Статті
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522
Переглянути
15 результатів
Результати пошуку
Документ Творчий потенціал студентів технічного університету: можливості розвитку(2023) Махинько, Валерій Миколайович; Махинько, Людмила Василівна; Хархалуп, Михайло ЮрійовичСучасне постіндустріальне суспільство вимагає відповідних фахівців для свого ефективного функціонування. Але вони повинні володіти не лише технічними навичками свого фаху, але й мати розвинені здібності до технічної творчості. Адже технічний прогрес неможливий без інновацій, в основі яких — генерування новий ідей і рішень. Аби відповідати цим викликам, сучасний технічний університет потребує ширшого впровадження у свою освітню програму різноманітних навчальних курсів з розвитку технічної творчості (креативності). У статті розглянуто найпоширеніші методики розвитку творчого мислення, запропоновано критерії їх вибору й можливі способи оцінювання. Визначено основні напрями, в яких повинен рухатися заклад технічної вищої освіти, аби його випускники стали висококваліфікованими та інноваційними фахівцями. Тільки в цьому випадку вони будуть здатними відповідати на різноманітні виклики сучасного інформаційно-технологічного світу і передбачати майбутні запити суспільства. Modern post-industrial society requires appropriate specialists for its efficient functioning. But they must have not only technical skills in their profession but also developed abilities for technical creation. After all, technical progress is impossible without innovations, which are based on the generation of new ideas and solutions. To meet these challenges, a modern technical university requires a wider introduction of various educational courses in the development of technical creativity into its curriculum. The paper considers the most common methodologies for the development of creative thinking, suggests criteria for their selection and possible methods of assessment. It determines the main directions a higher technical education institution should move in for its graduates to become highly qualified and innovative specialists. Only in this case will they be able to respond to the various challenges of the modern information technology world and anticipate future society’s requests.Документ Futurological explanations of the new ukrainian educational policy(2022) Nezhyva, OlgaThe article considers the peculiarities of futurological explications of the new educational policy in Ukraine. It also shows the existing contradictions in the development of the state education policy of Ukraine and the importance for transitive societies of its formation on a democratic basis, actualizing the development and implementation of the policy of reforming the national education system. At the same time, the peculiarities of the formation and development of the Soviet and European education system are analyzed. Each of them has certain advantages and disadvantages. The article notes that educational policy should move away from monosubjectivity and become polysubjective. To do this, it should be based not only on state, but also on public, social mechanisms of activity regulation, create and maintain a favorable environment for the existence and functioning of alternative opportunities, which is a necessary condition for the establishment of free educational interaction and the understanding of education as a practice of freedom. The article illustrates the main provisions of the Ukrainian educational policy based on the Ukrainian national idea. These provisions provide for the following: Ukrainian educational policy should be based on the recognition of the fact of the birth of individuality, as well as be based on the principle of "do no harm"; an individual approach to pupils and students requires certain changes in the organization of the system; relevance of the language issue in education; it is necessary to establish independent public control over the quality of educational services provided and their compliance with modern world standards; it is necessary to move away from the cult of the received diploma, and it is also necessary to strive for constant professional growth of all categories of the population: from teachers to motorists. The article illustrates the main provisions of the Ukrainian educational policy based on the Ukrainian national idea. These provisions provide for the following: Ukrainian educational policy should be based on the recognition of the fact of the birth of individuality, as well as be based on the principle of "do no harm"; an individual approach to pupils and students requires certain changes in the organization of the system; relevance of the language issue in education; it is necessary to establish independent public control over the quality of educational services provided and their compliance with modern world standards; it is necessary to move away from the cult of the received diploma, and it is also necessary to strive for constant professional growth of all categories of the population: from teachers to motorists. And this growth should be accompanied by diplomas obtained, and from educational institutions of authority not only in Ukraine, but also abroad. Besides, this growth should be accompanied by diplomas obtained, and from educational institutions of authority not only in Ukraine, but also abroad. У статті розглядаються особливості футурологічних експлікацій нової української освітньої політики. Також показано наявні протиріччя розвитку державної освітньої політики України та важливість для транзитивних суспільств формування її на демократичних засадах актуалізує розроблення й упровадження політики реформування національної системи освіти. При цьому аналізуються особливості формування і розвитку радянської і європейської системи освіти. Кожна з них володіє певними перевагами і недоліками. У статті відзначено перспективи переходу від моносуб’єктності до полісуб’єктності освітньої політики. Для цього потрібно, щоб освітня політика ґрунтуватися не тільки на державних, а й на громадських, суспільних механізмах регулювання діяльності, створювати та підтримувати сприятливе середовище для існування та функціонування альтернативних можливостей, що є необхідною умовою утвердження вільної освітньої взаємодії та розуміння освіти як практики свободи. Стаття ілюструє основні положення української освітньої політики, заснованої на українській національній ідеї. Ці положення передбачають наступне: українська освітня політика повинна базуватися на визнанні факту народження індивідуальності, а також, будуватися за принципом «не нашкодити»; індивідуальний підхід до учнів і студентів вимагає певних змін в організації системи; освіти актуальність мовного питання; необхідно налагодити незалежний громадський контроль над якістю освітніх послуг, що надаються та їх відповідності сучасним світовим стандартам; потрібно відійти від культу отриманого диплому, а також, необхідно домагатися постійного професійного зростання всіх категорій населення: від учителів до автомобілістів. І це зростання має супроводжуватися отриманими дипломами, причому освітніх установ авторитетних не тільки в Україні, а й за її межами.Документ Профіль гуманітарної освіти у загальному соціально-історичному портреті суспільства ХІХ- поч. ХХ ст.(2022) Левицька, Надія МиколаївнаПроаналізовано історичний процес складання вищої гуманітарної освіти як окремої царини освітнього простору, головні тенденції її розвитку в плині історичних подій, особливості їх вияву у вишах України та роль гуманітарної освіти як окремого чинника впливу на суспільно-політичне, культурно-освітнє та національно-духовне життя українського суспільства у другій половині ХІХ – початку ХХ ст. The article analyzes the historical process of formation higher humanitarian education as the the realm of educational space, the main trends of its development in the course of historical events, features of their manifestation in the universities of Ukraine and the role of humanitarian education as a separate factor influencing the socio-political, cultural-educational and national-spiritual life of Ukrainian society in the XIX - early XX centuries.Документ Поліпшення фізичного стану та збереження здоров'я студентів під час навчання у вузі(2020-04) Павлюк, Ірина СергіївнаЗдорове молоде покоління є фундаментом будь-якого суспільства і держави в цілому, а фізична культура є частиною загальної культури людини, а також частиною культури суспільства і являє собою сукупність цінностей, знань і норм, які використовуються суспільством для розвитку фізичних та інтелектуальних здібностей людини, що особливо актуально в процесі розвитку і становлення студентської молоді. Фізичний розвиток, тісно пов'язаний зі здоров'ям - це процес зміни і становлення природних морфологічних і функціональних властивостей організму людини протягом його життя (зростання, маса тіла, окружність грудної клітини, життєва ємність легенів і ін.). Підвищення рівня здоров'я молодих людей залежить від багатьох факторів, однак вирішальним серед них є позиція самої людини його ставлення до власного здоров'я. До основних факторів вдосконалення людини, як особистість, відноситься розширення його світогляду, а самореалізація в суспільстві можлива тільки в процесі духовного і фізичного самовдосконалення.Документ Історіографія становлення університетської освіти в Наддніпрянській Україні в першій половині ХІХ ст.(2019) Пилипенко, Олександр ЄвгенійовичСтаттю присвячено історіографії становлення університетської освіти в Наддніпрянській Україні в першій половині ХІХ ст. Автор періодизував розвиток історіографії даної проблеми. Проаналізовано основні документи Міністерства народної освіти, рішення вчених рад Київського і Харківського університетів та їх висвітлення в історичній літературі. Вивчено основні напрямки досліджень дореволюційних, радянських і сучасних істориків. Визначено здобутки та пробіли в проведених наукових пошуках. Окреслено подальші завдання наукових досліджень. The article is devoted to the historiography of the establishing of university education in the Dnieper Ukraine in the first half of the 19th century. The author made a periodization the of historiography on this issue. The main documents of the Ministry of National Education, the decision of the academic councils of the Kyiv and Kharkiv universities and their coverage in the historical literature have been analyzed. The basic directions of studies of the pre-revolutionary, Soviet and modern historians have been studied. The achievements and gaps in the scientific researches were determined. Further tasks of scientific research are outlined. Despite of positive evaluation of university studies on this topic, many questions demand more structurized archival research. Until today no complex research was devoted to this topic.Документ Студентські наукові товариства та гуртки у гуманітарних вишах України у другій половині XIX - на початку XX ст.(2015) Левицька, Надія МиколаївнаНа основі аналізу архівних матеріалів та літературних джерел аналізуються передумови створення та методи, які застосовувались урядом для керівництва діяльністю студентськими науковими товариствами та гуртками. Наголошується на важливості наукових товариств як необхідної складової студентського життя у гуманітарних вищих навчальних закладах України другої половини ХІХ – початку ХХ ст. Висвітлюються основні напрями роботи наукових товариств, які активно діяли на теренах України. Здійснено аналіз наукової діяльності товариств і гуртків, окреслено їхній внесок у популяризацію гуманітарної науки серед широких верств населення. Based on the analysis of archival material and literature analyzes the prerequisites for development and methods used by the government to guide the activities of student societies and scientific circles. Stresses the importance of Learned Societies as a necessary component of student life in the humanities universities in Ukraine the second half of XIX - early XX century. Highlights the main directions of the scientific societies that were active in Ukraine. The analysis of scientific societies and clubs, outlines their contribution to the popularization of the humanities among the general population.Документ Атестація наукових кадрів в університетах Наддніпрянської України дореформеного періоду ХІХ ст. (1805-1862 рр.)(2001) Жук, Вадим ВасильовичОписано процес та методику набуття наукових ступенів ученими в університетах Наддніпрянської України в дореформений період XIX ст. Проаналізовано науковий та методологічний рівень тогочасних дисертаційних досліджень, наведено статистичні дані про кількість магістрів та докторів наук, атестованих в університетах Наддніпрямської України. Describes the process and methods of obtaining scientific degrees of scientists in universities Dnieper Ukraine in the pre-reform period of the XIX century. Analyzed scientific and methodological level of the then dissertation research, the statistical data on the number of masters and doctors certified in universities Dnieper Ukraine.Документ НУПТ - двойной юбилей!(2014) Ковбаса, Владимир Николаевич; Устинов, Юрий Васильевич; Кохан, Елена АлександровнаСтатья посвящена юбилейным датам: 130-летию НУПТ, а также 65-летию создания кафедры технологии хлебопекарных и кондитерских изделий, отмечающимся в этом году. Приведены основные достижения кафедры в научной и преподавательской сферах. Перечислены основные инновационные разработки кафедры и тенденции ее развития в целом.Документ Аналіз змісту вищої гуманітарної освіти Наддніпрянської України (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.)(2013) Левицька, Надія МиколаївнаУ статті аналізується зміст гуманітарної освіти у вищих навчальних закладах Наддніпрянської України. Подається його порівняльна характеристика в різних вищих навчальних закладах у періоди дії різних університетських статутів This article analyzes the meaning of humanitarian education in universities of Naddnipryanska Ukraine. Presented its comparative characteristics in different universities in different periods of the university statutes actionДокумент Університетські статути – основні законодавчі акти регламентації діяльності університетів та інших ВНЗ Наддніпрянської України (ХІХ –поч. ХХ ст.)(2011) Левицька, Надія МиколаївнаУ статті дається історико-правовий аналіз та порівняльна характеристика університетських статутів, законодавчих актів та відомчих нормативних документів, які регулювали навчальну та наукову роботу університетів та інших ВНЗ, розглядаються питання політики царизму в галузі вищої освіти Наддніпрянської України ХІХ – поч. ХХ ст.. The article gives the historical and legal analysis and comparative characteristic of the university statutes, legislative acts and departmental documents that govern teaching and research work of universities and other higher education institutions, questions of imperial policy in higher education of Naddniprianska Ukraine XIX - beg. XX centuries.