Матеріали конференцій
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7498
Переглянути
6 результатів
Результати пошуку
Документ Неймінг: сутність та прийоми(2015) Скригун, Наталія ПетрівнаСтворення назви фірми чи товару(послуги) - важливий крок на шляху до ринкового успіху, адже лише назва може змінити реакцію споживачів на пропонований товар(фірму). Creating a company name or product (service) - an important step towards market success, because only the name might change consumer response to the proposed product (firm).Документ Економічний потенціал та стійкий розвиток суб’єкту господарювання(2015) Михайленко, Ольга ВалеріївнаПотенціал підприємства, його оптимальна структура мають провідну, системо утворюючу роль в стійкому розвитку суб’єкта господарювання, характеризуючи при цьому його реальні можливості використовувати наявні ресурси для досягнення певної мети.Документ Збут у широкому та вузькому розумінні(2014) Богданович, Альона Миколаївна; Розумей, Світлана БорисівнаПідприємству для досягнення успіху в діяльності мало лише виробляти якісні товари, а й необхідно вдало їх продавати. Система збуту товару - одна з найважливіших складових у діяльності підприємства. Говорячи про збутову діяльність, необхідно визначити найбільш оптимальні канали збуту, методи збуту товарів, що при ефективному використанні безсумнівно збільшить прибуток компанії.Документ The problems of management of raw materials and goods flow on the dairy enterprises of Ukraine(2014) Lysenko (Zvyozdochkina), ElenaIn recent years the number of competitive markets in Ukraine has increased, especially in the production of food. As a result, the level of profitability of business enterprises decreased. This situation forces companies to minimize costs at various stages of production and marketing. The most significant item of expenditure in the production costs are logistics costs, which in the food industry, according to experts, is estimated at the rate of 5-40%Документ Quality as a component criteria of competitiveness(2014) Korotuha, Ekaterina; Bozhok, NataliaThe concept of competitiveness of the goods can be defined as a complex characteristic that determines its edge in the market compared to similar competing products as the degree of compliance with a specific social need, and on the cost to its satisfaction, that provides an opportunity of realization this product in a particular time on a particular market. It turns out that the competitiveness is conditioned by qualitative and costly product features that are counted by the buyer in accordance with their direct relevance to the needs. Most scientists define it as the suitability of products for consumption or reliability. From a scientific point of view, this concept has a somewhat broader meaning. According to standard ISO 9000-2005, Quality - is the degree to which a set of its own characteristics of the product, process or system meets the stated needs or expectations, commonly understandable or required.Документ Аналіз поняття "Збут"(2014) Ніколаєнко, Ірина ВолодимирівнаЩоб задовольнити потреби споживачів на сьогоднішній час, недостатньо просто виготовити товар, який потрібен споживачеві, але й потрібно правильно оцінити його та реалізувати споживачеві. Тому можна стверджувати що збут є однією із найважливіших складових маркетингової діяльності підприємства. To meet the needs of consumers in today's time, not enough just to produce a product that the consumer needs, but also to properly evaluate it and implement consumer. We can therefore say that sales is one of the key elements of the marketing of the company.