Статті
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522
Переглянути
20 результатів
Результати пошуку
Документ Мотив постановки драматичного твору як чинник іронічного стилю української прози(2023) Науменко, Наталія ВалентинівнаУ статті розглянуто шляхи розвитку іронічного змісту прозових творів української літератури, збудованих на мотиві постановки п’єси. Багатоплановість оповіді в подібному творі зумовлено тим, що до конкретного (прозового) тексту включається інший (драматичний), закодований тим самим кодом, що й весь художній простір. Тому така оповідь містить низку елементів, іманентних саме драматичному творові: уміння побудувати діалог, вилучати «зайвих» та вводити нових героїв, а найголовніше – конфлікт. На основі аналізу творів установлено, що конфлікт як один із виявів іронічної інтонації у такій оповіді формується за допомогою різних чинників: зіткнення різнобічних, подеколи протилежних точок зору на основні правила театрального мистецтва; можливих непорозумінь між акторами під час репетиції та прем’єри; свідомих або спонтанних видозмін оригінального драматичного тексту, які приводять і героїв, і реципієнтів до нових його інтерпретацій. The author of the article followed the ways of development of the ironic substance in prose works based on the motif of setting a play. Two-dimensionality of such a literary work is conditioned by the fact that the certain (prose) text includes another (dramatic) one and thenceforth gets ciphered by the same code as the entire artistic space of the text. Thus such narration contains some elements, intrinsic for the dramatic art as a whole (the ability to set up a dialogue, to eliminate the ‘spare’ characters and to introduce the new ones, and, what is essential, the conflict). As a result of the textual analysis, there was shown that the conflict of a story can be formed by the following factors: the collision of different, sometimes contradictory, viewpoints on the main rules of theatrical art; the probable misunderstandings between the actors during the rehearsals and the first nights; conscious or spontaneous modifications of the original drama text, which can lead both the characters and the recipients to its new interpretations.Документ Perception of the animated movies n teaching and learning English for Specific Purposes (based on the ESP course for the biotechnology students)(2023) Naumenko, NataliiaThe teachers of National University of Food Technologies, upon delivering the course “English for Specific Purposes” to the first-year students majoring in biotechnology, affirm the artistic education as the important factor of forming professional skills and abilities, which is evident in using the animated movies as much frequently. Primarily, these movies are retrieved from the Internet and then spoken in class; furthermore, the students get eager to make such cartoons on their own. Hence the purpose of this work is to confirm the esthetic and educational role of animated movies applied to teaching and learning the basics of foreign language for biotechnologists; to achieve this purpose, the didactic, perceptive esthetics, scientific modeling, and communication methods were used.Документ Креативне й інноваційне підприємництво і стартапи в сфері харчових виробництв, як прикладний інструментарій креативної економіки(2021) Труш, Юлія Леонідівна; Шевченко, Олександра НестерівнаВ статті досліджено прикладний та теоретичний аспект креативного та інноваційного підприємництва в сфері виробництва продуктів харчування і стартапів в креативній економіці. Встановлено, що підприємництво є різновидом господарської творчості, тому досліджено поняття креативного підприємництва, як відносно нового поняття в економіці. Розглянуто специфічні особливості підприємницької творчості, до яких належать специфічне походження, багатогранна основа, усвідомлена творча спрямованість, своєрідний механізм реалізації, перетворююча роль, наявність вторинного ефекту. Встановлено, що підприємництво в сфері креативних індустрій відноситься до бізнесу, який працює в рамках культурних і творчих індустрій та виокремлено наступні види креативного підприємництва: культурне, соціальне, змішані моделі підприємництва в сфері креативної економіки. Розкриваючи питання креативного підприємництва розглянуто поняття інноваційне підприємництво, яке сьогодні перебуває в авангарді модернізації економіки. З позиції Закону України «Про інноваційну діяльність» досліджено поняття інновації, інноваційне підприємництво, інноваційне підприємство. Досліджені приклади форм організації інноваційного підприємництва серед яких: інноваційний центр, технопарк, технополіс, інноваційний бізнес-інкубатор тощо.Документ Стилістичні засоби англійських Різдвяних пісень у практиці викладання та засвоєння мови(2019) Науменко, Наталія ВалентинівнаЗначний науковий і практичний інтерес становлять дані щодо ролі мистецтва у формуванні здібностей студента, у його загальному розвитку. Фахівці з вікової психології висловлюють думку, що ефективне та повноцінне навчання можливе лише тоді, коли воно супроводжується творчою роботою. В цьому процесі важливе місце посідає художнє виховання. Зазначений чинник ураховують викладачі кафедри іноземних мов професійного спрямування Національного університету харчових технологій (НУХТ), визначаючи головною виховною метою скерувати студентів у річище набуття знань із фахової англійської мови саме за допомогою творчості та співтворчості.Документ Часопросторова модель пейзажу Ліни Костенко: процесуальність і подійність крізь призму усної колективної творчості(2015) Векуа, Оксана ВіталіївнаУ статті досліджено взаємодію усної традиційної творчості з письмовою індивідуальністю Ліни Костенко. Розкрито багатоаспектність фольклорно-культурних взаємин. Зроблено висновки про взаємозбагачення і взаємодифузію як спосіб існування явищ у пейзажі авторки. Спектр пейзажного світомислення Ліни Костенко такий розгорнутий, енергетичний, що кожен дослідник на новому етапі його осмислення знаходитиме свій аспект бачення – етичний, психологічний, філософський.Документ Персонализм философии Николая Бердяева и философия французского персонализма(2013) Павлов, Валерий ЛукьяновичДосліджується вплив філософського вчення М. Бердяєва на становлення і розвиток філософії французького персоналізму. Особлива увага приділяється пошуку спільного і відмінного в інтерпретації ними ідей персоналістичного характеру. The article examines the impact of philosophical doctrine Berdyaev on the formation and development of the French philosophy of personalism. Particular attention is paid to finding similarities and differences in the interpretation of their ideas personalistic character.Документ Фольклор як джерело жанрів, ідей та образів у творчості українського поета-шістдесятника Миколи Вінграновського(2015) Векуа, Оксана ВіталіївнаУ статті йдеться про синтез традиційної та індивідуальної творчості поета-шістдесятника Миколи Вінграновського. The author deals with the synthesis of traditional and individual creativity of the poet of the sixties Nicholas vinogradovskogo.Документ Художня сублімація українського світомислення у поезії Ліни Костенко «Люблю чернігівську дорогу»(2015) Векуа, Оксана ВіталіївнаУ статті подано аналіз поезії Ліни Костенко «Люблю чернігівську дорогу» через призму фольклорного сприйняття дороги й дому. У названому творі просторовий континуум втілений в архетипах дороги, дому, слова, національному універсумі.Документ О. С. Пушкін та жіноча література початку XIX століття(2014) Власенко, Людмила ВасилівнаСтаттю присвячено дослідженню творчості видатного поета О.С. Пушкіна та вплив його творчості на забутих письменниць. Проаналізувати етапи становлення творчого шляху письменниць та поетес початку XIX століття. Введення в науковий обіг зазначених матеріалів сприятиме поглибленню подальших досліджень у галузі російської літератури. The article is devoted to the research of the greatest poet О.С. Pushkin’s work and his influence on the forgotten authoresses. The stages of authoresses and poetesses’ creative way at the beginning of the XIX century are analyzed. Introduction to the scientific turnover of the marked materials will assist deeper further researches in Russian literature.Документ Творчість Євдокії Ростопчиної у дослідженнях критиків XIX – початку XX століття(2014) Власенко, Людмила ВасилівнаУ статті проаналізовано специфіку рецепції видатним вченим О. І. Білецьким творчості забутої письменниці першої половини XIX століття – Євдокії Петрівни Ростопчиної. Дана загальна характеристика творчому доробку письменниці; з’ясовано основні тенденції сюжетних ліній поетичних та прозових творів. На основі дослідження О.І. Білецького «Эпизод из истории русского романтизма. Русские писательницы 1830 – 1860-х годов» показані історичні та суспільні передумови розвитку письменниці, встановлено чинники, що вплинули на творчу діяльність Є. Ростопчиної, досліджено творчі зв'язки та літературні традиції, що відбились у творчості Є. Ростопчиної, простежено ідейно-тематичну і жанрову еволюцію творчості забутої письменниці. The specific reception of the forgotten authoress’ work of the first half of XIX century - Yevdokiya Rostopchyna is analyzed by a prominent scientist of O. Biletskyi. It is given the general description of authoress’ creative work; the basic tendencies of storylines of poetic and prosaic works are found out. On the basis of O. Biletskyi’s research "(work "Episode from the history of Russian Romanticism. Russian writers of 1830-1860") is shown historical and public pre-conditions of authoress’ development, factors that influenced on creative activity of Ye. Rostopchyna are set, creative copulas and literary traditions that were reflected in the work of Ye. Rostopchyna are investigational, the ideological-thematic and genre evolution of the forgotten authoress’ work is traced.