Матеріали конференцій
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7498
Переглянути
39 результатів
Результати пошуку
Документ Розвиток краєзнавства у закладах вищої освіти в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.(2023) Левицька, Надія МиколаївнаУ статті висвітлюється активна участь закладів вищої освіти в поширенні краєзнавства в Україні. Визначено важливу роль професорсько-викладацького складу та студентів в організації та діяльності наукових історико-етнографічних, історико-філологічні гуртків, започаткуванні українознавчих дисциплін та кафедр у вишах України. Досліджується роль видатних педагогів В. Антоновича, М. Грушевського, Д. Багалія, М. Костомароав, О. Потебні, М. Сумцова та інших у сприянні поширення краєзнавства. The article highlights the active participation of higher education institutions in the spread of regional studies in Ukraine. The important role of professors and teaching staff and students in the organization and activity of scientific historical-ethnographic, historical-philological circles, the initiation of Ukrainian studies disciplines and departments in universities of Ukraine was determined. The role of outstanding teachers V. Antonovych, M. Hrushevskyi, D. Bagaliya, M. Kostomarow, O. Potebny, M. Sumtsov and others in promoting the spread of local history is studied.Документ Забезпечення університетів України навчально-методичною літературою (ІІ пол. ХІХ – поч. ХХ ст.)(2021) Левицька, Надія МиколаївнаНа основі архівних джерел і літератури аналізується забезпечення університетів України навчально-методичною літературою. Подається класифікація елементів навчально-методичного забезпечення, шляхи та методи їх підготовки.Документ Регіональна політика царського уряду в галузі вищої гуманітарної освіти (Наддніпрянщина ІІ половина ХІХ – початок ХХ ст.)(2018) Левицька, Надія МиколаївнаУ статті досліджено регіональну політику царського уряду в галузі вищої гуманітарної освіти (Наддніпрянщина ІІ половина ХІХ – початок ХХ ст.). Констатовано, що вона була спрямована на досягнення головної мети царизму в освітянській політиці – подальшого посилення адміністративного впливу на управління університетами та іншими гуманітарними вищими навчальними закладами, контролю над навчальним процесом та методами викладання у них, встановлення дисциплінарного порядку і формування законослухняного студента за допомогою поліцейського контролю. The article investigates the regional policy of the tsarist government in the field of higher humanitarian education (Naddniprianschina II half of the nineteenth - early twentieth century.). It was stated that it was aimed at achieving the main goal of tsarism in educational policy - further strengthening of administrative influence on the management of universities and other humanitarian higher educational institutions, control over the educational process and methods of teaching them, establishing disciplinary order and formation of a law-abiding student with the help of police control.Документ Гуманітаристика у національно-патріотичному вихованні студентської молоді(2018) Левицька, Надія МиколаївнаУ роботі досліджено проблеми гуманітаристики у національно-патріотичному вихованні студентської молоді. Аналізуючи сучасний підхід до формування справжнього фахівця, професіонала своєї справи, інтелігента, патріота своєї держави доцільно удосконалювати українознавчі методи та методики, активно впливати на формування особистості майбутнього інженера-харчовика у світлі нових державотворчих, національно-культурних та морально-виховних перетворень. In this work the problems of humanitarian studies in the national-patriotic education of student youth are researched. Analyzing the modern approach to the formation of a true specialist, a professional of his business, an intellectual, a patriot of his state, it is expedient to improve the Ukrainian-speaking methods and techniques, to actively influence the formation of the personality of the future engineer-food in the light of new state-building, national-cultural and moral and educational transformations.Документ Голодомор 1932-1933 рр. на Черкащині: словами очевидців, мовою документів(2018) Левицька, Надія МиколаївнаУ роботі досліджено 1932-1933 рр. на Черкащині за свідченнями очевидців. Без належної оцінки Голодомору 1932-1933 рр. в Україні неможливо сьогодні уявити власну та історію Європи ХХ ст. Доречно нині говорити про глобальну соціогуманітарну катастрофу в історії людства, а не лише українства. The work was investigated in 1932-1933 in Cherkasy region, according to eyewitness accounts. Without proper evaluation of the Holodomor of 1932-1933, it is impossible today to imagine Ukraine and Europe's history of the twentieth century. It is now appropriate to talk about a global socio-humanitarian catastrophe in the history of mankind, and not just Ukrainians.Документ Етнокультура у формуванні світогляду студента(2018) Левицька, Надія МиколаївнаУ роботі досліджено етнокультуру у формуванні світогляду студента. Установлено, народні традиції формують і закріплюють у студентів думки, почуття, настрої, поведінку, ментально властиву попереднім поколінням.Документ Значення гуманітарних дисциплін у навчальному процесі менеджерів-економістів(2018) Левицька, Надія МиколаївнаУ роботі досліджено значення гуманітарних дисциплін у навчальному процесі менеджерів-економістів. Установлено, що культура створюється усіма сторонами суспільного життя. При цьому освіта і виховання слугують підґрунтям, яке формує тенденції культури суспільства, його основні якісні характеристики, рівень цивілізації.Документ Формування та озброєння української армії у період Національно-визвольних змагань 1917-1921 рр. (до 100-річчя Української революції)(2017) Шевченко, Андрій Вікторович; Левицька, Надія МиколаївнаМісце, яке відвела історія армії в житті суспільства, визначає її особливу роль у переломні моменти історичного розвитку. Суверенність нашої держави забезпечують її збройні сили, що не раз було підтверджено в ході боротьби українського народу за свою незалежність. A place that brought the history of the army in society, defines its specific role in the crucial moments of historical development. The sovereignty of our state to ensure its armed forces have repeatedly confirmed in the struggle of the Ukrainian people for independence.Документ Утворення Української академії мистецтв (УАМ) у добу Української революції 1917-1921 рр. (до 100-річчя Української революції)(2017) Левицька, Надія Миколаївна; Юхименко, Євгенія Сергіївна2017 рік проголошено роком Української революції 1917-1921 років. Відповідний Указ підписав Президент України Петро Порошенко. Цим Указом одним із пріоритетів діяльності органів державної влади на 2017-2021 роки визначено вшанування подій та видатних учасників Української революції 1917-1921 років. Неабияку цінність для модернізаційних процесів в Україні має історичний досвід діяльності Центральної Ради у розвитку національно-культурної політики. Незважаючи на труднощі внутрішнього життя, складність міжнародного становища, Центральна Рада багато зробила цінного в галузі національно-культурного будівництва. 2017 declared Year Ukrainian revolution of 1917-1921. The corresponding decree signed by the President of Ukraine Petro Poroshenko. The Decree priority activities of public authorities in the years 2017-2021 defined events and honoring outstanding members of the Ukrainian revolution 1917-1921. An exceptional value to modernization processes in Ukraine have the historical experience of the Central Council of National Cultural Policy. Despite the difficulties of domestic life, the complexity of the international situation, the Central Council has done much valuable in the field of national and cultural development.Документ Лесь Курбас – початок нового українського театру (до 130-річчя від дня народження)(2017) Левицька, Надія МиколаївнаУ дослідженні розповідається про видатного українського театрального діяча Леся Курбаса, постать якого ознаменувала початок нового українського театру. The study describes the outstanding Ukrainian theater Kurbas figure, a figure which marked the beginning of a new Ukrainian theater.