Матеріали конференцій

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7498

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 15
  • Ескіз
    Документ
    Conflicts in business and methods to solve them
    (2014) Sylkina, Darina
    The possibility of conflicts exists in all areas of activity.
  • Ескіз
    Документ
    Financial management in business
    (2014) Velykyi, Dmytro
    Financial Management is one of the key disciplines necessary for the successful management of business corporations and other organisations
  • Ескіз
    Документ
    Е-ринки: віртуальні ринки організацій
    (2015) Ніколаєнко, Ірина Володимирівна
    Істотною інновацією у процесі здійснення закупівлі організаціями, покупцями - стало створення в інтернеті торговельних співтовариств, названі: е- ринками, які об'єднують організації-споживачів з організаціями-постачальниками.
  • Ескіз
    Документ
    Information product and its influens on producers and consumers
    (2014) Smelyanets, Nadia; Trygub, Inna
    The main idea of the article is the relationship between global information and its consumers.
  • Ескіз
    Документ
    The aroma technologies using at hotel and restaurant business
    (2015) Mahaletska, Iryna; Popenko, Viola
    Every years and decades the mankind shows the aspiration to the development. At a turn of the XX-XXI centuries society entered in innovative days which are characterized by rapid growth of changes in all spheres of public life. As it is known the main reasons of studying and introduction of innovations at the hotel and restaurant enterprises are: representation of unique services, strengthening of competitive fight and attempt to get competitive advantages in the market and to maximize profit; increase in demand of consumers; ensuring prestige of the enterprise and the fast solution of problems which can arise at the enterprise. Кожні роки і десятиліття людство показує прагнення до розвитку. На рубежі XX-XXI ст суспільства увійшли в інноваційних днів, які характеризуються швидким зростанням змінами у всіх сферах суспільного життя. Як відомо основні причини вивчення та впровадження інновацій в готельному та ресторанному підприємств: подання унікальних послуг, зміцнення конкурентної боротьби і спробі отримати конкурентні переваги на ринку і максимізації прибутку; збільшення попиту споживачів; забезпечення престижу підприємства і швидкого вирішення проблем, які можуть виникнути на підприємстві. Каждые годы и десятилетия человечество показывает стремление к развитию. На рубеже XX-XXI вв общества вошли в инновационных дней, которые характеризуются быстрым ростом изменениями во всех сферах общественной жизни. Как известно основные причины изучения и внедрения инноваций в гостиничном и ресторанном предприятий: представление уникальных услуг, укрепление конкурентной борьбе и попытке получить конкурентные преимущества на рынке и максимизации прибыли; увеличение спроса потребителей; обеспечение престижа предприятия и быстрого решения проблем, которые могут возникнуть на предприятии.
  • Ескіз
    Документ
    Еко-готелі як спосіб вигідного бізнесу
    (2014) Кравченко, Антоніна Іванівна; Басюк, Дарія Іванівна
    Впровадження в готелях інноваційних технології має на меті декілька цілей -збереження часу, грошей, енергії. Недивно, що шлях до них лежить через використання природної енергії.
  • Ескіз
    Документ
    Theoretical approaches to the definition of “Strategy”
    (2014) Bila, Victoriya; Vlasenko, Ludmila
    Globalization of the world economy, development of environment, intensifying of competitive activity between the producers of commodities and services are brought to the necessity of determination of the most optimal management of the enterprise’s competitive. On the modem stage of market development relations such approach are strategic business management, establishment and use of various strategies of the enterprise development.
  • Ескіз
    Документ
    Enterprise adaptation to changes in the market environment
    (2014) Prokip, Mariana
    Today’s pace of change in business conditions may or may not be unprecedented, but it is surely spectacular. But like most things in business, rapid change is a two-edged sword - a threat but also an opportunity. Adapt to rapid change better than competitors and you can make great strides; ignore rapidly changing circumstances and expect to go the way of the dinosaur. Adapting may be difficult, but it is not impossible. Change puts a premium on adapting; the faster the pace of change, the greater the premium. Take away change and there is no need to adapt; if it worked yesterday, there is every reason to believe it will work today.
  • Ескіз
    Документ
    Re-branding as the need for business success
    (2014) Kostyuchenko, Nadiya
    Rebranding is the process by which a product or service developed with one brand, company or product line affiliation is marketed or distributed with a different identity. This may involve radical changes to the brand's logo, brand name, image, marketing strategy, and advertising themes. These changes are typically aimed at the repositioning of the brand/company, usually in an attempt to distance itself from certain negative connotations of the previous branding, or to move the brand up market. Re-branding can be applied to new products, mature products, or even products still in development.
  • Ескіз
    Документ
    The importance of cash flow
    (2014) Yatsenko, Irina
    Cash flow is of vital importance to a business. One saying says: “Revenue is vanity, cash flow is sanity, but cash is king”. This means that whilst it may look better to have large inflows of revenue from sales, the most important focus for a business is cash flow.Many businesses may continue to trade in the short- to medium-term even if they are making a loss. This is possible if they can, for example, delay paying creditors and/or have enough money to pay variable costs. However, no business can survive long without enough cash to meet its immediate needs.