Статті
Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372
Переглянути
143 результатів
Результати пошуку
Документ Внутрішньогосподарські еліти як інтелектуально-інноваційний механізм підвищення конкурентоспроможності компаній в умовах глобальних соціальних трансформацій(2022) Олексюк, Олексій Іванович; Галиця, Ігор ОлександровичThe article presents the results of research into the interdisciplinary issues of the formation and development of intra-economic elites as a key innovative-intellectual mechanism and a corporate resource for ensuring the competitiveness of companies under modern conditions. The need for the selection and continuous development of intra-economic elites, the dissemination of the best corporate practices with the help of focused, highly effective educational technologies has been defined and substantiated. In order to build a consistent process of forming and increasing the intellectual and innovative potential of companies, the feasibility of using micro-qualifications or micro-credit approaches to the educational training of the most effective groups of employees of companies that form or have been included in the intra-economic elite is substantiated. The analysis of the statistical array on the correspondence of the level of qualification to the complexity of labor functions in different countries of the world allowed to confirm the global trends of the departure of formal education in the direction of the development of new mechanisms for acquiring knowledge, the intensive development of informal education in highly developed countries. On this basis, the need to stimulate the training of employees in companies with the help of flexible educational methods and tools for the dissemination of best innovative practices is emphasized as a key mechanism for ensuring competitiveness.Документ Мікрокваліфікації як інноваційна технологія підвищення конкурентоспроможності суб’єктів господарювання за сучасних соціально-економічних умов(2022) Олексюк, Олексій Іванович; Галиця, Ігор ОлександровичЗростання динаміки соціально-економічного розвитку визначає необхідність створення нових механізмів адаптації персоналу на нарощування трудового потенціалу на всіх рівнях, а особливо на рівні суб’єктів господарювання. Робота присвячена розвитку методичних підходів до використання мікрокваліфікацій з метою підвищення ефективності процесів навчання фахівців, прискорення засвоєння нових знань у динамічних професійних сферах, створення передумов для інноваційних процесів і розвитку кваліфікацій працівників суб’єктів господарювання. Конструктивний аналіз наукового доробку у цій проблемній області дозволив виділити ключові характеристики мікрокваліфікацій, етапи їх формування та встановити взаємозв’язки з етапами інноваційних процесів на рівні суб’єкта господарювання. На цій основі проведено узагальнення пошукової статистики платформи Google і виділено сфери найбільшого поширення концепції мікрокваліфікацій за різними країнами світу. Узагальнено декілька ключових тенденцій та напрямків подальших досліджень: необхідність розвитку існуючих та пошуку нових підходів до гнучкого навчання працівників, наявність взаємозв’язку між інтенсивністю розвитку мікрокваліфікацій та інноваційною активністю в регіонах, необхідність проектування освітнього процесу поряд з розробкою інновацій, необхідність перегляду освітніх програм внаслідок зміни способів та підходів до навчання за сучасних умов. Повна чи часткова реалізація вказаних висновків сприятиме підвищенню конкурентоспроможності суб’єктів господарювання у стратегічній перспективі.Документ Creative economy: enhancing value creation through marketing analytics(2024) Kovalchuk, Svitlana; Morokhova, Valentyna; Bondarenko, Olena; Mohylova, Anastasiia; Dankevych, Andrii; Liu, JinyiНаукова стаття спрямована на визначення впливу маркетингової аналітики на процес створення вартості у креативних індустріях. Дослідження включає аналіз використання інструментів аналітики цифрового маркетингу в створення ланцюжка вартості для підвищення ефективності та конкурентоспроможності креативних секторів економіки та креативні індустрії. У процесі дослідження використовувалися загальнонаукові методи пізнання, а саме: аналіз літературних джерел для визначення основних тенденцій розвитку креативної економіки, порівняльний аналіз для оцінки показників різних країн і метод узагальнення і систематизація для визначення та впорядкування критичних аспектів впливу маркетингової аналітики на створення вартості компаній у креативній економіці. Крім того, було проведено експертне опитування обґрунтувати необхідність та перспективність розвитку маркетингової аналітики у створенні ланцюга створення вартості креативних індустрій, що є основою для розрахунку середньозважених експертних оцінок за Категорії SWOT-аналізу та кореляційний TOWS-аналіз, проведений у програмі статистичного аналізу JASP (інструмент класичної кореляції). Також у рамках дослідження було застосовано техніку Six Thinking Hats Technique, що дозволяє систематизувати сучасні теоретичні та практичні дослідження вчених щодо застосування маркетингової аналітики в креативних індустріях. Результати дослідження, отримані за допомогою методу SWOT-аналізу, свідчать про високий потенціал технологічної трансформації розвитку маркетингової аналітики у створенні ланцюга створення вартості креативних індустрій. Кореляційний аналіз TOWS підтвердив значний зв’язок між ефективністю обширного аналізу даних і найновішими інструментами маркетингової аналітики (r = 0,41, p = 0,02), індивідуалізацією маркетингових стратегій і зростанням попиту на персоналізовані продукти (r = 0,42, p = 0,02), а також між ефективністю аналізу даних і витратами на інтеграцію інструментів (r = -0,36, p = 0,04). У свою чергу, середньозважені оцінки ризиків, таких як нестабільна економічна ситуація (84,13) і дефіцит креативної культури (58,47), підкреслюють необхідність удосконалення технологічних та аналітичних підходів до створення ланцюжка вартості для успішного впровадження маркетингової аналітики в компанії. в рамках креативної економіки. Зосередженість креативної економіки на інтеграції різних секторів для інноваційного розвитку та підвищення ефективності виробництва через створення вартості обґрунтовується необхідністю розробки інтегрованих стратегій, які враховують культурні та економічні аспектиДокумент Інтернет речей та штучний інтелект як ключові елементи інноваційного розвитку підприємств в епоху цифрових викликів(2024) Данкевич, Віталій Євгенович; Данкевич, Андрій ЄвгеновичУ статті обґрунтовано, що у сучасному світі, де інновації стають рушійною силою прогресу, підприємництво зазнає значних змін під впливом новітніх технологій. Інтернет речей (IoT) та штучний інтелект (AI) виступають як ключові інструменти в цьому процесі, оскільки вони забезпечують підприємства можливістю оптимізації їхніх операцій та підвищення загальної ефективності. Ця стаття аналізує, як ці технології можуть бути інтегровані у різні сфери діяльності, включно з аграрним сектором та сферою послуг, що є важливим для забезпечення сталого розвитку. Інноваційні підходи, які включають використання інтернету речей та штучного інтелекту, виявились особливо ефективними в торгівлі та аграрному секторі. Зокрема, вони дозволяють автоматизувати процеси моніторингу стану сільськогосподарських культур та управління ланцюгами постачань, що сприяє збільшенню продуктивності та зниженню втрат. В сфері послуг, IoT та AI допомагають адаптувати пропозиції до індивідуальних потреб клієнтів, підвищуючи тим самим рівень задоволеності споживачів та їхню вірність. Стаття також оцінює вплив цих технологій на загальну ефективність підприємств. Завдяки аналізу великих даних та машинному навчанню, підприємства можуть не лише прогнозувати ринкові тенденції, але й пристосовуватись до змін у вимогах та перевагах споживачів. Це дозволяє підприємствам швидше реагувати на ринкові виклики та оптимізувати свої стратегії відповідно до актуальних умов. Дослідження акцентує на необхідності подальшого впровадження та адаптації інтернету речей та штучного інтелекту в інноваційні стратегії підприємств. Враховуючи швидкі темпи технологічних змін та їх вплив на глобальну економіку, підприємства повинні не лише використовувати ці технології для підвищення власної ефективності, а й активно включатися в процес їх розвитку та вдосконаленняДокумент Управління інноваційно- інвестиційною складовою сільськогосподарського землекористування підприємств в умовах циркулярної економіки(2024) Данкевич, Віталій Євгенович; Данкевич, Андрій Євгенович; Большакова, Євгенія ЛеонідівнаМета. Метою статті є визначення ефективних стратегій управління інноваційно - інвестиційними процесами в сільськогосподарському землекористуванні в рамках циркулярної економіки. Результати. Аналіз управління інноваційно-інвестиційною складовою в контексті сільськогосподарського землекористування аграрних підприємств в умовах циркулярної економіки є важливим кроком у розробці нових стратегічних підходів. Аналіз економічної діяльності провідних аграрних підприємств виявив значні переваги впровадження інноваційних технологій, спрямованих на мінімізацію обробітку ґрунту. Ці технології не лише підвищують продуктивність праці, але й дозволяють знижувати опера ційні витрати на паливо-мастильні матеріали, амортизацію машинно-тракторного парку та запасні частини, що сприяє зменшенню загальних витрат на одиницю обробленої площі. Доведено, що в умовах циркулярної економіки управління інноваційно-інвестиційною складовою сільськогосподарського землекористування вимагає не лише застосування передо вих технологій, а й розвитку адекватної інфраструктури. Це включає наукові дослідження, трансформацію наукових і технологічних розробок до рівня готових інноваційних проєктів та їх реалізацію на виробництві. Крім технічного забезпечення, необхідне вдосконалення системи управління земельними ресурсами, яка повинна включати сприяння розвитку науки та інновацій, створення умов для малого інноваційного підприємництва, а також формування державних замовлень на дослідження з організації раціонального використання земель. Наукова новизна. Це дослідження розширює наявні знання шляхом упровадження комплексного аналізу та врахування взаємозв’язків між інноваціями, інвестиціями та ефективним використанням земельних ресурсів. Результати дослідження підкреслюють необхідність реформування інфраструктурних та управлінських аспектів, що включає інтеграцію передових технологій та створення умов для інноваційного підприємництва. Практична цінність. Практична цінність цього дослідження полягає в розробці стратегічних рекомендацій для аграрних підприємств, спрямованих на інтеграцію інновацій та інвестицій у сфері землекористування. Результати аналізу сприяють удосконаленню управлінських практик, оптимізації виробничих процесів і зменшенню витрат, що дозволяє підвищити конкурентоспроможність підприємств. Втілення цих стратегій не лише покращує економічну ефективність, але й забезпечує стале використання природних ресурсів, сприяє збереженню довкілля та впровадженню принципів циркулярної економіки на практиці.Документ Організація послуг психологічної підтримки в закладах готельно-ресторанного бізнесу(2023) Тімченко, Ганна Михайлівна; Сильчук, Тетяна Анатоліївна; Пушка, Ольга СергіївнаУ статті проаналізовано комплекс послуг психологічної підтримки в готельній індустрії. Досліджено впровадження заходів з психологічної підтримки для гостей та персоналу готелю. Проаналізовано існуючі приклади впровадження даної інновації у світі та в Україні. Визначено перспективи її розвитку. Розглянуто заходи щодо психологічної підтримки гостей готелю. Підсумовано переваги впровадження інновації в управління готелем та переваги для адміністрації готелю та клієнтівДокумент Інвестування сільського господарства Житомирської області(2001) Суліменко, Лариса Антонівна; Данкевич, Андрій ЄвгеновичВисвітлено теоретико-методологічні засади розвитку й регулювання земельних відносин у сільському господарстві. Розкрито особливості та передумови формування ринкового обігу земель сільськогосподарського призначенняДокумент Державна підтримка інноваційної діяльності підприємств харчової промисловості в умовах військового стану(2024) Гривківська, Оксана Василівна; Горінний, Михайло ЛеонідовичУ статті визначено, що успіх в інноваційній діяльності країни, як свідчить європейський приклад, досягається за умови інтеграції (тобто об’єднання) державних інтересів, бізнес-структур, наукових навчальних закладів та професійних. Держава та бізнес мають бути замовниками, споживачами та співінвесторами інноваційного продукту. Обгрунтовано, що умови військового стану можуть негативно впливати на інноваційну діяльність підприємств харчової промисловості через різні фактори, такі як зниження попиту на продукцію, зменшення виробництва, зміна пріоритетів держави тощо. Виявлено основні виклики, з якими стикаються підприємства харчової промисловості в умовах військового стану, зокрема: зниження попиту (військові дії на території України призвели до зменшення споживчої активності населення, утворення численної кількості тимчасово переміщених осіб, економічної нестабільності.Документ Digital tools for accounting and analytical support of enterprises: Innovation and management aspect(2023) Prodanchuk, Mykhailo; Dankevych, Andrii; Aksonova, Oksana; Tomchuk, OlenaThe modern global economy requires the digitalization of all spheres of enterprise activity, including accounting and analytical processes. This creates new synergistic effects on all related production, management, and business processes and new opportunities and business directions. The analytical process begins to include new information resources, which gives an impetus to the systematic development of support for decision-making by the management of enterprises, increasing the level of relevance of management decisions, and providing opportunities for operational restructuring of market tactics and strategiesДокумент Прийняття інноваційних маркетингових рішень на підприємствах харчової промисловості(2023) Бергер, Аліна ДмитрівнаДля підвищення конкурентоспроможності, активності інноваційного розвитку, збільшення ефективності діяльності підприємств харчової промисловості на підприємствах виникає потреба у прийнятті зважених і економічно обґрунтованих інноваційних маркетингових рішень. Харчова наука активно розвиває напрямки маркетингового комплексу, а саме: Product ‒ базується на випуску продуктів спеціального призначення: дієтичного лікувального/профілактичного харчування, харчування для спортсменів дітей, людей похилого віку, вагітних жінок тощо; Price ‒ враховується моніторинг цін у торговельних мережах, аналіз сучасної ринкової кон’юнктури, цін на аналогічну і нову продукцію конкурентів; Place ‒ усунення зайвих ланцюгів (посередників) за рахунок виробництва продукції під власною торговою на замовлення великих роздрібних мереж; Promotion ‒ включає тренд-сеттінг, WOM-технологію, buzz-маркетинг, event-маркетинг, product placement, life-placement, провокаційний маркетинг, entertainment маркетинг, флешмоб, тизер тв інші. Представлено розподіл на традиційні та інноваційні підходи у системі маркетингу підприємства, що призводить до появи нових видів маркетингу (латеральний, віртуальний, партизанський, вірусний, нейромаркетинг тощо). Наведені приклади застосування даних видів маркетингу у відомих брендах для впровадження на підприємствах харчової промисловості. Applications of innovative marketing theory testify that all types of innovations the influence and improve the constituents of marketing complex of the enterprise. Classic concepts of “marketing” and “innovations” indissolubly connected and co-operate with each other. There is a requirement in the acceptance of self-proved and economically reasonable innovative marketing decisions of the enterprise, that assist the increase of competitiveness, providing of innovative development, increase of economic efficiency, activity effectiveness of the enterprises. It is the vital problem for the enterprises of food industry that actively carry on innovative activity, searching and realization of administrative decisions that provide competitive edges at high-competition market of food products. Food science actively develops different directions of marketing complex, namely: commodity politics (Product) ‒ is based on producing of products of the special setting: dietary curative/prophylactic food, food for sports children, elderly people, pregnant women and others like that; pricing (Price) is taken into account monitoring of prices in trade networks, analysis of modern market conditions and prices on the analogical and new products of competitors; channels of sale (Place), elimination of unnecessary chains (mediators) due to the production of goods under the own trade on the order of large retail networks; communication politics (Promotion) includes trend-setting, WOM- technology, buzz-marketing, event-marketing, product placement, life - placement, provocative marketing, entertainment marketing, flash mob, teaser and other. Distribution on traditional and innovative approaches in the system of marketing enterprises that result to introduction of new types of marketing (lateral, virtual, partisan, client-oriented, viral, neuromarketing and others like that) is presented. Examples of application of these types of marketing are made in the well-known brands of companies that assisted to the increase of incomes, and for the ground of expediency of their introduction and development on the enterprises of food industry.