Матеріали конференцій

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7498

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 13
  • Ескіз
    Документ
    Шляхи підвищення якості продукції на підприємствах України
    (2016) Чевпотенко, Юлія Володимирівна; Артюх, Тетяна Миколаївна
    Формування ринкової економіки в Україні передбачає посилення конкурентоспроможності вітчизняних підприємств. В умовах глобалізації ринку проблема якості є актуальною для всіх країн та організацій, тому що тільки продукція високої якості може бути конкурентоспроможною.
  • Ескіз
    Документ
    Ukrainian banks and increasing their competitiveness in the international market
    (2014) Murlyk, Anastasiya
    This work represents modem method of control over the banking services provided by the Ukrainian banks to foreign customers which is widespread and popular in the international practice.
  • Ескіз
    Документ
    Шляхи вирішення проблем розвитку ринків в Україні
    (2014) Синявська, Юлія Сергіївна
    Як відомо, позитивні результати в розбудові ринкової економіки можливо досягти, якщо широко застосовувати нову техніку і технології, встановлювати новий інформаційний спосіб виробництва.
  • Ескіз
    Документ
    Екологічний менеджмент в готельному господарстві
    (2012) Плаксієнко, Вікторія Дмитрівна; Павлюченко, Олена Станіславівна
    В сучасних економічних умовах для деяких українських підприємств готельної галузі характерним є низька конкурентоспроможність, яка викликана певними об'єктивними і суб'єктивними причинами. Об'єктивними причинами є фактори зовнішнього середовища. Суб'єктивними причинами є внутрішні фактори, пов'язані із орієнтацією підприємства, системою менеджменту, системою постачання, виробництва та збуту, організаційною культурою тощо.
  • Ескіз
    Документ
    Конкурентоспроможність підприємства та фінансові методи її підвищення
    (2015) Ситник, Інна Петрівна
    Конкурентоспроможність як економічна категорія відображає економічні відносини з погляду створення та реалізації комплексу конкурентних переваг. Її об'єктивність виявляється в незалежності складових, що формуються відповідно до дії економічних законів і не можуть бути об'єктом суб'єктивного впливу. Competitiveness as an economic category reflects the economic relationship in terms of the creation and implementation of a range of competitive advantages. Its objective is in Independence components formed under the action of economic laws and may not be subject to subjective effects.
  • Ескіз
    Документ
    Skills for competiveness: demands for modern managers
    (2014) Pravdiva, Alina
    To be competitive on the labour market, it is necessary for a modem manager to adapt quickly to management activity, to function on a high professional level, to know how effectively act in economic crisis. An important component of manager’s skills is his/her readiness to start and realize new, original, perspective lines of activity in the development of the organization and to organise the staff to fulfil them by creating necessary conditions to meet both the organization’s and employees’ needs.
  • Ескіз
    Документ
    Consumer markets as a way to maintain the competitiveness of enterprises
    (2014) Bogdanovich, Ludmila; Kovalchuk, Olga
    The transformation of the national economic system determines the need for the qualitative changes in the field of agriculture, in particular, in the management of the food market. Crisis situations that occasionally arise in certain markets of food cause the need for a comprehensive approach to this problem.
  • Ескіз
    Документ
    Quality as a component criteria of competitiveness
    (2014) Korotuha, Ekaterina; Bozhok, Natalia
    The concept of competitiveness of the goods can be defined as a complex characteristic that determines its edge in the market compared to similar competing products as the degree of compliance with a specific social need, and on the cost to its satisfaction, that provides an opportunity of realization this product in a particular time on a particular market. It turns out that the competitiveness is conditioned by qualitative and costly product features that are counted by the buyer in accordance with their direct relevance to the needs. Most scientists define it as the suitability of products for consumption or reliability. From a scientific point of view, this concept has a somewhat broader meaning. According to standard ISO 9000-2005, Quality - is the degree to which a set of its own characteristics of the product, process or system meets the stated needs or expectations, commonly understandable or required.
  • Ескіз
    Документ
    Competitive strategy of food industry
    (2014) Berseneva, Anna; Vlasenko, Ludmila
    Competitiveness measures the capacity to keep and gain market shares in domestic and international markets in a competitive environment. Nevertheless, one should bear in mind that the trade surplus of one country spells the trade deficit of another. The quest for competitiveness is therefore intrinsic to all private businesses, and on a larger scale, this quest involves entire sectors of activity and countries. An economic agent may only be qualified as competitive in comparison with other competitors offering the same type of goods or services. If average prices allow covering the production costs, including minimum remuneration for fixed production factors the player in question is deemed to be competitive.
  • Ескіз
    Документ
    Activation of innovation activity of joint-stock companies in Ukraine as a method of elevation of their competitiveness under circumstances of globalization
    (2014) Blyashuk, Svitlana
    Under circumstances of globalization competition among producers escalates at the national and global market. The level of competitiveness of enterprises determines the level of competitiveness of the country’s economy.