Статті

Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 11
  • Ескіз
    Документ
    Socially responsible management and good practice
    (2022) Berezyanko, Tamara; Sheremet, Oleg; Halytsia, Ihor; Zienina-Bilichenko, Antonina; Marshalenko, Marianna
    The relevance of the study is due to the need for a detailed research of the impact of socially responsible management and good practice on the performance of small, medium and large enterprises. In this regard, this article aims to identify the relationship between socially responsible management, good practice and economic growth of enterprises; the purpose of this study is to analyse and assess the impact of socially responsible management and good practice on various performance indicators of enterprises. Achieving this purpose requires solving a number of tasks, the content of which reflects the sequence of research stages: to study the theoretical and methodological aspects of the impact of socially responsible management and good practice on performance indicators of enterprises; to analyse the main world trends in the application of socially responsible management and good practice; to study the experience of advanced countries in the implementation of socially responsible management; to develop methodological approaches to assessing the impact of socially responsible management and good practice on the performance of enterprises; to develop a set of proposals for attracting socially responsible management methods for government bodies. The leading method to study this problem is the method of systems analysis which was used to study the idea of socially responsible management as a complex multicomponent structure that should be involved and operate in an unstable political and economic situation. The process of writing this article also involved such research methods as the method of logical analysis, comparative analysis, methods of synthesis and deduction, the method of classification, the method of surveying respondents. The article presents the results of the study in tables and figures that reflect the levels of application of socially responsible management methods, their impact and advantages; internal and external stakeholders in the company's activities; components of balanced socially responsible management; survey results of respondents. The article materials are of practical value for entrepreneurs, managers, teachers and students in the field of management and human relations.
  • Ескіз
    Документ
    Ethical and social incentives for the transformation of the business model of enterprise managementin conditions of sustainable development
    (2024) Nitsenko, Vitalii; Dankevych, Andrii; Dzoba, Oleh; Ustenko, Andriy; Bashynska, Yulia
    It is noted that in terms of sustainable development, company management should pay attention to the issues of CSR, including social and ethical values. In the international legal field, documents have been developed under the auspices of the UN regarding CSR, some of which have been ratified in Ukraine. This group of documents is optional for use by company manage­ ment, but affects access to international capital markets, rating and reporting transparency. Companies in the energy sector and metal rolling implement the principles, standards and norms of social and ethical business into their practice, ensuring a positive reputation and image, supporting social infrastructure and welfare of employees and the general population
  • Ескіз
    Документ
    Удосконалення піраміди корпоративної соціальної відповідальності підприємств харчової промисловості
    (2024) Драган, Олена Іванівна; Рудова, Анастасія Ярославівна
    У статті досліджені теоретико-практичні підходи щодо побудови піраміди корпоративної соціальної відповідальності у розрізі підприємств харчової промисловості. Детально прослідковано еволюцію створення та модифікації піраміди корпоративної соціальної відповідальності в наукових працях. Так, засновник піраміди КСВ Керолл А. Б. виокремлює 4 складові ‒ економічна, правова, етична та благодійна відповідальність. Модифікація піраміди КСВ Візером В. передбачає, що базуючись на економічній складовій доповнена рівнями – благодійна, правова та етична відповідальність. Піраміда КСВ Бадена Д. на вищий рівень ставить етичну відповідальність для співіснування підприємств, громадської спільноти, суспільства у конкурентному середовищі. Піраміда КСВ Масуда Н. доповнена новим терміном глокальна (об’єднання глобальна і локальна) відповідальність враховуючи міжнародний рівень економічних відносин, зростання ролі стейкхолдерів та менеджерів компаній. Піраміда КСВ Бочарової Н. та Щепиліної А. враховує 7 рівнів відповідальності (організаційно-економічна, правова, техніко-технологічна, екологічна, соціально-культурна, етична і благодійна) та поділ на зовнішню та внутрішню. Доведено, що сучасна модель піраміди КСВ має бути динамічною, гнучкою та адаптованою до змін. Сучасні підприємства харчової промисловості ‒ потужні високоавтоматизовані, механізовані виробництва, мають висококваліфікований персонал, які активно впроваджують цифрові технології у діяльність, у тому числі, і штучний інтелект. Запропоновано доповнити піраміду КСВ за рахунок нового рівня ‒ відповідальності за використання штучного інтелекту (ШІ). Зокрема, згідно цієї відповідальності підприємства харчової промисловості будуть прагнути не тільки покращити техніко-технологічний рівень виробництва, досягти високих економічних результатів, забезпечити конкурентоспроможність продукції на ринку, а й, піклуватися про персонал щодо захисту від непередбачених загроз, зловживань застосування ШІ. Обґрунтовано доповнити піраміду КСВ репутаційною відповідальністю, яка більш доцільна і одночасно об’єднує декілька напрямків ‒ етику, соціально-культурні проєкти, благодійництво, волонтерство. Запропоновано виокремити відповідальність за охорону праці та довкілля для гармонійного балансу у забезпеченні безпеки та здоров’я співробітників і збереження навколишнього середовища підприємствами харчової промисловості
  • Ескіз
    Документ
    Принципи управління корпоративною соціальною відповідальністю в мережевих готельних системах
    (2020) Маршаленко, Маріанна Петрівна; Березянко, Тамара Володимирівна
    Статтю присвячено висвітленню принципів управління корпоративною соціальною відповідальністю в мережевих готельних системах. Розширений аналіз наукових підходів дозволив ідентифікувати методи, що використовує у своїй діяльності одна з найбільш готельних мереж світу - компанія Хілтон Ворлдвайд. У роботі досліджено основні принципи управління корпоративною соціальною відповідальністю в даній готельній мережі. Визначено, що реалізація ключових принципів КСВ компанії закладено в щоденну операційну діяльність на кожній ланці керування компанією як на глобальному рівні, так і на кожному підприємстві окремо. Ідентифіковані методи, які були розроблені, апробовані та впроваджені для досягнення поставлених цілей. Виявлені основні напрями роботи по реалізації Глобальних цілей сталого розвитку, що були враховані при побудові програми з корпоративної соціальної відповідальності Хілтона. На прикладі кооперації зі стейкхолдерами компанії розглянуто принципи керування програмою та ефективність даної взаємодії відносно поставлених цілей компанії до 2030 року. Було опрацьовано літературні джерела та на їх основі виявлено особливості керування програмою корпоративної соціальної відповідальності у великих мережевих компаніях. Досліджено та структуровано дані інструментів взаємодії з кожною групою стейкхолдерів, при чому враховано як способи впливу на зацікавлених сторін, так і способи збору інформації та відугів по результатах співпраці. Приділено значну увагу аналізу нефінансового звіту компанії, що дало можливість структурувати та систематизувати дані про управління корпоративною соціальною відповідальністю як на глобальному рівні, так і на локальному. Було проаналізовано стратегію корпоративної соціальної відповідальності компанії Хілтон Подорож з ціллю. В процесі роботи було досліджено взаємозв’язок побудови стратегії з КСВ, постановкою коротко- та довготермінових цілей з її реалізації та Глобальними цілями сталого розвитку, прийнятих Організацією Об’єднаних Націй. Досліджено динаміку реалізації принципів КСВ в процесі управління готельною системою Хілтон та розвитку стосунків із стейкхолдерами. The article is devoted to the study of the principles of corporate social responsibility management in hotel chains. An in-depth analysis of scientific approaches has identified the methods used in its activities by one of the leading hotel chains in the world - Hilton Worldwide. The paper identifies the basic principles of management in corporate social responsibility programs in this hotel chain. It is determined that the implementation of the key principles of CSR of the company is embedded in the daily operational activities at each level of management of the company - both globally and at each enterprise separately. Identified methods that have been developed by the company, tested and implemented to achieve the goals. The main directions of work on realization of the Global goals of sustainable development which have been considered at construction of the program on corporate social responsibility of Hilton are revealed. The principles of program management and the effectiveness of this interaction in relation to the company's goals until 2030 are considered on the example of cooperation with each group of stakeholders of the company. Literary sources were studied and on their basis the peculiarities of corporate social responsibility program management in large network companies were revealed. The data of interaction tools with each group of stakeholders were researched and structured, taking into account both ways - of influencing stakeholders and the ways of collecting feedback. Considerable attention is paid to the analysis of the company's non-financial report for structuring and systematizing data on corporate social responsibility management on global and local levels. The corporate social responsibility strategy of Hiltons’ program Journey with a Purpose was analyzed. In the process of work the interrelation of CSR strategy building, setting short- and long-term goals for its implementation and the Global Sustainable Development Goals adopted by the United Nations was studied. The dynamics of the implementation of CSR principles in the process of managing the Hilton hotel system and the development of relations with stakeholders is studied. The dynamics of the implementation of CSR principles in the process of managing the Hilton hotel system and the development of relations with stakeholders were studied.
  • Ескіз
    Документ
    Корпоративна соціальна відповідальність як фактор ефективної діяльності сучасних підприємств харчової галузі
    (2021) Березянко, Тамара Володимирівна; Малихіна, Світлана Вікторівна; Галиця, Ігор Олександрович
    Соціальна орієнтація світової економіки вимагає розвитку діяльності з корпоративної соціальної відповідальності для забезпечення вільного виходу вітчизняних компаній на світові ринки і розширення співпраці з іноземними інвесторами, підтримки гідної конкурентної позиції на міжнародній арені. Метою статті є вивчення використання КСВ в управлінні розвитком харчової промисловості України, обґрунтування її ролі у підвищенні фінансово-економічних результатів господарювання, формуванні громадянського суспільства. Доведено, що основними тенденціями, на які слід орієнтуватись українським підприємствам харчової промисловості у сфері КСВ з огляду на процеси євроінтеграції, є кругова економіка, більше інвестицій у споживачів та працівників підприємства, прозорість діяльності та постійний моніторинг КСВ з огляду на дотримання інтересів ключових стейкхолдерів, тісна співпраця з урядовими та неурядовими структурами у вирішенні соціальних та екологічних проблем. Дослідження стратегічного забезпечення КСВ підприємств харчової промисловості показало, що фактично мала кількість крупних підприємств в цій галузі (більшість з іноземним капіталом) досягли успіху та прогресу у сфері сталого розвитку та в подальшому готові демонструвати прозорість діяльності. Пропонується, щоб в майбутніх дослідженнях була зроблена спроба вивчити інші види діяльності в області КСВ, пов’язані з екологічною, економічною та соціальною сферами. The social orientation of the global economy requires the development of Corporate Social Responsibility activities to ensure the free entry of domestic companies into world markets and expand cooperation with foreign investors, and maintain a decent competitive position in the international arena. Understanding the importance of CSR encourages businesses not only to behave law-abiding, but also to voluntarily participate in the implementation of corporate contributions to the development of the community, territory and the establishment of social partnership relations with the state. That is why the issue of implementing CSR standards in all areas of production and economic activity, and in the field of food production in particular, requires further study and analysis. The purpose of the article is to study the use of CSR in managing the development of the food industry in Ukraine, substantiate its role in improving the financial and economic results of management, and form civil society. The paper suggests the stages (stages) of CSR application at the level of food enterprises. It is proved that the main trends that Ukrainian food industry enterprises should focus on in the field of CSR, taking into account the processes of European integration, are a circular economy, more investment in consumers and employees of the enterprise, transparency of activities and constant monitoring of CSR, taking into account compliance with the interests of key stakeholders, close cooperation with government and non governmental structures in solving social and environmental problems. The study of strategic CSR support for food industry enterprises showed that in fact a small number of large enterprises in this industry (most with foreign capital) have achieved success and progress in the field of sustainable development and are ready to demonstrate transparency in their activities in the future. It is proposed that future studies should attempt to explore other CSR activities related to the environmental, economic and social spheres.
  • Ескіз
    Документ
    Теоретичні підходи та практична реалізація доброчинності у форматі корпоративної соціальної відповідальності
    (2022) Березянко, Тамара Володимирівна; Харін, Олександр Сергійович
    У сьогоднішніх українських реаліях тема волонтерства є досить актуальною, хоча відома достатня кількість досліджень з цього напрямку. Дану статтю присвячено дослідженню теоретичних та практичних засобів корпоративної, громадської та соціально відповідальної активності на різних щаблях національного суспільства. Мета дослідження. Головний акцент зосереджено у площині виявлення особливостей реалізації доброчинності працівниками та підприємствами харчової промисловості. Здійснено дослідження участі національних оліє-жирових компаній у кризових подіях 2014-2022 рр. і систематизовано напрямки залучення корпоративних та особистих можливостей як прояв громадської позиції та реалізації співпраці. Для виконання дослідження було використано методи аналізу, синтезу, опитування та порівняння, також було опрацьовано наукові та дослідницькі матеріали. Результати дослідження. Характерною рисою корпоративного волонтерства стали: допомога для нейтралізації впливу військових дій - допомога працівникам філій фінансова та організаційна, надання робочих місць, транспорту, одягу, фінансування оплати орендного житла, допомога у зменшенні стресоутворюючого фактору, також соціальна підтримка незахищених верств населення, сприяння та організація оздоровчих заходів, вирішення екологічних питань в офісі та поза його межами, освітні та виховальні заходи. Особисте волонтерство працівників компаній оліє-жирового комплексу носить більш емоційно забарвлений характер – це по-перше, витрачання особистого вільного часу у громадських інтересах; по-друге, - це прояв ініціативи, яка стає стимулом для подальшого розвитку її на рівні корпоративного волонтерства; по-третє, - це здійснення соціальної логістики, яка не покривається можливостями на державному рівні; по-четверте, - це здійснення психологічної підтримки на рівні людина до людини. Висновок. Добродійництво – це елемент корпоративної соціальної відповідальності, волонтерство корпоративне та особисте – це інструмент його громадської та соціальної реалізації. В економічному сенсі волонтерство виконує функції соціальної логістики. In today's Ukrainian realities, the topic of volunteering is quite relevant, although a sufficient amount of research in this direction is known. This article is devoted to the study of theoretical and practical means of corporate, public and socially responsible activity at various levels of national society. The aim of the study. The main emphasis is focused on the plane of identifying the peculiarities of the implementation of charity by employees and enterprises of the food industry. The study of the participation of national oil and fat companies in the crisis events of 2014-2022 was carried out and the directions of attracting corporate and personal opportunities as a manifestation of a public position and implementation of cooperation were systematized. To carry out the research, the methods of analysis, synthesis, survey and comparison were used, as well as scientific and research materials were developed. Research results. A characteristic feature of corporate volunteering has become: assistance to neutralize the impact of military operations - financial and organizational assistance to branch employees, provision of jobs, transport, clothing, financing of rental housing, assistance in reducing the stress-causing factor, as well as social support for vulnerable segments of the population, promotion and organization of health activities, solving environmental issues in and outside the office, educational and educational activities. Personal volunteering of employees of the oil-fat complex companies is more emotionally colored - it is, firstly, spending personal free time in the public interest; secondly, it is a manifestation of initiative, which becomes an incentive for its further development at the level of corporate volunteering; thirdly, it is the implementation of social logistics, which is not covered by opportunities at the state level; fourthly, it is the implementation of psychological support at the person-to-person level. Conclusion. Charity is an element of corporate social responsibility, corporate and personal volunteering is a tool for its public and social implementation. In the economic sense, volunteering performs the functions of social logistics.
  • Ескіз
    Документ
    Clustering of banks by the level of digitalization in the context of the COVID-19 pandemic
    (2022) Kolodiziev, Oleh; Shcherbak, Valeriia; Vzhytynska (Omelchenko), Kseniia; Chernovol, Olena; Lozynska, Olha
    The COVID-19 pandemic has complicated the operating environment for banks around the world. Determining the drivers of digitalization of banking services based on the principles of corporate social responsibility of banks makes it possible to find a way out of the crisis. The objective of the study is to develop a model for clustering banks in terms of the level of digitalization on the principles of corporate social responsibility. In this study, a twofold model has been proposed: the first part includes the calculation of the level of digitalization of banking, and the second part includes mathematical simulation of the clustering of bank digitalization level. This study reveals new possible solutions to the digitalization of banking in the face of new threats. In particular, factor analysis identifies the main factors, cluster analysis ranks banks into three categories (A, B, C) of service digitalization, and a dendrogram identifies digitalization drivers. The model was tested on 22 banks. Eight per cent of the banks are rated A “Very good” and B “Good”. 92% have Level C “Satisfactory”. The results of the study prove that the model should be validated. It should be confirmed that the application of the developed methodology for increasing the digitalization of banking services will increase customer loyalty by 15%, improve sustainability by reducing risk by 10%, and make banks attractive for investment by 15-20%.
  • Ескіз
    Документ
    Методичний підхід до формування корпоративної соціальної відповідальності підприємств м’ясопереробної галузі
    (2019) Бергер, Аліна Дмитрівна
    У роботі проаналізовано сутність дефініції «корпоративна соціальна відповідальність» та узагальнено існуючі теоретичні підходи до розкриття цього поняття. Досліджено досвід впровадження корпоративної соціальної відповідальності на ПАТ «Миронівський хлібопродукт», якій у складі має два м’ясопереробні підприємства. Компанія спрямована відповідно до місії на виконання основних пріоритетів корпоративної соціальної відповідальності: «Наші люди», «Турбота про тварин», «Сталий розвиток», «Охорона довкілля». Узагальнюючі наукові здобутки запропоновано основні цілі корпоративної соціальної відповідальності за напрямками (економічна, соціальна, екологічна) для підприємств м’ясопереробної галузі. Визначені основні чинники, що формують корпоративну соціальну відповідальність м’ясопереробного підприємства. Обґрунтовані 15 показників, що характеризують складові корпоративної соціальної відповідальності підприємств м’ясопереробної галузі: економічну, соціальну й екологічну. Запропоновано алгоритм розрахунку складової корпоративної соціальної відповідальності підприємства. Розроблено методичний підхід до оцінки корпоративної соціальної відповідальності, що базується на розрахунку інтегрального показника КСВ на підставі його складових за допомогою, якого можна простежити за позитивними або негативними тенденціями у стратегічному розвитку підприємства. Запропоновано матрицю вибору стратегічних варіантів формування корпоративної соціальної відповідальності підприємства стосовно рівнів: нульовий, початковий, вищий та рівень підтримки, удосконалення і захисту. Для кожного рівня розробленні заходи для подальшого розвитку етапів формування корпоративної соціальної відповідальності підприємства м’ясопереробної галузі. Недослідженим залишається питання апробації методичного підходу на матеріалах підприємств м’ясопереробної галузі. The essence of definition “corporate social responsibility” analysed and generalized existent of theoretical approaches to the opening of this concept is analysed in the article. The experience of corporate social responsibility (CSR) introduction on private joint-stock enterprise “Myronivcky hliboprodukt” that has two meat processing enterprises is researched. The company is directed in accordance with the mission on implementation of basic priorities of CSR: "Our people", "Anxiety about animals", "Steady development", "Guard of environment". Summarizing scientific achievements primary purposes of CSR after directions (economic, social, and ecological) for the enterprises of meat processing industry are offered. Certain basic factors that form CSR of meat processing enterprise are defined. Scientific achievements in relation to determination of enterprise’s CSR structure are generalized. 15 indexes that characterize the constituents of CSR of the enterprises of meat processing industry are described: economic, social and ecological. The algorithm of calculation of CSR constituent of the enterprise is offered. The methodical approach to the estimation of CSR, that is based on the calculation of CSR integral index on the basis of its constituents with the help of which it can be seen the positive or negative tendencies in strategic development of the enterprise is worked out. The matrix of strategic variants choice of CSR forming of the enterprise in relation to levels: zero, initial, higher and support level, improvement and defence is offered. For every level the events for further development of the stages of CSR forming of the enterprise of meat processing industry are developed. The question of methodical approach approbation on the materials of the enterprises of meat processing industry is unexplored.
  • Ескіз
    Документ
    Корпоративна соціальна відповідальність бізнесу як запорука успішного підприємництва в усіх сферах діяльності
    (2019) Ткачук (Стахурська), Світлана Валеріївна; Стахурська, Світлана Антонівна; Стахурський, Валерій Олександрович
    Проаналізовані практичні аспекти впровадження політики КСВ в українському бізнесі. Систематизовані головні мотиви впровадження КСВ українськими суб’єктами господарювання та основні причини відмови від такого впровадження. Досліджені аспекти розуміння українськими суб’єктами господарювання сутності КСВ, проаналізована узгодженість цього розуміння із цілями стабільного розвитку, сформульованими мережею UN Global Compact. Виявлені перешкоди на шляху реалізації принципів КСВ та запропоновані шляхи їх подолання.
  • Ескіз
    Документ
    Формування організаційно-економічного механізму соціального розвитку підприємства
    (2016) Ковальчук, Інна Володимирівна; Матвеєва, Я. В.
    У статті розглянуто поняття «соціальний розвиток підприємства», «організаційно-економічний механізм» та «соціальна відповідальність бізнесу», визначено основні складові елементи організаційно-економічного механізму соціального розвитку підприємства та шляхи підвищення його ефективності. The article deals with the concept of «social development of enterprise, the organizational economic mechanism and corporate social responsibility,the basic constituentelements of the organizational economic mechanism of social development of enterprise and way stoimproveits effectiveness.