Матеріали конференцій
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7498
Переглянути
6 результатів
Результати пошуку
Документ Франчайзинг як вид організації сфери готельного бізнесу в Україні(2019) Мельник, Юлія Вікторівна; Нікітіна, Тетяна АндріївнаДосліджено франчайзинг як вид організації сфери готельного бізнесу в Україні. Franchising is analyzed as a type of organization of the sphere of hotel business in Ukraine.Документ Франчайзинг у туристичному бізнесі України(2013) Затірка, Єлизавета Валеріївна; Сологуб, Юрій ІвановичРинок франшиз України поки недооцінений і знаходиться мало не в зародковому стані. Поки що даний ринок є ринком продавця. Причому, в яку б сторону не хитнувся маятник, франчайзинг в туризмі в будь-якому випадку виявиться у виграші: якщо система почне рушитися, багато дрібних гравців виявлят ьбажання вступити у велику мережу, щоб залишитися на плаву. Market franchises Ukraine until undervalued and is almost in its infancy. While this market is a market vendor. And, in whatever way not swung pendulum franchise in tourism in any case be the winner if the system will start rushytysya, many small players to enter the detect bazhannya extensive network to stay afloat.Документ Франчайзинг: перспективи розвитку в Україні(2014) Мірзоєва, Христина ТаджеддінівнаВ економіці України виникли та розвиваються такі явища здійснення підприємницької діяльності, які успішно практикуються і використовуються у розвинених країнах світу. The economy of Ukraine emerged and evolved phenomena such establishment, have successfully practiced and used in developed countries.Документ Франчайзинг у системі готельного бізнесу(2015) Ковешніков, Володимир Сергійович; Попович, Ксенія ВікторівнаЗа отримані права франчайзі вносить початкову плату, ліцензійний платіж - «роялті», плату за маркетингові послуги і за використання централізованої системи бронювання номерів. На даний час франчайзингові угоди одержали значне поширення в готельній індустрії. У США франчайзингові відносини в тій або іншій формі охоплюють до 90% ринку готельних послуг. By rights received franchisee makes an initial fee, royalty - "royalty" fee for marketing services and for the use of a centralized system of reservation. Currently, franchise agreements received considerable spread in the hotel industry. The US franchise relationship in one form or another to cover 90% of the hotel services.Документ Features of franchising in Ukraine(2014) Kravtsova, JuliaIn the study substance of such form of conducting of the business as franchising have been considered. The common features of the use of franchising in Ukraine have been analyzed. Also an analytical review of development of franchising in 2011-2013 have been pointed and identified preconditions of growth of the franchising market have been showed, and the problems of franchising development in Ukraine have been analyzed.Stability in the economy and a developed market for small and medium businesses. For the appearance of progressive ideas business requires In Ukraine, SMEs are under development. In addition, given the state of crisis, it is very risky to start a business from scratch. More reliable is to use ready-made projects, ie those that offer franchisors. Franchise serves as a corporate strategy of small and medium enterprises. It is therefore necessary to reflect the main characteristics, problems of franchising, the efficiency of its use in Ukraine in order to show all perspectives.Документ Franchising in the food industry(2014) Sirachenko, IrinaNew century brings innovations into all spheres of human life. Franchising is a new way of making business which appeared in the XX century, but only nowadays it begins to spread all over the world. Let’s consider the franchising in the sphere of fast food industry using the experience of McDonald's, one of the most successful franchising companies.