Статті
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522
Переглянути
13 результатів
Результати пошуку
Документ Удосконалення методів менеджменту, адміністрування та стратегічного управління розвитком людського ресурсу(2022) Березянко, Тамара Володимирівна; Осадчук, Оксана ПавлівнаУ статі досліджено питання розвитку та удосконалення методів менеджменту, адміністрування та стратегічного управління розвитком людського ресурсу. Дослідження здійснено з урахуванням еволюційної зміни управлінських підходів та зростання ролі людського ресурсу щодо забезпечення сталого економічного розвитку. Визначено, що розвиток теорії стратегічного управління доцільно поділяти на чотири етапи, а саме: управління на основі контролю за виконанням; управління на основі планування; управління на основі передбачення; управління на основі гнучких екстрених рішень. Зазначено, що для етапу управління на основі контролю характерним є перехід до масового виробництва товарів при якому людський ресурс розглядався як допоміжна складова. На етапі управління на основі передбачення особлива увага приділяється методам планування та удосконалення збуту, набувають дедалі більшої актуальності питання підвищення рівня освіти і розвитку персоналу, широко використовуються методи адміністративного менеджменту та публічного адміністрування. Характерною ознакою етапу управління на основі передбачення є розвиток та активне застосування методів стратегічного планування, задля формування конкурентних та інноваційних стратегій, також набувають важливості питання удосконалення та ефективного використання людського потенціалу. Створюються передумови до розвитку стратегічного управління людськими ресурсами. Зростає роль та значення планомірного та систематичного підходу до використання управлінських методів в напрямку формування кадрового потенціалу. Стратегічне управління людськими ресурсами набуває рис наукової концепції HRM, та вбудовується в систему стратегічного менеджменту на рівні функціональної стратегії, що стає характерною особливістю етапу управління на основі гнучких екстрених рішень. The article examines the development and improvement of methods of management, administration and strate gic management of human resource development. The study was carried out taking into account the evolutionary change of management approaches and the growing role of human resources in ensuring sustainable economic development. It was determined that the development of the theory of strategic management should be divided into four stages, namely: management based on performance control; management based on planning; predictive management; management based on flexible emergency solutions. It is noted that the stage of control-based mana gement is characterized by the transition to mass production of goods in which human resources were considered as an auxiliary component. At the stage of management based on prediction, special attention is paid to methods of planning and improvement of sales, issues of increasing the level of education and development of personnel are becoming more and more relevant, and methods of administrative management and public administration are widely used. A characteristic feature of the management stage based on prediction is the development and active application of strategic planning methods for the formation of competitive and innovative strategies, and the issue of improvement and effective use of human potential also becomes important. The prerequisites for the development of strategic management of human resources are being created. The role and importance of a planned and system atic approach to the use of management methods in the direction of the formation of personnel potential is growing. Strategic management of human resources acquires features of the scientific concept of HRM, and is integrated into the strategic management system at the level of functional strategy, which becomes a characteristic feature of the stage of management based on flexible emergency decisions.Документ Світові тенденції впровадження систем управління якістю відповідно до вимог ISO 9001(2015) Осадчук, Оксана ПавлівнаУ статті розглянуто сучасні тенденції впровадження систем управління якістю, створених згідно з вимогами міжнародного стандарту ISO 9001, у господарську практику підприємств з урахуванням їх регіонального розмі щення. У процесі дослідження визначено суттєві особливості систем управлі ння якістю, що сприяють їх поширенню, а також виокремлено основні конкурентні переваги їх застосування. Проаналізовано динаміку розподілу впроваджених систем управління якістю відповідно до галузевої спрямова ності підприємств.Документ Теоретичні основи сутності якості як соціально-економічної категорії(2019) Осадчук, Оксана Павлівна; Майстренко, В. М.Поняття «якість» як соціально-економічна категорія набуває широкого використання та вжитку ще з часів різних історичних епох. З розвитком суспільства та становленням економіки як самостійної науки активізувалися наукові пошуки й дослідження у сфері визначення найповнішого та єдино правильного підходу до тлумачення змісту досліджуваного поняття. Широке застосування категорії «якість» у різних сферах суспільної діяльності та науковий інтерес до визначення її сутності сприяли появі значної кількості трактувань, що всебічно розкривають її зміст і значення. З огляду на це виявлення та дослідження головного ідейного змісту поняття «якість» здійснювалося на основі визначення основних аспектів шляхом узагальнення теоретичних формулювань, представлених всесвітньо відомими філософами, основоположниками теорії управління якістю та вітчизняними науковцями. Основними аспектами категорії «якість», що визначають її ідейний зміст, є: відповідність встановленим вимогам; задоволення споживчих потреб; ефективність виробничих процесів; сукупність властивостей, необхідних для задоволення явних і передбачуваних потреб; ступінь відповідності вимогам; співвідношення між витратами та потребами; безпечність для здоров ’я та життя людини. Дослідження термінологічної сутності категорії «якість» з позиції різних наукових підходів дало змогу виокремити основні її ознаки, які вказують на приналежність досліджуваної дефініції до розряду соціально-економічних понять. The concept of “quality” as a socio-economic category has become widely used since the times of various historical epochs. With the development of society and the emergence of the economy as an independent science, scientific research was intensified in the area of determining the most complete and the only correct approach to the interpretation of the content of the concept under study. Widespread use of the category “quality” in various areas of social activity and considerable scientific interest in determining its essence contributed to the emergence of a large number of interpretations that fully disclose its meaningq. In view of this, the discovery and research of the main ideological content of the concept of “quality” was carried out on the basis of defining its main aspects by generalizing the theoretical formulations presented by world-known philosophers, the founders of the theory of quality management, and domestic scholars. The main aspects of the category “quality”, defining its ideological content are: compliance with the requirements; satisfaction of consumer needs; efficiency of production processes; a set of properties that are necessary to meet explicit and foreseeable needs; degree of compliance; the relationship between costs and needs; safety for health and human life. The study of the terminological nature of the category “quality”, from the standpoint of various scientific approaches, has allowed to distinguish its main features, which indicate the relevance of the study definition to the category of socioeconomic concepts.Документ Якість продукції: складові та стадії її життєвого циклу(2018) Труш, Юлія Леонідівна; Осадчук, Оксана ПавлівнаРозглянуто складові якості продукції, серед яких: визначення потреб ринку (якість вибору споживача); якість проектування продукту; якість сировини, яка надійшла у виробництво; якість процесу виробництва; відповідність якості кінцевої продукції вимогам проекту; якість після продажного обслуговування. Досліджено стадії життєвого циклу якості продукції, що впливають на економічні показники господарської діяльності підприємства та конкурентоспроможність продукції, до яких належать: якість розробки продукції, якість виробництва продукції, оцінка якості готової продукції споживачем. Запропоновано відобразити їх схематично та проаналізувати їх зміст. Доведено, що удосконалення складових якості продукції та стадій життєвого циклу якості продукції призводить до підвищення рівня рентабельності, ефективності виробництва, мінімізації витрат на брак за рахунок виробництва продукції якості, яку потребують споживачі й рівня конкурентоспроможності продукції та підприємства. The components of product quality are considered, among which: the definition of market needs (quality of consumer choice); product design quality; quality of raw materials that came into production; quality of production process; compliance of the quality of the final product with the requirements of the project; quality after sales service. The stages of the life cycle of the quality of products influencing the economic indicators of the enterprise's economic activity and the competitiveness of products, which include: the quality of product development, the quality of production, and the assessment of the quality of finished products by the consumer are studied. It is proposed to display them schematically and analyze their content. It is proved that the improvement of the components of the quality of products and the stages of the life cycle of the quality of products leads to increased profitability, production efficiency, minimization of the costs of defects at the expense of production of quality products that consumers need and the level of competitiveness of products and enterprises.Документ Розвиток теорії та практики управління якістю у вітчизняних та зарубіжних країнах(2018) Труш, Юлія Леонідівна; Осадчук, Оксана ПавлівнаЗапропоновано на основі накопиченого досвіду дослідити і сформувати власну систематизацію теоретичних постулатів в історії розвитку теорії та практики управління якістю у вітчизняних та зарубіжних країнах. Based on the accumulated experience, it is proposed to investigate and formulate its own systematization of theoretical postulates in the history of the development of the theory and practice of quality management in domestic and foreign countries.Документ Наукові підходи основоположників теорії управління якістю щодо трактування сутності поняття «якість»(2017) Осадчук, Оксана Павлівна; Труш, Юлія ЛеонідівнаУ статті розкрито сутність категорії «якість» шляхом узагальнення наукових поглядів і теоретичних формулювань основоположників теорії управління якістю; визначено ключові аспекти досліджуваної категорії, серед яких: відповідність встановленим вимогам, задоволення споживчих потреб та ефективність виробничих процесів. Ключові слова: якість, вимоги споживачів, підприємство, теорія управління якістю, потреба. The essence of the category "quality" is examined in the article by generalizing the scientific views and theoretical formulations of the founders of theory of quality management; the key aspects of the category "quality" are identified among which: compliance with established requirements, satisfaction of consumer needs and efficiency of production processes. Key words: quality, requirements of consumers, enterprise, theory of quality management, need.Документ Оцінка ефективності заходів удосконалення системи управління якістю на підприємствах(2017) Труш, Юлія Леонідівна; Григорців, Михайло Володимирович; Осадчук, Оксана ПавлівнаЗапропоновано варіант оцінки ефективності заходів для підвищення рівня функціонування системи управління якістю на підприємствах, за рахунок показників які включають оцінку по стадіям життєвого циклу продукції. The variant assess the effectiveness of measures to improve the quality management system in enterprises, by the performance evaluation that includes stages in the product life cycle.Документ Мотивація та стимулювання персоналу як складові системи управління якістю продукції на підприємстві(2016) Труш, Юлія Леонідівна; Григорців, Михайло Володимирович; Осадчук, Оксана ПавлівнаВ статті удосконалені мотиваційні та стимулюючі інструменти для підвищення ефективності управління якістю продукції на підприємстві, внаслідок запропонованих мотивів задоволення потреб в залежності від віку працівників та методів управління персоналом в системі управління якістю продукції на підприємстві у розрізі класифікаційних ознак. Таке обґрунтування запропонованих заходів в системі управління якістю продукції дасть змогу практично удосконалити процес управління якістю продукції. In this article are presented improved motivative and incentive instruments of quality products management in the enterprise, due to reasons offered meet the needs depending on the age of employees and management staff in the system of quality management in the company in terms of classifications. This study proposed measures in quality products management system will enable almost perfect process quality control.Документ Наукові підходи до визначення поняття «якість»(2012) Осадчук, Оксана ПавлівнаДосліджено наукові підходи вітчизняних та зарубіжних вчених щодо формування сутності поняття «якість продукції», а також викладено авторське визначення даного поняття на основі законодавчої бази України та міжнародних стандартів; розглянуто визначення поняття якості і безпеки продукції. В роботі розглянуто еволюцію поглядів на якість та визначено сприйняття якості споживачами продукції. Science research approaches of domestic and foreign scholars on the formation essence of the concept of "quality products" and described the author definition of the concept based on the legal framework of Ukraine and international standards; considered the definition of quality and safety. We consider the evolution of views on the quality and perception of quality defined by consumers.Документ Стан та проблеми якості молочної сировини в Київської області(2012) Осадчук, Оксана ПавлівнаВ статті досліджено стан забезпечення якісною молочною сировиною виробничих підприємств Київської області, оскільки вона являється найбільш густозаселеним регіоном України, та належить до числа областей, в яких зосереджена основна переробка молока. This paper investigates the state of software quality raw milk production enterprises Kyiv region because it is the most densely populated region in Ukraine, and is one of the areas in which concentrated the bulk processing of milk.