introduction on private joint-stock enterprise “Myronivcky hliboprodukt” that has two meat processing enterprises is researched. The company is directed in accordance with the mission on implementation of basic priorities of CSR: "Our people", "Anxiety about animals", "Steady development", "Guard of environment". Summarizing scientific achievements primary purposes of CSR after directions (economic, social, and ecological) for the enterprises of meat processing industry are offered. Certain basic factors that form CSR of meat processing enterprise are defined. Scientific achievements in relation to determination of enterprise’s CSR structure are generalized. 15 indexes that characterize the constituents of CSR of the enterprises of meat processing industry are described: economic, social and ecological. The algorithm of calculation of CSR constituent of the enterprise is offered. The methodical approach to the estimation of CSR, that is based on the calculation of CSR integral index on the basis of its constituents with the help of which it can be seen the positive or negative tendencies in strategic development of the enterprise is worked out. The matrix of strategic variants choice of CSR forming of the enterprise in relation to levels: zero, initial, higher and support level, improvement and defence is offered. For every level the events for further development of the stages of CSR forming of the enterprise of meat processing industry are developed. The question of methodical approach approbation on the materials of the enterprises of meat processing industry is unexplored.
  • Ескіз
    Документ
    Інформаційне забезпечення стратегічного управління підприємством в умовах глобалізації
    (2019) Драган, Олена Іванівна; Бергер, Аліна Дмитрівна
    У статті досліджується вплив інформаційного забезпечення на стратегію розвитку та управління розвитком підприємства. Розкриті сучасні завдання інформаційного забезпечення стратегічного управління підприємств м’ясопереробної галузі в умовах обмеження фінансово-інвестиційних ресурсів та глобалізації. Для розроблення стратегічного плану за всіма напрямками потрібно зібрати різносторонню інформацію для кожного рівня управління: стратегічного, тактичного, оперативного та запланувати виконання заходів на кожний рік відповідно до інформаційної піраміди. Запропоновано алгоритм пошуку інформації для підприємства м’ясопереробної галузі. The communication of strategic management of the enterprise of meat processing industry is investigated in the article. Influence of communication on development strategy and management of the enterprise is presented. Modern tasks of communication of strategic management of the enterprises of meat processing industry in the conditions of financially-investment resources limitation and globalization are exposed. For development of strategic plan after all directions, it is needed to collect different information for every level of management: strategic, tactical and operative and to plan implementation of events on every year in accordance with the informative pyramid. It is proved, that information about the environment of the enterprises of meat processing industry has non-system character. There is not enough clear information about the state and development of stock-raising, that testifies that enterprises work in the conditions of confinement conditions of raw materials resources. There is not enough information about scientific and technical achievements, branch innovations, consumers’ favour, import of meat products, raw material, spices, shells, prognoses of development of country’s economy that complicates the acceptance of strategic administrative decisions. The algorithm of information retrieval for the enterprise of meat processing industry is offered. Modern tasks of the existent associations of meat processors and producers of meat products of Ukraine must be oriented on defence and help to the enterprises, and also to assist the improvement of their communication in relation to different situations with the aim of increasing the market competitiveness. Web sites of well-known enterprises-leaders of meat processing industry are the company "Globino", Public Corporation “Yatran”, PJSC "Koziatynskyi meat processing plant", PJSC "Kremenchukmiaso", PJSC "APK0Invest” and others were educed some general characteristics of information marked on them were investigated. At the same time, much attention was paid to information that improved the image of meat processing plants due to placing on web sites.
  • Ескіз
    Документ
    Сучасні тенденції розвитку м’ясопереробної галузі України
    (2017) Бергер, Аліна Дмитрівна
    У статті досліджуються сучасний стан та перспективи розвитку м’ясопереробної галузі України. Виявлено такі негативні тенденції у розвитку тваринництва як сировинної бази м’ясопереробної галузі за період 1990–2015 років: зниження обсягів виробництва яловичини, зміни у структурі обсягів виробництва м’яса за видами, збитковість вирощування великої рогатої худоби, птиці; скорочення державної підтримки розвитку тваринництва. Ці тенденції відобразилися на сучасному стані м’ясопереробної галузі за період 1990–2015 років: незабезпеченість вітчизняною якісною сировиною у достатній кількості; зниження обсягів виробництва м’яса, ковбасних виробів, м’ясних консервів; фактичне відставання споживання м’яса на одну особу в рік від раціональної норми споживання МОЗ; суттєве підвищення цін на м’ясо та м’ясні продукти тощо.The article examines the current state and prospects of development of meat industry. Revealed the following negative trends in livestock a source of raw materials meat processing industry for the period 1990–2015 years: the decline in beef production, changes in the structure of meat production by speciesgrowing loss of cattle, poultry; reduction of government support livestock development. These trends are reflected in the present state of meat processing industry for the period 1990–2015 years: no domestic supply of quality raw materials in sufficient quantity; reduced production of meat, sausages, canned meat; actual backlog meat consumption per person per year on rational consumption norms of Ministry of Health; a significant increase in prices for meat and meat products and soon.
  • Ескіз
    Документ
    Методичний підхід до обрання цінової стратегії на підприємствах м’ясопереробної галузі
    (2019) Бергер, Аліна Дмитрівна
    При виробництві м'ясної продукції на процес ціноутворення впливає безліч чинників, що може мати різні наслідки для формування загальних результатів діяльності та обґрунтування стратегічних управлінських рішень. Цінова конкуренція серед вітчизняних підприємств м'ясопереробної галузі вимагає постійного зосередження уваги на підвищенні ефективності цінової політики. Виходячи із сучасних умов діяльності підприємств м'ясопереробної галузі: високий рівень цінової конкуренції, широкий асортимент продукції понад 100 найменувань, наявність високого рівня збитковості підприємств розроблено матрицю «Ефективність діяльності підприємства Інтегральний показник ефективності цінової політики», за допомогою якої визначаються подальші дії підприємства щодо удосконалення цінової політики. Запропоновано методичний підхід до обрання цінової стратегії підприємства м’ясопереробної галузі на підставі розташування у квадраті вищезазначеної матриці для забезпечення стабільного економічного розвитку підприємства. Апробація методичного підходу здійснено за фактичними даними 2017 року п’яти м’ясокомбінатів. Проаналізовано поширені цінові стратегії, які використовуються підприємствами м’ясопереробної галузі у сучасних умовах функціонування ринку, за критеріями: характерні особливості, забезпечення конкурентних переваг, умови застосування стратегії. Визначено, які саме цінові стратегії є актуальними для застосування в залежності від існуючого положення підприємства у матриці. Результатом даного методичного підходу є звернення уваги керівництва підприємства на серйозні «приховані» проблеми у питаннях цінової політики, обрання ефективної цінової стратегії з впливом на загальну стратегію розвитку і загальні економічні показники діяльності.Price competition among the domestic enterprises of meat processing industry requires the permanent concentrating of attention on the increase of price policy efficiency. At the production of meat goods, many factors are influenced on the process of pricing that can have different consequences for forming of final general results of activity and ground of strategic administrative decisions. Taking into account the modern terms of enterprises’ activity of meat processing industry (high level of price competition, wide assortment of products over 100 names, presence of high level of enterprises’ unprofitableness) the matrix is worked out "Efficiency of the enterprise’s activity the Integral index of efficiency of price policy" with the help of which the further actions of enterprise are determined in relation to the improvement of price policy. The methodical approach to the selection of price strategy of the enterprise of meat processing industry on the basis of location in the square of the above-mentioned matrix for providing stable economic development of the enterprise. Approbation of methodical approach is carried out on actual data of 2017 on five meat-processing plants. Widespread price strategies that is used by the enterprises of meat processing industry in modern operating of market conditions are analyzed, on criteria: characteristic features, providing of competitive conditions, condition of strategy application. The main price strategies are actual for application in accordance with the existent position of enterprise in the matrix are determined. The result of this methodical approach is paying attention of enterprise’s guidance on the serious "hidden" problems in the questions of price policy, electing of effective price strategy with influence on general strategy of development and general economic indicators of activity
  • Ескіз
    Документ
    Формування системи стрес-менеджменту на підприємствах м’ясопереробної галузі
    (2018) Драган, Олена Іванівна
    У статті розглянуто сутність поняття «стрес». Особливу увагу приділено різновиду стресу ‒ професійному стресу. Обґрунтовано важливість проблеми професійного стресу як об’єкту Всесвітньої організації охорони здоров’я у сфері охорони психічного здоров’я та трудової діяльності. Розглянута модель створення стресової ситуації. Досліджено класифікацію стресорів, їх розподіл на внутрішні та організаційні. З’ясовані особливості організаційних стресорів, що виникають на підприємствах м’ясопереробної галузі. Обґрунтовані причини сильного нервового перенапруження на виробництві. Досліджено низький рівень санітарно-гігієнічних умов на підприємствах м’ясопереробної галузі. Досліджено поняття «стрес менеджмент» на підприємстві. Розроблено систему стрес менеджменту на підприємстві, яка складається з трьох основних підсистем: виявлення стресогенних факторів на підприємств; атестації працівників на виявлення рівня стерсостійкості; розроблення організаційних заходів стрес менеджменту. Доповнено обов’язки інспектора кадрів за рахунок виявлення передумов стресових явищ та їх наслідків при веденні основних кадрових функцій (атестації кадрів, атестації посад, адаптації працівників, вивченні умов праці, аналізу особистості працівника, контролю за станом психологічного клімату в колективі, з’ясування причин звільнення працівників тощо). Запропоновані організаційні заходи стрес менеджменту для підприємства м’ясопереробної галузі. The article deals with the essence of the concept of "stress". Particular attention is paid to the kind of stress - professional stress. The importance of the problem of professional stress as the object of the World Health Organization in the field of mental health and work activity is substantiated. The model of the stress situation is considered. The classification of stressors, their distribution into internal and organizational structures is investigated. The peculiarities of organizational stressors arising in meat processing industry enterprises are revealed. The reasons of strong nervous strain on the work are substantiated. The low level of sanitary-hygienic conditions at meat processing enterprises is investigated. The concept of "stress management" at the enterprise is explored. The stress management system in the enterprise is developed, which consists of three main subsystems: the identification of stress factors on enterprises; attestation of employees to determine the level of stability; development of organizational measures for stress management. Added duties of the inspector of personnel by identifying the prerequisites of stress phenomena and their consequences in the management of the main personnel functions (certification of personnel, certification of positions, adaptation of employees, study of working conditions, analysis of the personality of the employee, control of the state of the psychological climate in the team, clarification of the reasons dismissal of workers, etc.). Proposed organizational measures of stress management for the meat processing industry.
  • Ескіз
    Документ
    Запровадження технології аутсорсингу для удосконалення бізнес процесів підприємства
    (2018) Драган, Олена Іванівна
    У статті розглянуто специфічні особливості функціонування підприємств м’ясопереробної галузі. Досліджуються проблеми забезпечення комплексного перероблення сировини, коли у сучасних умовах більшість підприємств м’ясопереробної галузі не переробляють вторинну сировину, не займаються збиранням ендокрино-ферментної сировини, харчової крові для виробництва лікувальних препаратів. Пропонується запровадження на м’ясокомбінатах технології аутсорсингу для удосконалення бізнес процесів – виробництва продукції з вторинної сировини (технічна продукція), і медичної продукції тваринницького походження, що надасть можливість для оновлення і подальшого розвитку цих виробництв. Співпраця м’ясокомбінатів і фірм аутсорсерів зможе надати потенційніпереваги, що стануть довгостроковими та дозволять отримати економічні вигоди усім зацікавленим сторонам.
  • Ескіз
    Документ
    Методичний підхід до формування маркетингового потенціалу підприємств м’ясопереробної галузі
    (2018) Бергер, Аліна Дмитрівна
    У роботі проаналізовано сутність дефініції «маркетинговий потенціал» та узагальнено існуючі теоретичні підходи до розкриття цього поняття. Обґрунтовано, що маркетинговий потенціал повинен мати збалансовану структуру для інтенсивності відповідних дій та використання ресурсів з метою забезпечення ефективної маркетингової діяльності.Розглянуто взаємозв’язок маркетингового потенціалу та маркетингової діяльності підприємства. Визначені основні чинники, що формують маркетинговий потенціал м’ясопереробного підприємства. Узагальнено наукові здобутки щодо визначення структури маркетингового потенціалу підприємства. Обґрунтовані 18 показників, що характеризують складові маркетингового потенціалу підприємств м’ясопереробної галузі: товарний потенціал; ціновий потенціал; збутовий потенціал; комунікаційний потенціал; потенціал персоналу в сфері маркетингу; фінансове забезпечення маркетингової діяльності. Запропоновано алгоритм розрахунку складової маркетингового потенціалу підприємства. Розроблено методичний підхід до оцінки маркетингового потенціалу за допомогою інтегрального показника на підставі його складових. Розкриті питання, які залишаються невирішеними для проведення подальших досліджень формування маркетингового потенціалу підприємств м’ясопереробної галузі. The article analyzes the essence of the definition of "marketing potential" and generalizes the existing theoretical approaches to the disclosure of its concept. It is substantiated that marketing potential should have a balanced structure for the intensity of corresponding actions and the use of resources in order to ensure effective marketing activity. Interaction of marketing potential and marketing activity of the enterprise is considered. The main factors shaping the marketing potential of the meat processing enterprise are determined. Generalized scientific achievements in determining the structure of the marketing potential of the enterprise. There are 18 indicators that characterize the components of the marketing potential of enterprises of the meat processing industry: commodity potential; price potential; sales potential; communication potential; the potential of marketing personnel; financial support of marketing activity. The algorithm of calculation of component of marketing potential of the enterprise is offered. The methodical approach to the estimation of marketing potential with the help of the integral indicator on the basis of its components is developed. Issues that remain unresolved for further research on the formation of marketing potential of enterprises in the meat processing industry are discussed.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток ринку сировини та готової продукції мя’сопереробної галузі
    (2009) Кундєєва, Галина Олексіївна
    Досліджено стан та проведено аналіз м’ясопереробної галузі і ринків м’яса та м'ясної продукції. Виявлено негативні фактори, що гальмують розвиток ринку, та позитивні зміни, які пов’язані з діями держави. Проведено аналіз сегментів ринку ковбасних виробів, а також визначені фактори, які впливають на попит варених ковбасних виробів.