Статті
Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372
Переглянути
508 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ До проблеми функціонування англізмів у сучасній українські мові: теоретичний аспект(2024) Приблуда, Людмила МихайлівнаУ науковій праці схарактеризовано специфіку функціонування англізмів у сучасній українській мові. Зауважено, що в результаті розвитку зв’язків між державами мова збагачується новими словоформами. Так, вплив на процес проникнення слів іншомовного походження зумовлений активізацією культурно-економічної взаємодії між країнами, народами, двомовність, прагнення до інтернаціоналізації лексичного блоку тієї чи тієї мови, а також інтеграція України до європейської спільноти. Зазначено, що у ХХІ ст. кількість англізімів у сучасній українській мові стрімко зростає, на що, крім вище наведених чинників, також впливає роль Сполучених Штатів Америки, Великобританії як країн, що мають вагоме значення в перебігу сучасних світових процесів, на їхньому впливі загалом. Підкреслено, що згадані чинники не могли не вплинути на мовних рівень українцівДокумент Korotko’s phenomenological myth of Odesa in Bera and Cucumber: otherness, melancholy and anthropocene(2024) Drozdovskyi, Dmytro; Naumenko, NataliiaIn the research, with the help of the method of mytho-criticism and archetypal analysis (Carl Gustav Jung), the author has analyzed and outlined the chronotope represented in the stories in Bera and Cucumber by Aleksandr Korotko. This book, translated into English by M. Pursglove, was published in London in 2023. With the help of archetypal analysis, the Odesa text was characterized as a mythological one. It has been investigated that the Odesa narrative represents a special worldview of the heroes, who are characterized by a combination of kabbalistic worldview, Christian humanism, Turkish melancholy, contemplativeness that results from the unity of the heroes of the Odesa space with eternal nature elementsДокумент Становлення іронічного дискурсу у п’єсі Л. Піранделло «Шестеро персонажів у пошуках автора»(2024) Науменко, Наталія ВалентинівнаУ статті простежено шляхи актуалізації іронії у європейській драматургії початку ХХ століття, передусім в архітворі Л. Піранделло «Шестеро персонажів у пошуках автора» (1921). Показано, що оскільки рушієм драматичного дійства був і лишається конфлікт, то особливо промовистим прийомом його творення виступає «сцена на сцені», якій італійський драматург надав нового формозмістового наповнення та відкритості до подальших інтерпретацій. Підставою для побудови конфлікту у творі, заснованому на композиційному принципі «сцена на сцені», стають непорозуміння між акторами та режисером-постановником, негаразди зі сценічною технікою, що неминуче призводить до зіткнення протилежних думокДокумент The plant half products for fortification of foodstuffs(2023) Simahina, Galina; Naumenko, NataliiaThe subjects for researching are the green parts (tops) of beets, ramsons, nettle, garlic, pea husk, and onion skin. We confirmed the high content of indispensable amino acids – 87 to 283 mg per 100 g of leucine; 72 to 205 mg per 100 g of lysine; 504 to 1375 mg per 100 g in total. Dispensable amino acids in maximal amount are represented by glycine (83 to 377 mg per 100 g), alanine (87 to 251 mg per 100 g). Proteins in researched materials are outstanding with high grade of proteolysis (28.61 % for garlic; 28.81 % for nettle; 29.37 % for sugar beet), which slightly differs from the control index (milk proteins, 30.01 %). Taking green mass for a base to create the biologically active additives and polyfunctional ingredients is grounded scientifically, expedient technologically, and profitable economically. We have recommended using the green mass of plants for enrichment of any food bases in production of foodstuffs for both domestic and foreign markets.Документ На нових шляхах пошуку «відповідностей»: сенсорика у французькій та українській поезії(2023) Науменко, Наталія ВалентинівнаУ цій роботі основним об’єктом студіювання стала лірика останньої третини ХІХ – першої половини ХХ століть, передусім творчість А. Рембо та Б.-І. Антонича. Про відкритість доробку обох зазначених поетів до порівняння свідчить їхня цікавість до віднайдення «відповідностей» між різними речами та явищами, у результаті якого конкретний словесний концепт опредмечується в образах і деталях навколишнього світу. Це сприяє залученню до «співтворчості» читача, здатного до цієї низки образів додати й своє бачення. The main objects of research in this article are the lyrical poems of the end of the 19th – the beginning of the 20th century, in particular the works by Arthur Rimbaud and Bohdan-Ihor Antonych. Their interest in retrieving the ‘concordances’ between various things and notions, the result of which process is a concise verbal concept embodied in details and images of the environment, is the evidence of openness of both poets to comparative criticism. In turn, the experiment with sensory concepts would engage a reader, eager to add one’s visions and impressions to the sequence of images, into mutual creativity.Документ Метафора як засіб вторинної номінації: лінгвістичний аспект(2022) Приблуда, Людмила Михайлівна; Єроніна, СвітланаУ роботі досліджено лінгвістичний аспект метафори як засобу вторинної номінації. Схарактеризовано підходи до витлумачення метафори, її основні мовні властивості. Доведено, що метафора є номінативною одиницею, яка породжує нові відтінки значення, створює неповторні, яскраві образи, надає зображуваному експресивної оцінки. Основним принципом створення метафори є порівняння. The linguistic aspect of metaphor as a means of secondary nomination is investigated in the work. Approaches to the interpretation of metaphor, its main properties are characterized. It is proved that metaphor is a nominative unit that generates new shades of meaning, creates unique, vivid images, gives the portrayed an expressive assessment. The main principle of creating a metaphor is comparison.Документ Проблеми засвоєння орфоепічної мовної норми в іноземних здобувачів освіти(2022) Приблуда, Людмила МихайлівнаУ роботі досліджено проблему засвоєння орфоепічної мовної норми в іноземних здобувачів освіти під час вивчення української мови як іноземної. Схарактеризовано найголовніші правила, що стосуються вимови голосних і приголосних звуків, звукосполучень, а також деякі важливих граматичних норми, що викликають труднощі у здобувачів.Документ Перифраза як важливий компонент архітектоніки художнього тексту(2022) Приблуда, Людмила МихайлівнаСтаттю присвячено дослідженню перифрази як важливого компонента архітектоніки художнього тексту. Окреслено поняття художнього тексту та перифрази як засобу вторинної номінації. З’ясовано, що художній текст є специфічною художньою дійсністю, яка відображає прагнення того чи того автора знайти нові принципи організації тексту, використовуючи оригінальні мовні засоби, одним із яких є перифраза.Документ Первинна та вторинна номінація: лінгвістичний статус(2022) Приблуда, Людмила МихайлівнаУ науковій праці схарактеризовано терміни «номінація», «первинна номінація», «вторинна номінація», з’ясовано їх лінгвістичний статус. Зазначено, що термін «номінація» розуміють як процес утворення мовних одиниць, які характеризуються номінативною функцією і слугують для називання, розчленування фрагментів навколишньої дійсності та формування відповідних понять про них у формі слів, словосполучень, фразеологізмів та речень, а також як процес добору зі словникового складу мови таких лексичних засобів, значення яких відповідає уподобанням мовця. Зауважено, що явище номінації не є самодостатнім, оскільки тісно пов’язане з граматичною та синтаксичною організацією мовлення. Установлено, що номінативний процес є фіксацію в матеріальній оболонці звука певного змісту.Документ Метафора як засіб увиразнення художньої дійсності в романах Люко Дашвар «Ініціація» та «#Галябезнолови»(2021) Приблуда, Людмила МихайлівнаНаукову працю присвячено дослідженню лексико-семантичних параметрів метафори як різновиду вторинної номінації в художніх творах «Ініціація» та «#ГАЛЯБЕЗГОЛОВИ» Люко Дашвар. Доведено, що метафоричні найменування, використовувані авторкою, виконують не лише номінативну функцію. Через наявну семантичну двоплановість вони збуджують мисленнєву діяльність читача. Зауважено, що особливе місце в художніх текстах романів посідає дієслівна метафора.