Статті
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522
Переглянути
8 результатів
Результати пошуку
Документ Розвиток аграрного сектору економіки України в умовах трансформації форм власності(2016) Ніценко, Віталій Сергійович; Данкевич, Андрій ЄвгеновичПроаналізовано становлення організаційно-правових форм господарювання в аграрному секторі економіки в умовах трансформації відносин власності. Проведено оцінку землекористування сільськогосподарськими підприємствами. Досліджено ефективність господарської діяльності і запропоновано напрями підвищення ефективності сільськогосподарського виробництва підприємств різних організаційно-правових форм. Досліджено стан розвитку орендних земельних відносин в сільськогосподарських підприємствах України. Охарактеризовані питома вага договорів оренди в розрізі суб’єктів, питома вага договорів оренди за строками їх укладення, питома вага за формами виплати орендної плати. Розкрито сутність процесів концентрації орендованих земель в агрохолдинги. Проаналізовано діяльність холдингів в аграрному секторі економіки, досліджено їх організаційно-економічний механізм побудови. Проведено детальний аналіз особливостей економічної ефективності їх діяльності, форм налагодження виробничих процесів і господарсько-фінансових взаємозв’язків. Доведено, що сучасні інтегровані формування вийшли далеко за межі звичайних організацій, а їх вплив на розвиток національної економіки країни не є локальним, оскільки досить часто саме вони встановлюють «правила гри» на вітчизняній економічній арені. Відображено переваги і недоліки інтегрованих структур і науково обґрунтовані пропозиції щодо перспектив їх подальшого розвиткуДокумент Futurological explanations of the new ukrainian educational policy(2022) Nezhyva, OlgaThe article considers the peculiarities of futurological explications of the new educational policy in Ukraine. It also shows the existing contradictions in the development of the state education policy of Ukraine and the importance for transitive societies of its formation on a democratic basis, actualizing the development and implementation of the policy of reforming the national education system. At the same time, the peculiarities of the formation and development of the Soviet and European education system are analyzed. Each of them has certain advantages and disadvantages. The article notes that educational policy should move away from monosubjectivity and become polysubjective. To do this, it should be based not only on state, but also on public, social mechanisms of activity regulation, create and maintain a favorable environment for the existence and functioning of alternative opportunities, which is a necessary condition for the establishment of free educational interaction and the understanding of education as a practice of freedom. The article illustrates the main provisions of the Ukrainian educational policy based on the Ukrainian national idea. These provisions provide for the following: Ukrainian educational policy should be based on the recognition of the fact of the birth of individuality, as well as be based on the principle of "do no harm"; an individual approach to pupils and students requires certain changes in the organization of the system; relevance of the language issue in education; it is necessary to establish independent public control over the quality of educational services provided and their compliance with modern world standards; it is necessary to move away from the cult of the received diploma, and it is also necessary to strive for constant professional growth of all categories of the population: from teachers to motorists. The article illustrates the main provisions of the Ukrainian educational policy based on the Ukrainian national idea. These provisions provide for the following: Ukrainian educational policy should be based on the recognition of the fact of the birth of individuality, as well as be based on the principle of "do no harm"; an individual approach to pupils and students requires certain changes in the organization of the system; relevance of the language issue in education; it is necessary to establish independent public control over the quality of educational services provided and their compliance with modern world standards; it is necessary to move away from the cult of the received diploma, and it is also necessary to strive for constant professional growth of all categories of the population: from teachers to motorists. And this growth should be accompanied by diplomas obtained, and from educational institutions of authority not only in Ukraine, but also abroad. Besides, this growth should be accompanied by diplomas obtained, and from educational institutions of authority not only in Ukraine, but also abroad. У статті розглядаються особливості футурологічних експлікацій нової української освітньої політики. Також показано наявні протиріччя розвитку державної освітньої політики України та важливість для транзитивних суспільств формування її на демократичних засадах актуалізує розроблення й упровадження політики реформування національної системи освіти. При цьому аналізуються особливості формування і розвитку радянської і європейської системи освіти. Кожна з них володіє певними перевагами і недоліками. У статті відзначено перспективи переходу від моносуб’єктності до полісуб’єктності освітньої політики. Для цього потрібно, щоб освітня політика ґрунтуватися не тільки на державних, а й на громадських, суспільних механізмах регулювання діяльності, створювати та підтримувати сприятливе середовище для існування та функціонування альтернативних можливостей, що є необхідною умовою утвердження вільної освітньої взаємодії та розуміння освіти як практики свободи. Стаття ілюструє основні положення української освітньої політики, заснованої на українській національній ідеї. Ці положення передбачають наступне: українська освітня політика повинна базуватися на визнанні факту народження індивідуальності, а також, будуватися за принципом «не нашкодити»; індивідуальний підхід до учнів і студентів вимагає певних змін в організації системи; освіти актуальність мовного питання; необхідно налагодити незалежний громадський контроль над якістю освітніх послуг, що надаються та їх відповідності сучасним світовим стандартам; потрібно відійти від культу отриманого диплому, а також, необхідно домагатися постійного професійного зростання всіх категорій населення: від учителів до автомобілістів. І це зростання має супроводжуватися отриманими дипломами, причому освітніх установ авторитетних не тільки в Україні, а й за її межами.Документ The state of implementation the decentralization in Ukraine(2020) Esh, Svetlana; Gerasimenko, DariaThe development of local self-government in Ukraine is accompanied by decentralization processes aimed at the effective activity of local authorities and improvement of the socioeconomic standard of living of the population. The article examines the current state of decentralization reform in Ukraine The problems and risks that accompany the processes of decentralization in modem economic conditions are substantiated. Changes in the legal regulation of decentralization reform and their impact on the development of local self-government are considered. The purpose of the study is to analyze the current state and prospects of decentralization, determine the nature and place of united territorial communities (UTC) in the development of local self-government, substantiate the problems associated with the processes of decentralization and generalized prospects for the further development of UTC in modem economic conditions. During the study of decentralization processes, common scientific and special methods were used. The methods of comparison and grouping are used to analyze the processes of creation of UTC, the statistical method helps to compare the dynamics of UTC formation on a territorial basis, conduct economic data concerning the financial resources of the community. The methodology of the systematic approach involves a comprehensive study of the factors that accompany and influence decentralization processes. Method of generalization is used in drawing conclusions and recommendations. The article provides the dynamics of the formation of the UTC over 5 years, the basic and additional criteria, which are needed to determine community capacity, were analyzed, a comparative characterization of the capacity of communities in the regions of Ukraine was conducted and the capacity rating was justified. Розвиток місцевого самоврядування в Україні супроводжується процесами децентралізації, які направлені на ефективну діяльність органів місцевої влади та підвищення соціально-економічного рівня життя населення. У статті досліджено поточний стан реформи децентралізації в Україні. Обґрунтовано проблеми та ризики, які супроводжують процеси децентралізації в сучасних умовах господарювання. Розглянуто зміни у нормативно-правовому регулюванні реформи децентралізації та їхній вплив на розвиток місцевого самоврядування. Здійснено аналіз сучасного стану та перспектив розвитку децентралізації, визначення суті та місця ОТГу розвитку місцевого самоврядування, обґрунтовано оцінку проблем, які пов’язані з процесами децентралізації, та узагальнено перспективи подальшого розвитку ОТГ у сучасних умовах господарювання. Під час дослідження процесів децентралізації використані загальнонаукові та спеціальні методи. За допомогою методів порівняння та групування аналізуються процеси створення об ’єднаних територіальних громад (ОТГ), статистичний метод допомагає порівняти динаміку формування ОТГ за територіальним принципом, провести обробку економічних даних, що стосуються фінансових ресурсів громади. Методологія системного підходу передбачає комплексне вивчення факторів, які супроводжують процеси децентралізації та впливають на них. Під час розробки висновків і рекомендацій використовується метод узагальнення. Описано динаміку формування ОТГ протягом п ’яти років, проаналізовано базові і додаткові критерії, необхідні для визначення спроможності громади, проведено порівняльну характеристику спроможності громад областей України, обґрунтовано рейтинг спроможності.Документ Стратегія сталого розвитку "Європа 2020" : виклики для України(2018) Якименко, Ігор Леонідович; Салавор, Оксана Мирославівна; Шаповалов, Євгеній БорисовичСтратегія сталого розвитку «Європа 2020» є стратегічним документом Європейського Союзу, прийнятим у 2010 р., що визначає стратегію розвитку Європейського Союзу до 2020 р. на засадах розумного економічного зростання (smart growth) із пріоритетами низьковуглецевої, енерго- та ресурсозберігаючої, соціально орієнтованої економіки. Стратегія визначає чіткі цілі й кількісні індикатори їх досягнення. У 2015 р. Україна прийняла стратегічний документ «Україна 2020», який значною мірою націлений на виклики, що стоять перед країною на шляху євроінтеграції та подолання труднощів нинішньої соціально-економічної й екологічної ситуації в країні. У статті проводиться порівняльний аналіз двох документів, визначаються слабкі місця стратегії «Україна 2020» порівняно зі стратегією «Європа 2020» та обгрунтовується висновок, що повномасштабне і своєчасне виконання Україною взятих на себе зобов’язань згідно з Угодою про асоціацію між Україною та Європейським Союзом може бути дієвим інструментом у просуванні України на шляху сталого розвитку.Sustainable development strategy Europe 2020: Challenges for Uraine. Yakymenko I., Salavor O., Shapovalov E. Sustainable development strategy Europe 2020 is a strategic document of the EU adopted in 2010 on the smart economy growth, low-carbon, resource- and energy-efficiency, and socially inclusive economy. The strategy determines clear goals and precise numerical indicators oftheir achieving. Ukraine adopted national sustainable development strategy Ukraine 2020 in 2015 as a response to challenges of Eurointegration and for improving current socio-economic and environmental situation in the country. The article provides a comparative analysis ofthe two strategies, indicates weak points of Ukraine 2020 strategy as compared to Europe 2020, and draws the conclusion that full-scale implementation ofobligations ofUkraine in term ofthe EU-UkraineAssociation Agreement may be an effective mechanism in promotion ofUkraine’s sustainable developmentДокумент Реформування системи бухгалтерського обліку в Україні з використанням міжнародних стандартів(2001) Ткаченко, Надія МарківнаУ статті розглянуто програму реформування системи бухгалтерського обліку в Україні із застосуванням міжнародних стандартів, які сприяють гармонізації фінансової звітності у всьому світі, суб’єкти та об’єкти гармонізації, користувачі фінансових звітів. Визначені направлення проведення національної реформи бухгалтерського обліку. The article deals with the application of accounting reform in Ukraine of the International Standards that facilitate harmonization of financial reporting worldwide harmonization of subjects and objects, users of financial statements. Determined the direction of the national accounting reform.Документ З історії правового регулювання підприємницької діяльності в Росії та Україні у XVIII - XIX ст.(2012) Пилипенко, Олександр ЄвгенійовичУ науковій статті на основі аналізу нормативно-правових актів Російської імперії аналізується правове забезпечення підприємницької діяльності в Україні у ХVIII-XIX ст. Особливу увагу приділено висвітленню правового стану купецької верстви населення і регулюванню торговельно-економічних операцій.Документ Підвищення ефективності фінансового впливу на розвиток промисловості України (на прикладі харчової промисловості)(2003) Федоренко, Валентин Григорович; Гаврилова, Тетяна ВасилівнаДана стаття присвячена підвищенню ефективності фінансового впливу на розвиток промисловості України (на прикладі харчової промисловості).Документ Формування фінансової звітності в умовах глобалізації(2011) Ткаченко, Надія МарківнаРозглянуто питання формування фінансової звітності в Україні відповідно до Міжнародних стандартів фінансової звітності в умовах глобалізації, регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності, вплив глобалізаційних процесів на освітню діяльність. The question of the formation of financial statements in Ukraine in accordance with International Financial Reporting Standards in the context of globalization, regulation of accounting methodology and financial statements, the impact of globalization on educational activities.