Статті
Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372
Переглянути
42 результатів
Результати пошуку
Документ Кобзарі в кубанських паланках (кінець XVIII – 30-ті роки ХХ ст.)(2023) Левицька, Надія МиколаївнаДосліджено та проаналізовано еволюцію кобзарства на Кубані, як духовно-культурного феномену, роль кобзарства у збереженні етнічної та поширенні національної ідентичності українців на Кубані. Доведено, що кобзарство Кубані виступає як культурне явище, що відображає специфіку окремих історичних етапів українського народу, яке не має аналогів у світовій історії та культурі. Приведено імена найвідоміших кобзарів та охарактеризовано їх творчу та культурно-громадську діяльність на Кубані. The evolution of kobzarstvo in the Kuban as a spiritual and cultural phenomenon has been studied and analyzed. It has been proven that Kuban kobzarstvo acts as a cultural phenomenon that reflects the specifics of certain historical stages of the Ukrainian people, which has no analogues in world history and culture. The names of the most famous kobzars are given and their creative and cultural and social activities in the Kuban are characterized.Документ Роль братів Михайла та Олександра Грушевських у модернізації вищої гуманітарної освіти в Україні (початок ХХ ст.)(2021) Левицька, Надія МиколаївнаУ статті, на основі історичних джерел, проаналізовано роль братів Михайла та Олександра Грушевських у модернізації вищої гуманітарної освіти в Україні на початку ХХ ст. Доводиться, що М. Грушевський розробив програму модернізації гуманітарної освіти в Україні на грунті наукової об’єктивності та реалізації української національної ідеї в справі організації навчання на гуманітарних факультетах. Аналізується процес втілення в життя програми братами Грушевськими. Визначено роль братів Грушевських у національно-культурному відродженні та суспільно-політичному житті України. The paper is devoted to the activities of Hrushevsky brothers in case of modernization of the higher education in Ukraine. At the early 20 th century Hrushevsky brothers created a new concept of humanitarian education, based on Ukrainian national idea. The concept was not just a theory and later was implemented by Hrushevsky brothers personally. In this paper, our goal is to estimate their achievements and to analyze its influence to the further development of humanitarian education in Ukraine.Документ Профіль гуманітарної освіти у загальному соціально-історичному портреті суспільства ХІХ- поч. ХХ ст.(2022) Левицька, Надія МиколаївнаПроаналізовано історичний процес складання вищої гуманітарної освіти як окремої царини освітнього простору, головні тенденції її розвитку в плині історичних подій, особливості їх вияву у вишах України та роль гуманітарної освіти як окремого чинника впливу на суспільно-політичне, культурно-освітнє та національно-духовне життя українського суспільства у другій половині ХІХ – початку ХХ ст. The article analyzes the historical process of formation higher humanitarian education as the the realm of educational space, the main trends of its development in the course of historical events, features of their manifestation in the universities of Ukraine and the role of humanitarian education as a separate factor influencing the socio-political, cultural-educational and national-spiritual life of Ukrainian society in the XIX - early XX centuries.Документ Українське кобзарство як специфічний фактор національного спротиву(2021) Левицька, Надія Миколаївна; Коцюбанська, Ольга ОлександрівнаДосліджено і проаналізовано інститут кобзарства на українських землях XVIII — першої половини ХХ ст. як духовно-культурний феномен, що став виявом національно-культурного відродження українського народу. Розкрито організаційно-адміністративні та творчо-мистецькі аспекти становлення, розвитку й діяльності українського кобзарства. Доведено, що кобзарство виступає як культурне явище, що віддзеркалює специфіку окремих етапів історії українського народу. Наведено й охарактеризовано зразки творчої та культурно-громадської діяльності найвідоміших кобзарів.Документ Студентський «березневий рух» 1878 року в Україні: причини, хід, наслідки(2021) Левицька, Надія МиколаївнаНа основі першоджерел у статті проаналізовано причини, характер, хід та наслідки студентського «березневого руху» в Україні. Продемонстровано боротьбу українського студентства за свої корпоративні академічні права та свободи, за українську національну ідею. Визначено роль студентської молоді в суспільно- політичному житті України. Проаналізовано вплив студентських виступів 1878 р. на загальноросійський студентський рух другої половини ХІХ – початку ХХ ст.Документ Пряничні традиції України в контексті промислового виробництва ХІХ ст.(2021) Левицька, Надія Миколаївна; Коцюбанська, Ольга ОлександрівнаСтаття присвячена розвитку пряничної справи в Україні на переході до промислового виробництва. Висвітлено окремі аспекти історії формування місцевої традиції пряничної справи, проаналізовано статистику пряничних підприємств у контексті загального розвитку кондитерської галузі, обсяги виробництва та продажу, аналіз технічного забезпечення галузі.Документ Культурна спадщина як чинник розвитку туризму регіонів України(2019) Левицька, Надія Миколаївна; Коцюбанська, Ольга ОлександрівнаНині Україна впевнено та активно інтегрується до світового культурного простору. Тому при розробці регіональних стратегій розвитку пріоритетними мають бути проблеми збереження та використання пам’яток культурної спадщини. Для цього потрібне повноцінне виявлення й вивчення культурної спадщини з метою виваженого використання і комплексного збереження її. Today Ukraine is confidently and actively integrating into the world cultural space. Therefore, when developing regional development strategies, the preservation and use of cultural heritage sites should be a priority. This requires the full identification and study of cultural heritage for the purpose of balanced use and comprehensive preservation.Документ Репресована наука та освіта України (у контексті епохи 1920-Х – 1930-х років)(2017) Левицька, Надія Миколаївна; Береговий, Сергій ІгоровичУ статті досліджено, проаналізовано та систематезовано матеріал про гучні справи, відомих науковців і викладачів університетів України, які стали жертвами сталінського терору 1920–1930 рр. Біографії та трагічні долі людей подано в контексті епохи масових репресій проти української освіти та науки з боку радянської шовіністично-імперської системи. The article examines, analyzes and systematizes material about high-profile cases of famous scientists and professors of Ukrainian universities who became victims of Stalinist terror in 1920-1930. imperial system.Документ Навчальні плани та програми гуманітарних закладів вищої освіти ІІ-ї половини ХІХ – початку ХХ ст.(2020) Левицька, Надія Миколаївна; Коцюбанська, Ольга ОлександрівнаНа основі першоджерел у статті проаналізовано навчальні плани та програми гуманітарних закладів вищої освіти України другої половини ХІХ – початку ХХ століть. Доведено, що гуманітарна освіта розвивалася на основі різних теорій та моделей підготовки фахівців. Наведені зразки та подана порівняльна характеристика навчальних програм викладання на історико-філологічному та юридичному факультетах університету Св. Володимира за 1895-1896 навчальний рік та інших вишах. Висвітлено особливості формування навчальних планів та програм у відповідності до запровадження та дії Статутів університетів, що регламентувалиїх діяльність. Based on primary sources, the article analyzes the curricula and programs of humanitarian institutions of higher education in Ukraine in the second half of the nineteenth – early twentieth centuries. It is proved that humanities education developed on the basis of various theories and models of training. Samples and comparative characteristics of teaching curricula at the Faculty of History, Philology and Law of the University of St. Vladimir for the 1895-1896 academic year and other universities are presented. The peculiarities of the formation of curricula and programs in accordance with the implementation and operation of the Statutes of universities governing their activities are highlighted.Документ Сировинне забезпечення кондитерської галузі україни на етапі її становлення(2020) Левицька, Надія Миколаївна; Коцюбанська, Ольга ОлександрівнаСтаття присвячена розвитку матеріально-технічної бази та сировинному забезпеченню кондитерської промисловості в ХІХ столітті, як класичної галузі вторинної переробки. Відкриття ХІХ століття значно розширили перелік сировини та ускладнили технологічний процес. В першу чергу, йдеться про виробництво твердого шоколаду та молочного шоколаду, що зав’язувало галузь на постачання какао-бобами. На підставі архівних документів розглядаються основні шляхи постачання української кондитерської галузі какао-бобами. Також розглядаються окремі аспекти роботи борошномельної та цукрової промисловості, імпорт і експорт устаткування. The article is devoted to the development of material and technical base and raw materials for the confectionery industry in the nineteenth century, as a classic recycling industry. The discovery of the nineteenth century greatly expanded the list of raw materials and complicated the technological process. First of all, it is the production of solid chocolate and milk chocolate, which has linked the industry to the supply of cocoa beans. Based on archival documents, the main ways of supplying the Ukrainian confectionery industry with cocoa beans are considered. Some aspects of the flour and sugar industry, import and export of equipment are also considered.