Статті

Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 25
  • Ескіз
    Документ
    Теоретичне дослідження психолого-педагогічний підходів до розкриття терміну «фрустраційна толерантність» у юнацтві
    (2021) Божок, Наталія Олексіївна
    статті здійснено теоретичний аналіз психолого-педагогічних підходів до розкриття терміну «фрустраційна толерантність» у юнацтві з метою дослідження особливостей формування вищезазначеного терміну. Розглянуто сутність фрустраційної толерантності у контексті соціально-психологічних та психолого-педагогічних аспектів. Виокремлено компоненти фрустраційної толерантності у когнітивній психології, раціонально-емотивній біхевіористичної терапії та соціальній психології. Проаналізовано отримані результати теоретичного наукового дослідження та представлено авторське розкриття терміну «фрустраційна толерантність». In the article the theoretical study of pedagogical and psychological approaches was made with the aim of investigating peculiarities of the above-mentioned phenomenon formation. The essence of frustration tolerance was considered in the context of social - psychological and psychological-pedagogical aspects. The components of frustration tolerance in cognitive psychology, rational-emotive behavioral therapy and social psychology were singled out. The obtained results from the theoretical study were analyzed and the author’s definition of the term “frustration tolerance was presented”.
  • Ескіз
    Документ
    Досвід використання «Шкали фрустраційного дискомфорту» Н. Херрінгтона у дослідженні фрустраційної толерантності студентів
    (2019) Божок, Наталія Олексіївна
    У статті описано досвід використання багатофакторної методики «Шкала фрустраційного дискомфорту» Н.Херрінгтона з метою діагностики фрустраційної толерантності у студентів. Проведено емпіричне дослідження студентів 1-5 курсів Національного університету харчових технологій м. Києва й встановлено рівні 4 показників шкали фрустраційного дискомфорту: нетолерантності до дискомфорту; емоційної нетолерантності; фрустрації почуття власної гідності, нетолерантності у сфері досягнень. Проаналізовано отримані результати наукового дослідження та їх вплив на розвиток фрустраційної толерантності та психологічні розлади юнаків. The theoretical analysis of the rationale for the usage of multi-dimensional “Frustration discomfort scale” by N. Herrington was made with the aim of increasing students’ frustration tolerance. The empirical investigation with the usage of the above-mentioned phenomenon on the basis of the 1-5 th grade students of the National University of Food Technologies was performed in order to define 4 factors of low frustration tolerance: frustration discomfort; emotional intolerance; entitlement; frustration achievement.
  • Ескіз
    Документ
    Теоретичний аналіз основних технологій навчання іноземних мов та культур у немовних
    (2022) Божок, Наталія Олексіївна
    У статті здійснено теоретичний аналіз основних технологій навчання іноземних мов та культур у немовних ВНО з метою удосконалення методів викладання іноземної мови студентам та підвищення їх рівня іноземної мови та крос-культурної обізнаності. Автор дає визначення “культури” у рамках вивчення іноземних мов та пояснює відмінності між поняттями «технологія навчання» та «методика навчання», адже вони не є тотожні у методиці навчання іноземним мовам. У дослідженні проаналізовано психолого-педагогічні підходи вітчизняних та українських вчених щодо визначення технологій та їх видів у контексті вивчення іноземних мов та культур. У рамках дослідження услід за А.М. Щукіної, автор розглядає технологію навчання іноземних мов як прийоми, який відібрані відповідно до мети навчання на певному етапі та систематизовано у певному порядку зручному для використання викладача на заняттях з іноземних мов. У статті виокремлено найбільш ефективні види технологій для використання на уроках іноземної мови. Серед яких варто зазначити наступні: технології формування іншомовної комунікативної компетентності: ігрові (комунікативно, ігрові, драматико-педагогічні); технології проблемного навчання іноземних мов і культур; технології проектного навчання іноземних мов і культур; технології програмованого (комп’ютерного) навчання іншомовної комунікативної компетентності та технології “Case study” у вивченні іноземних мов і культур. Кожен з наведених автором видів технологій є комплексним та має свою змістовну складову та цілі. Визначення переваг та недоліків впровадження вищезазначених технологій у вивчення іноземних мов та культур дає можливість викладачам більш оптимально їх використати під час навчальної діяльності на уроках іноземної мови. У висновку дослідження висвітлюються рекомендації щодо конструктивного інкорпорації основних технологій вивчення іноземної мови та культури. The article provides a theoretical analysis of the main technologies for studying foreign languages and cultures in non-linguistic universities in order to improve the methods of teaching foreign languages to students and increase their level of a foreign language and cross-cultural awareness. The author defines "culture" in the study of foreign languages and explains the differences between the concepts of "learning technology" and "teaching methods", because they are not identical in the methodology of teaching foreign languages. The psychological and pedagogical approaches of domestic and foreign scientists regarding the definition of technologies and their types in the context of teaching foreign languages and cultures have been analyzed in the study. As part of the study, following A.M. Schukina, the author considers the technology of teaching foreign languages as techniques that are selected in accordance with the purpose of training at a certain stage and systematized in a certain order convenient for use by the teacher in foreign language classes. The article highlights the most effective types of technologies for use in foreign language lessons. Among them are the following: technologies for the formation of foreign language communicative competence: game (communicative game, drama game and pedagogical game); technologies of problem-based learning of foreign languages and cultures; technologies of project teaching of foreign languages and cultures; technologies of programmed (computer) teaching of foreign language communicative competence and technologies of “Case study” in the study of foreign languages and cultures. Each of the types of technologies presented by the author is complex and has its own content, components and goals. Identifying the advantages and disadvantages of the introduction of the above technologies in the study of foreign languages and cultures allows teachers to make better use of them during educational activities in foreign language lessons. The study concludes with recommendations for the constructive incorporation of basic technologies for learning a foreign language and culture.
  • Ескіз
    Документ
    Емпіричне дослідження фрустраційного дискомфорту у студентів
    (2020) Божок, Наталія Олексіївна
    У статті описано емпіричне дослідження з використанням багатофакторної методики «Шкала фрустраційного дискомфорту» Н.Херрінгтона з метою діагностики фрустраційної толерантності у студентів. Проаналізовано отримані результати наукового дослідження та їх вплив на розвиток фрустраційної толерантності та психологічні розлади юнаків. In the article the empirical investigation of the multi-dimensional “Frustration discomfort scale” by N. Herrington was made with the aim of increasing students’ frustration tolerance. The acquired evidence of research was analyzed and its effect on the development of frustration tolerance and psychological disorders in adolescence was defined.
  • Ескіз
    Документ
    Психологічні особливості нераціональних думок та їх вплив на розвиток фрустраційної толерантності у студентів
    (2018) Божок, Наталія Олексіївна
    У статті здійснено теоретичне обґрунтування доцільності використання методики «Наскільки Ви раціональні?» А. Елліса з метою дослідження нераціональних думок, що впливають на розвиток фрустраційної толерантності у студентів. Проведене емпіричне дослідження з використанням вищезазначеної методики на базі студентів 1-5 курсів Національного університету харчових технологій для визначення умов розвитку фрустраційної толерантності. Проаналізовано отримані результати наукового дослідження з врахуванням 5 тригерів нераціональних думок: «катастрофізація», «надмірна вимогливість до себе», «надмірна вимогливість до інших», «низька фрустраційна толерантність» та «самооцінка». Визначено загальний рівень раціональності студентів та його вплив на розвиток їх фрустраційної толерантності. In the article the theoretical analysis of the rationale for the usage of the survey “How rational are you?” by A. Ellis was made with the aim of defining irrational thoughts affecting students’ frustration tolerance. The empirical investigation with the appliance of the above-mentioned phenomenon on the basis of the 1-5 th grade students of the National University of Food Technologies was performed in order to define conditions for frustration tolerance development. The acquired evidence of research was analyzed according to its 5 triggers of irrational thoughts: “awfulising”, “low frustration tolerance” “self-directed shoulds”, “other-directed shoulds”, “self-worth”. The general level of students’ rationality with its affect the frustration tolerance development was determined.
  • Ескіз
    Документ
    Психологічний аналіз довільності емоційної регуляції та фрустраційної толерантності особистості
    (2016) Божок, Наталія Олексіївна; Маляр, Олена Іванівна
    У статті зроблено теоретичний аналіз проблеми розвитку довільної емоційної регуляції та фрустраційної толерантності особистості. Розглянуто основні підходи до розуміння термінів «довільна емоційна регуляція», «фрустрація» й «фрустраційна толерантність» та визначено їх вплив на емоційну сферу особистості. In the article the theoretical analysis of problems of arbitrary emotional regulation and frustration tolerance of individual is conducted. The main approaches to the understanding of terms «arbitrary emotion regulation», «frustration» and «frustration tolerance» are considered and the influence of the mentioned terms on the emotional sphere of individual is defined.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив вікових, гендерних та індивідуальних особливостей юнака на формування фрустраційної толерантності
    (2017) Божок, Наталія Олексіївна
    У статті здійснено теоретичний аналіз вікових, гендерних та індивідуальних особливостей особистості юнака з точки зору вітчизняних та зарубіжних дослідників. Розкрито сутність феноменів «фрустрація» та «фрустраційна толерантність» у юнацтві. Визначено вплив вікових, гендерних та індивідуальних особливостей особистості юнака на його рівень фрустраційної толерантності. Репрезентовано психологічний портрет юнака з високою фрустраційною толерантністю та низькою фрустраційною толерантністю з урахуванням його вікових, гендерних та індивідуальних особливостей. The article deals with the theoretical analysis of age, gender and individual characteristics of a young person from the point of view of domestic and foreign researchers. The essence of phenomena "frustration" and "frustration tolerance" in the youth is revealed. The influence of age, gender and individual peculiarities of young personality on his level of frustration tolerance is determined. Represented a psychological portrait of a young man with high frustration tolerance and low frustration tolerance, taking into account his age, gender and individual characteristics.
  • Ескіз
    Документ
    Психологічний аналіз довільності емоційної регуляції та фрустраційної толерантності особистості
    (2014) Маляр, Олена; Божок, Наталія Олексіївна
    In the article the theoretical analysis of problems of arbitrary emotional regulation and frustration tolerance of individual is conducted. The main approaches to the understanding of terms «arbitrary emotion regulation», «frustration» and «frustration tolerance» are considered and the influence of the mentioned phenomenon on the emotional sphere of individual is defined. Проблеми розвитку довільної емоційної регуляції та фрустраційної толерантності особистості. Розглянуто основні підходи до розуміння термінів «довільна емоційна регуляція», «фрустрація» й фрустраційна толерантність та визначено їх вплив на емоційну сферу особистості.
  • Ескіз
    Документ
    Психологічний аналіз фрустрації та її особливостей
    (2014) Божок, Наталія Олексіївна; Климова, Олена Вікторівна
    У статті розглядається феномен «фрустрація» та його психологічні особливості. Аналізуються теоретичні підходи до розуміння терміну «фрустрація» та визначаються ті його специфічні особливості,що ведуть до його подолання. In the article the phenomenon of frustration and its psychological properties are considered. Theoretical approaches to the meaning of term «frustration» are also analyzed and the special properties to overcome frustration are determined.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості розвитку фрустраційної толерантност у юнацькому віці
    (2014) Божок, Наталія Олексіївна
    У статті розглядається феномен «фрустраційної толерантності» та психологічні особливості юнацького віку з притаманної їм кризою «ідентичності». Аналізуються особливості розвитку фрустраційної толерантності юнацтва. Визначаються психологічні властивості юнацтва, з урахуванням яких процес розвитку фрустраційної толерантності буде найбільш ефективним. In the article the phenomenon of «frustration tolerance» and psychological peculiarities of adolescence with the crisis of «identity» are considered. The peculiarities of frustration tolerance development in adolescence are also analyzed. The psychological characteristics of adolescence are defined on the basis of which frustration tolerance development will be the most effective.