Статті
Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372
Переглянути
7 результатів
Результати пошуку
Документ Художній дискурс: проблема інтерпретації(2022) Приблуда, Людмила МихайлівнаУ статті схарактеризовано терміни «текст» та «дискурс», їхнє функціонування в лінгвістичних дослідженнях. Установлено, що попри різні характеристики розмежування поняття тексту та дискурсу, текст витлумачували як один із його складників, або як його одиницю. У сучасних мовознавчих студіях дискурс окреслюють як репрезентацію певного комунікативного акту. Схарактеризовано основні характеристики художнього дискурсу, його природу, окреслено роль автора в процесі створення художнього дискурсу. Установлено, що й досі він не має точної, однозначної дефініції. Окреслено основні ознаки художнього дискурсу, відповідно до яких він постає як стиль мислення та мовлення автора, що він вкладає в мову персонажів твору; як особливий результат взаємодії намірів автора та різноманітних можливих реакцій читача; як комунікативний акт, основною характеристикою якого є намагання автора за допомогою свого твору вплинути на внутрішній духовний простір читача з метою змінити їх. Установлено, що художній дискурс тісно пов’язаний з особистістю автора та його ідіостилем.Документ Історіографія становлення університетської освіти в Наддніпрянській Україні в першій половині ХІХ ст.(2019) Пилипенко, Олександр ЄвгенійовичСтаттю присвячено історіографії становлення університетської освіти в Наддніпрянській Україні в першій половині ХІХ ст. Автор періодизував розвиток історіографії даної проблеми. Проаналізовано основні документи Міністерства народної освіти, рішення вчених рад Київського і Харківського університетів та їх висвітлення в історичній літературі. Вивчено основні напрямки досліджень дореволюційних, радянських і сучасних істориків. Визначено здобутки та пробіли в проведених наукових пошуках. Окреслено подальші завдання наукових досліджень. The article is devoted to the historiography of the establishing of university education in the Dnieper Ukraine in the first half of the 19th century. The author made a periodization the of historiography on this issue. The main documents of the Ministry of National Education, the decision of the academic councils of the Kyiv and Kharkiv universities and their coverage in the historical literature have been analyzed. The basic directions of studies of the pre-revolutionary, Soviet and modern historians have been studied. The achievements and gaps in the scientific researches were determined. Further tasks of scientific research are outlined. Despite of positive evaluation of university studies on this topic, many questions demand more structurized archival research. Until today no complex research was devoted to this topic.Документ Пейзаж як сфера поетичного філософствування у ліриці Ліни Костенко(2013) Гаєвська, Надія Марківна; Векуа, Оксана ВіталіївнаУ статті окреслено проблеми «прочитання» та робиться спроба аналізу психологічних аспектів душі, що прагне кохати. Розглянуто творчість митця як подолання хаосу, нове розуміння взаємодії автора і тексту. Аналізується поезія Ліни Костенко «Послухаю цей дощ» з точки зору пейзажу та гармонії двох субстанцій – «Я» і «дощ», людська природа, усвідомлення себе і краси світу довкола себе, що вихоплює для читача око митця. The article ontlines the problem, “reading” and analyzes of psychology problem. Considered as overcoming the chaos of creativity, new insights interaction author and text. We analyze a poem by Lina Kostenko "Listen this rain" from the point of view of the landscape and the harmony of two substances - the "I" and "rain", human nature, self-awareness and the beauty of the world that reproduces the eyes of the writer to the reader.Документ Пейзаж як сфера поетичного філософствування у ліриці Ліни Костенко(2014) Векуа, Оксана ВіталіївнаУ статті окреслено проблеми «прочитання» та робиться спроба аналізу психологічних аспектів душі, що прагне кохати. Розглянуто творчість митця як подолання хаосу, нове розуміння взаємодії автора і тексту. Аналізується поезія Ліни Костенко «Послухаю цей дощ» з точки зору пейзажу та гармонії двох субстанцій – «Я» і «дощ», людська природа, усвідомлення себе і краси світу довкола себе, що вихоплює для читача око митця. The article ontlines the problem, “reading” and analyzes of psychology problem. Considered as overcoming the chaos of creativity, new insights interaction author and text. We analyze a poem by Lina Kostenko "Listen this rain" from the point of view of the landscape and the harmony of two substances - the "I" and "rain", human nature, self-awareness and the beauty of the world that reproduces the eyes of the writer to the reader.Документ Синергетичні параметри здобутків і втрат у духовному контексті ліричного «я» (на прикладі аналізу поезії Ліни Костенко «Любов Нансена»)(2013) Векуа, Оксана ВіталіївнаУ статті окреслено проблеми «прочитання» та робиться спроба аналізу психологічних аспектів душі, що кохає у поезії Ліни Костенко «Любов Нансена». The article ontlines the problem, “reading” and analyzes of psychology problem.Документ Особистість у контексті мислячої історії (за творчістю М. Стельмаха)(2013) Векуа, Оксана ВіталіївнаУ статті йдеться про особистісні концепти творчості М. Стельмаха - прозаїка, фольклориста. прозаика, фольклориста. This article represents the analysis of personal conceits in creative works by M. Stelmakh as the prose writer and the specialist in folklore.Документ Ліна Костенко – пейзажист(2013) Векуа, Оксана ВіталіївнаУ статті йдеться про особливість Ліни Костенко бачити природу очима митця, а людину - очима природи. This work is about Lina Kostenko 's its ability of the landscape writer of object of attention, to see the nature eyes of the master and the person nature eyes.