Статті
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522
Переглянути
11 результатів
Результати пошуку
Документ Часопросторова модель пейзажу Ліни Костенко: процесуальність і подійність крізь призму усної колективної творчості(2015) Векуа, Оксана ВіталіївнаУ статті досліджено взаємодію усної традиційної творчості з письмовою індивідуальністю Ліни Костенко. Розкрито багатоаспектність фольклорно-культурних взаємин. Зроблено висновки про взаємозбагачення і взаємодифузію як спосіб існування явищ у пейзажі авторки. Спектр пейзажного світомислення Ліни Костенко такий розгорнутий, енергетичний, що кожен дослідник на новому етапі його осмислення знаходитиме свій аспект бачення – етичний, психологічний, філософський.Документ «Філософія в Росії», «російська філософія», «руська національна філософія»: експлікація понять(2013) Кітов, Микола ГригоровичДається історичний аналіз розрізнення термінів «філософія в Росії», «російська філософія», «руська національна філософія» в працях російських філософів. Обґрунтовується думка, що термін «руська національна філософія» відображає, як історичні особливості формування руської людності, так і специфічні ознаки їх філософування. Серед них багато інородців, які, проте, ідентифікують себе руськими. The historical analysis of difference between the terms "philosophy in Russia", "Russian philosophy", "Rus national philosophy" in the works of Russian philosophers are examined. The idea according to which the term "Rus national philosophy" reflects both historical features of the formation of Rus population and specific features of their philosophizing is proved.Документ Філософія і фундаменталізація університетської освіти(2013) Іванов, Сергій Віталійович; Кітов, Микола ГригоровичПроаналізовано взаємозв’язок філософії та фундаменталізації вищої освіти. Автори обґрунтовують думку, що фундаменталізація університетської освіти має три рівні. Перший – поглиблене вивчення базових дисциплін для кожної спеціальності. Другий – математизація освіти. Третій – філософсько-методологічний, який пов’язаний з критичним переосмисленням наукою своєї історично застарілої методологічної парадигми. The correlation between philosophy and fundamentalization of the higher education is analyzed. The authors prove that fundamentalization of University education has three levels. First – the profound study of basic subjects for each specialty. Second – mathematization of education. Third - philosophical and methodological level, which is associated with a critical reconsideration by the science its historically outdated methodological paradigm.Документ Філософія освіти як синтез філософії та педагогіки(2007) Свідло, Микола Степанович; Сторожик, Іван ІвановичСьогодення ставить освіту перед тенденцією активного взаємоперетворення теорії і практики, ідеального та матеріального, духовного і тілесного, що потребує від кожної особистості здатності до креативної конструктивної діяльності в матеріальному світі, але відповідно до ідеальних форм і принципів. The present puts education before the tendency of active interconversion of the theory and practice, ideal and material, spiritual and corporal, that demands from each person of ability to creative constructive activity вматериальном the world, but according to ideal forms and principles.Документ Сутність основного питання філософії(Кітов, М. Г. Сутність основного питання філософії / М. Г. Кітов // Практична філософія. - 2012. - № 2. - С. 38-44., 2012) Кітов, Микола ГригоровичВ статі автор прагне з’ясувати сутність основного питання філософії. Проведений аналіз дає підставу зробити висновок, що відношення мислення до буття є лише одним, історично можливим, методологічним принципом теоретичної філософії.Документ Расові аспекти змісту руської ідеї(НУХТ, 2007) Кітов, Микола ГригоровичУ статті автор аналізує філософію представників генетичного соціалізму. Вони стверджують про переваги руської білої надраси над іншими (руського мільярду), яку вони надіються створити шляхом демографічної політики насильницького клонування. Ця філософія наскрізь пронизана українофобством.Документ Історико-культурологічний контекст зародження філософських ідей за князювання Олега(2003) Кітов, Микола ГригоровичУ статті автор аналізує філософію,яку започаткували пришлі руські за князювання Олега відносно українського автохтонного населення. Висновок такий: якщо Рюрик започатковує філософію правління “за угодою, по праву”, то його наступник Олег принципово іншу – філософію здирництва, яку проводитимуть всі наступні руські князі.Документ Про деякі загальнометодологічні підходи до вивчення української національної філософії(2005) Кітов, Микола ГригоровичАналізуючи різні точки зору на проблеми: що таке філософія; коли і як вона виникає; які існують типи філософування автор розкриває специфічні ознаки української національної філософії, та показує як вони проявлялися впродовж історичного становлення українського етносуДокумент Теургічні мотиви у філософії П. Я. Чаадаєва та їх вплив на розвиток руської національної самосвідомості(2004) Кітов, Микола ГригоровичУ статті показано, що ключовою проблемою для філософських роздумів П.Я. Чаадаєва є пошук шляхів майбутнього Росії. На відміну від державницької ідеології побудови Великої Русі, заснованої на православ’ї, він пропонує ідеологію створення Світової Русі, яка вибудована на не розділеному на конфесії, християнстві. У цьому історична новизна його філософсько- політичних пошуків і головна причина несприйняття їх російським суспільством.Документ До питання про багатозначність терміну “рус”(2003) Кітов, Микола ГригоровичНа основі аналізу літературних пам’яток древньої Русі, автор показує багатозначність терміну “рус”. Етнографічне: “русь” – плем’я. Соціальне: “русь” – стан. Географічне: “Русь” – територія, земля. Політичне: “Русь” – держава.