Статті
Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372
Переглянути
5 результатів
Результати пошуку
Документ Взаємодія критика та письменника як співтворчість(2021) Науменко, Наталія ВалентинівнаУ статті аналізуються основні шляхи взаємодії літературного критика з письменником, чиї твори рецензуються. Показано, що з сукупності аналізованих критиком явищ (на перший погляд, різнорідних) постає цілісність його фахової методики. Це – поєднання критики з наукою; врахування в судженнях про літературу світового досвіду й контексту; серйозна увага до слова. Метою цієї статті стало установити літературно-критичну діяльність письменника як одну з форм творчої комунікації, надто ж актуальної в наші дні, на тлі надзвичайно швидкого розвитку інформаційних технологій та електронних засобів зв’язку. Саме тому до уваги взято такі жанрові різновиди літературної критики, як есе, нарис, літературно-критична стаття, листування, відгук та рецензія. The article studies of the main trends of interactions between a literary critic and a writer whose works are under analysis. There was shown that the integrity of heterogeneous, from the first sight, phenomena researched by the critic allows observing the diversity of one’s methods – these are combination of science and criticism; profound view of world context and experience in judging about a certain literary work; serious attention paid to word. The purpose of this article is to assert the literary critical activity of a writer as one of the creative interaction form that is relevant nowadays, on the background of rapid proliferation of informational technologies and electronic communication means. That is why such generic varieties of criticism as an essay, a literary-critical article, letter writing and a review were taken into consideration.Документ Першотвір письменника як художній образ(2017) Науменко, Наталія ВалентинівнаУ статті з позицій літературної критики та психології творчості аналізуються твори письменників різних років, присвячені становленню й розвиткові індивідуального літературного стилю. Зокрема, показано способи втілення та осмислення ролі в цьому складному процесі першого твору автора, його сприйняття та оцінки іншими як чинників еволюції манери письма. The article presents a critical and psychological analysis of works by wrights of different periods of time, dedicated to development of an individual style. Particularly, there were shown the ways to embody and comprehend the role of the first original work of a certain writer, including its perception and estimation by others, as the factor of writing manner evolution.Документ Ліричний герой – друге ліричне «я» автора(2013) Гуляк, А. Б.; Науменко, Наталія ВалентинівнаЛіричний спосіб художнього показу може передати все багатство, всю складність і суперечливість внутрішнього світу людини. Поет-лірик розкриває насамперед свій світ, але завжди співвідносить виливи власних, індивідуальних переживань, настроїв, роздумів з настроями близьких йому за світоглядом, переконаннями, ставленням до життя людей. The lyrical way of artistic showing may transform the entire diversity, complexity and contradictories of a man’s internal world. The lyric poet, first of all, reveals one’s own world, yet always correlates the emanation of one’s own moods, reflections and experiences with the intentions of people whose worldview, thoughts, and attitudes to human life are similar to those poet’s.Документ Формозмістові константи писемного твору у становленні індивідуального стилю драматурга(2013) Науменко, Наталія ВалентинівнаДрама, в силу своєї мистецької природи відтворення життєвих конфліктів у формі безпосередньої дії, є матеріалом для читання і для гри, тобто для відтворення літературних образів засобами іншого виду мистецтва – театру. Висвітлення специфічних рис цього процесу крізь призму синтезу формальних (образи, мова, жанр, тропіка) та змістових (тема, ідея, проблематика) чинників склало основу цієї роботи. Once the artistic essence of a drama is to reproduce the conflicts in the form of direct action, such kind of a literary work is interesting for both reading and acting, in other words – for reconstruction of literary images by the means of theatre. The elucidation of specific features of this process within the interaction of formal (images, language, genre, tropes) and sensual (theme, idea, problem) factors became the basis for this work.Документ Концепти поетичної майстерності в доробку Богдана-Ігорря Антонича(2012) Науменко, Наталія Валентинівна; Гуляк, А. Б.У статті проаналізовано поезії Богдана-Ігоря Антонича із позицій майстерності поета. Показано, що співвідношення формальних і змістових компонентів (сполучна ідея краси природи та людської душі, несподівані варіації віршових розмірів – від сміливої поліметрії до дотримання модифікацій ямба, мотиви синтезу мистецтв) створює завершений образ природи в усьому поетичному доробку Антонича. The authors of the article analyze Bohdan-Ihor Antonych’s poems considering the poet’s mastery. There was shown that the correlation between formal and sensual components (the connecting idea of beauty in nature and human soul, the unexpected variations in prosody – from bold polymetric verse up to devotion to different iambic modifications, motifs of artistic synthesis) creates the wholesome image of nature for Antonych’s entire poetic heritage.