Матеріали конференцій

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7498

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Використання активних методів навчання при вивченні дисциплін "Безпека життєдіяльності" та "Цивільний захист"
    (2015) Слободян, Ольга Петрівна; Нещадим, Лариса Петрівна; Заєць, Віра Анатоліївна; Іжевська, Діана Анатоліївна
    Активні методи навчання створюють атмосферу пошуку, особисті прийняття рішень, підвищують і розвивають процес навчання, загострюють інтерес до сприймання навчального матеріалу. Active teaching methods create an atmosphere of search, personal decision-making, enhance and develop the learning process, and exacerbate the interest in the perception of learning material.
  • Ескіз
    Документ
    Approaches to the communication learning
    (2013) Vlasenko, Ludmila; Sulima, Irina
    The history of communication studies includes two primary influences: the rhetorical and the behaviorist traditions. The field of communication became a discipline and was divided into two research approaches - behaviorism and humanism. Behaviorism built on the work of elocution scholars and followed the model of the social sciences, such as psychology and sociology. Humanism built on the rhetorical tradition. Both emphasize the importance of individual forces.
  • Ескіз
    Документ
    Государство и Церковь: диалог по-украински
    (2008) Павлов, Валерий Лукьянович
    Исследуются отношения между государством и церковью в Украине после обретения ею независимости. Анализируется характер бытия основных конфес-сий и проблемы, существующие в этой сфере. The paper examines the relationship between the state and the church in Ukraine since its independence. The character of being the major faiths and problems that exist in this area is researched.
  • Ескіз
    Документ
    Different approaches to the studying of communication process
    (2012) Vlasenko, Ludmila; Chala, Kateryna
    The history of communication studies includes two primary influences: the rhetorical and the behaviorist traditions. The roots of the rhetorical tradition began with the ancient Greek and Roman philosophers. However, with the invention of the printing press during the Renaissance, the written word came to dominate. Thus, rhetoric, or the art of oral persuasion, slowly declined in importance. The field of communication became a discipline and was divided into two research approaches—behaviorism and humanism. Behaviorism built on the work of elocution scholars and followed the model of the social sciences, such as psychology and sociology. Humanism built on the rhetorical tradition. Both emphasize the importance of individual forces. As the field evolved, two more approaches that emphasize societal forces emerged, leading to the four current approaches: social science (behaviorism), interpretive (humanism), critical, and postmodern.
  • Ескіз
    Документ
    Die besonderheiten des fachlich orientierten unterrichts im dialogischen sprechen für künftige fachleute im dienstleistungsbereich (deutsch nach englisch)
    (2009) Okopna, Yana
    Im Zuge der Anpassung der universitären Curricula in der Ukraine an die Richtlinien des Bologna-Verfahrens werden neue Strategien im Fremdsprachenunterricht entwickelt. Das betrifft auch technische Universitäten. Die Beherrschung einiger verwandten Fremdsprachen als Mittel der sozialen Kommunikation ist ein untrennbarer Teil der heutigen Gesellschaftsentwicklung. In der Ukraine ist die Qualität der Ausbildung eines Fachmanns im Hotellerie- und Restaurantwesen eng mit der Notwendigkeit verbunden, zwei verwandte Fremdsprachen zu beherrschen. Dies wird die Mobilität der ukrainischen Studenten bei der Durchführung von Praktika oder Fortbildungen in Eurropa, was das Bildungministerium 2004 beschlossen hatte. Das Niveau der Sprachbeherrschung soll in diesem Fall den internationale Standards über die fachliche Kompetenz eines Diplomfachmenns entsprechen.