Статті

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Управління конкурентоспроможністю підприємств харчової промисловості шляхом розвитку конкурентних переваг
    (2019) Зєніна-Біліченко, Антоніна Сергіївна
    Досліджено питання щодо визначення конкурентоспроможності продукції підприємств, методів її діагностики, а також науково-практичних рекомендацій щодо організаційного забезпечення. Проаналізовано вплив підвищення рівня конкуренції на внутрішньому і зовнішніх ринках, зростання вимогливості споживачів на можливості розвитку та процвітання підприємства, що матиме конкурентні переваги в усіх сферах, зокрема у сфері зниження витрат, покращання якості, забезпечення гнучкості, упровадження інновацій, розвитку знань і у сфері економії часу. Також досліджено визначення джерел формування конкурентних переваг українських підприємств харчової промисловості. Визначено, що конкурентні переваги є концентрованим проявом переваги над конкурентами в економічній, технічній, організаційній сферах діяльності підприємства, які можна виміряти економічними показниками (додатковий прибуток, більш висока рентабельність, ринкова частка, обсяг продаж). Необхідно особливо підкреслити, що конкурентну перевагу не можна ототожнювати з потенційними можливостями компанії. Надано оцінку та систематизовано визначення конкурентних переваг, джерела їх формування завдяки розрахунку основних показників щодо оцінки на підприємстві, що було вибране для поглибленого вивчення. Визначено, що найбільш типовими причинами новацій, що дають конкурентну перевагу, виступають: нові технології; нові або такі, що змінюються, запити споживачів; зміна вартості або наявності компонентів виробництва; поява нового сегмента галузі; зміна урядового регулювання. Дослідження конкурентоспроможності є складовою частиною аналізу ринку конкурентів, визначення механізму його функціонування. Для ефективного здійснення такого аналізу необхідна детальна інформація про підприємство, конкурентну ситуацію, ринкові чинники та результати їхньої дії. Конкурентоспроможність підприємства становить самостійну системну категорію, яка відображає ступінь реалізації мети підприємства в його взаємодії з навколишнім середовищем. Актуальність такого дослідження й управління цією категорією зростає з формуванням ринкових відносин і реформуванням конкурентного середовища. Завдяки проведеному аналізу розроблено практичні рекомендації щодо вдосконалення формування конкурентних переваг. Визначено чинники, що забезпечують здатність конкурувати на ринку м’ясної галузі, що дозволяють знайти шляхи підвищення конкурентоспроможності підприємства. Обґрунтовано доцільність запропонованих заходів. The problems of determining the competitiveness of the products of enterprises, methods of its diagnostics, as well as scientific and practical recommendations on organizational support are investigated. The impact of increasing the level of competition in the domestic and foreign markets, increasing consumer demand on the opportunities for development and prosperity of the enterprise, which will have competitive advantages in all areas, including in the area of cost reduction, quality improvement, flexibility, innovation, knowledge development and in the field of economy time. Identification of sources of formation of competitive advantages of Ukrainian food industry enterprises is also investigated. It is determined that competitive advantage is a concentrated manifestation of superiority over competitors in the economic, technical and organizational spheres of the enterprise, which can be measured by economic indicators (additional profit, higher profitability, market share, sales volume). It should be emphasized that the competitive advantage cannot be equated with the potential of the company. Assessment and systematic determination of competitive advantages, sources of their formation due to the calculation of the main indicators for valuation in the enterprise, which was selected for in-depth study. It is determined that the most common causes of innovations that give a competitive advantage are: new technologies; new or changing consumer requests; change in the cost or availability of production components; the emergence of a new segment of the industry; change in government regulation. The study of competitiveness is a component of the analysis of the market of competitors, determination of the mechanism of its functioning. Effective implementation of such an analysis requires detailed information about the company, the competitive situation, market factors and the results of their action. The competitiveness of the enterprise is an independent system category, which reflects the degree of realization of the purpose of the enterprise in its interaction with the environment. The relevance of such research and management of this category increases with the formation of market relations and reform of the competitive environment. Due to the analysis, practical recommendations for improving the competitive advantage formation were developed. The factors that provide the ability to compete in the meat market that identify ways to increase the competitiveness of the enterprise are identified. The feasibility of the proposed measures is substantiated.
  • Ескіз
    Документ
    Інноваційна стратегія в контексті інноваційної політики
    (2014) Лановська, Галина Іванівна
    Стаття присвячена дослідженню економічної сутності «стратегії», «інноваційної стратегії» та її ролі у забезпеченні конкурентоспроможності підприємства. Розглянуті теоретичні аспекти формування інноваційної стратегії. Досліджено формування типів інноваційної стратегії та їх різноманітність з погляду різних вчених. Визначено вплив інноваційної стратегії на формування інноваційної політики підприємства. The article investigates the economic substance "strategy", "innovation strategy" and its role in ensuring competitiveness. Theoretical aspects of innovative strategies. Formation of types of innovation strategies and their diversity in terms of different scientists. The influence innovation strategy for the formation of innovation policy of the company.
  • Ескіз
    Документ
    Управління конкурентоспроможністю підприємства в умовах кризи
    (2009) Тюха, Ірина Володимирівна
    Визначено сутність та розроблено алгоритм побудови ефективної конкурентної стратегії підприємства, а також розглянуто вимоги до конкурентних стратегій в умовах кризової економіки. Certainly essence and the algorithm of construction of effective competition strategy of enterprise is developed, and also requirements are considered to competition strategies in the conditions of crisis economy.
  • Ескіз
    Документ
    Споживчі переваги продукції як чинник конкурентоспроможності в кондитерській промисловості
    (2004) Закревська, Людмила Миколаївна
    В статті проведено оцінку споживчих переваг кондитерських виробів, досліджено структуру українського шоколадного ринку та виявлено причини її зміни в 2002-2003 рр. This paper evaluated consumer preferences of confectionery, the structure of Ukrainian chocolate market and identified the causes of change in 2002-2003.
  • Ескіз
    Документ
    Вибір привабливих сегментів для забезпечення конкурентоспроможності молокопереробних підприємств
    (2009) Суха, Ірина Василівна
    Розглянуто переваги підприємств з диверсифікованою ринковою позицією та спеціалізованих підприємств, обґрунтовано доцільність вибору декількох ринкових сегментів для забезпечення ефективної роботи підприємства на ринку. Advantages of different types of enterprises are considered. Expedience of marketing segments choice for providing the effective activity of enterprises is grounded.
  • Ескіз
    Документ
    До питання про сутність розвитку підприємства
    (2013) Швед, Тетяна Володимирівна
    У статті розглянуті основні теоретичні підходи до розуміння сутності поняття «розвиток підприємства». Виокремлено відмінності та взаємозв’язки таких понять, як «потенціал підприємства», «зростання підприємства», «конкурентоспроможність підприємства», «функціонування підприємства» з категорією «розвиток підприємства». Автором визначені основні ознаки «розвитку підприємства», а саме: спрямованість на кількісно-якісні зміни стану підприємства; альтернативність наслідків – зміна стану у вищому або нижчому рівнях, що підтверджує можливість прогресивного (від нижчого до вищого) та регресивного (від вищого до нижчого) розвитку; наявність впливів факторів як внутрішнього, так і зовнішнього середовища. Останнє дозволило запропонувати власне визначення поняття «розвиток підприємства». The article describes the main theoretical approaches to the understanding of "development of an enterprise" concept. The differences and correlation between such concepts as "potential of an enterprise", "growth of enterprises", "competitiveness", "operation of a business" and the category "development of an enterprise" are distinguished. The author identifies the key features of " development of an enterprise ", namely: focus on quantitative and qualitative changes of the enterprise’s position; alternative consequences - change of a state at the highest or lowest levels, confirming the possibility of progressive (from the lowest to highest) and regressive (from the highest to lowest) development, the presence of influencing factors of both internal and external environment. This allowed to suggest the own definition of "development of an enterprise ".