Інститут післядипломної освіти (м. Київ)
Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/8441
Переглянути
4 результатів
Результати пошуку
Документ Реальна капіталізація та комерціалізація майнових прав інтелектуальної власності(2023) Бутнік-Сіверський, Олександр БорисовичРозглянуто нематеріальні активи як складова ресурсного капіталу підприємства, досліджено динаміку оцінки валового нагромадження основного капіталу, продуктів інтелектуальної власності та витрат на інновації, розкрито економічний зміст формування вартості об’єктів права інтелектуальної власності та механізм комерціалізації. Досліджено процес капіталізації та розглянуто економічну природу реальної капіталізації майнових прав інтелектуальної власності. Оцінено, коли реальна частка нематеріальних активів в формуванні загальної вартості інноваційного підприємства в рази є заниженою, аніж реальна вартість його активів, що підтверджується статистикою за понад десятирічний період про інерційність процесу реальної капіталізації майнових прав інтелектуальної власності та їх комерціалізації. Intangible assets are considered as a component of the resource capital of the enterprise, the dynamics of the assessment of the gross accumulation of fixed capital, intellectual property products and innovation costs are investigated, the economic content of the formation of the value of objects of intellectual property rights and the mechanism of commercialization are revealed. The process of capitalization was studied and the economic nature of real capitalization of property rights of intellectual property was considered. It is estimated when the real share of intangible assets in the formation of the total value of an innovative enterprise is many times lower than the real value of its assets, hich is confirmed by statistics for more than ten years about the inertia of the process of real capitalization of intellectual property rights and their commercialization.Документ Оцінювання економічного зростання підприємств за критерієм капіталізації(2019) Дерев’янко, Олена ГеоргіївнаМетою статті є обґрунтування доцільності здійснення оцінювання економічного зростання з критерієм капіталізації, як таким, що багатоаспектно враховує широкий спектр факторів, які впливають на різні аспекти діяльності підприємств з урахуванням їх сучасної специфіки. У процесі здійснення наукового дослідження було використано методи узагальнення(для визначення змісту економічного зростання), причинно-наслідкових зв’язків (при формалізації логіки оцінювання економічного зростання за критерієм капіталізації підприємства). Ключовими факторами економічного зростання визначено величину функціонуючого капіталу, вимірювання якого може здійснюватися на основі різних метрик, та доданої вартості, яку запропоновано вимірювати на основі методології розрахунку економічного прибутку. Новизна дослідження полягає у тому, що багатофакторна інтерпретація чистого остаточного прибутку, як одного із вимірників економічного прибутку дозволила сформувати систему ключових показників, які визначають економічне зростання підприємств в аспекті капіталотворення. Практична значущість пропонованого методичного підходу підтверджена розрахунками, які зроблені за даними промислових підприємств України.Документ Репутаційні аспекти капіталізації підприємства(2019) Дерев’янко, Олена ГеоргіївнаАктуалізовано проблематику дослідження репутації як фундаментального фактора капіталоутворення за сучасних умов діяльності підприємства. Наведено наукову аргументацію щодо характеристики репутації як сполучного елементу інтелектуального та соціального капіталу, що впливає на якість та результати процесів капіталоутворення. Конкретизовано механізми забезпечення зростання капіталізації у репутаційній площині, які упорядковано так: забезпечення (полегшення) доступу до капіталу; зниження витрат, насамперед управлінських і трансакційних, унаслідок запровадження підприємством організаційних та управлінських новацій, що спрощують комунікації; підвищення продуктивності використовуваних активів; дія ефекту зниження конкуренції в сегментах ринку, де позиціонуються продукти підприємства; дія ефекту підвищення конкуренції серед інвесторів за можливість інвестувати в зазначене підприємство; стійкість розвитку з репутацією, що цілеспрямовано формується; ефект «довголіття», або подовження життєвого циклу. Доведено взаємозв’язок результатів капіталізації та репутації компанії в контексті створення шумпетеріанської та репутаційної ренти. Обґрунтовано авторську позицію щодо доцільності управлінського фокусування на якості бізнес-процесів (формування довіри як результату ефективних бізнес-процесів) та впливу на цінності стейкхолдерів (формування довіри як свідчення спорідненості / тотожності цінностей компанії та її корпоративних аудиторій), що є дієвими концептами у забезпеченні зростання капіталізації підприємств.Документ Капіталізація виробників харчових продуктів в аспекті забезпечення продовольчої безпеки(2020) Дерев’янко, Олена ГеоргіївнаУ статті представлено результати визначення взаємозв’язку капіталізації вітчизняних харчових підприємств та продовольчої безпеки країни. Основною метою даної статті є наведення авторської аргументації щодо того, що цільова модель діяльності харчових підприємств, яка пов’язана із забезпеченням зростання їх капіталізації не є суперечливою до задач забезпечення продовольчої безпеки країни. Представленні у статті результати факторного фінансового аналізу капіталізації вітчизняних харчових підприємств на основі RE-моделі свідчать про те, що додана вартість бізнесу визначається спредом доходності реалізації харчових продуктів та обсягами їх продажу. Це мотивує менеджмент вітчизняних харчових підприємств фокусуватися на питаннях забезпечення найвищого рівня якості та конкурентоспроможності харчових продуктів, що відповідно вимагає розвитку їх ресурсної бази. Наведені розрахунки динаміки змін технологічного рівня розвитку виробничої бази вітчизняних харчових підприємств та рівня впровадження ними маркетингових інновацій є свідченням того, що орієнтація на високі фінансово-економічні результати капіталоутворення зумовлює активізацію діяльності в забезпеченні викової якості харчових продуктів, а, відповідно, позитивно впливає на продовольчу безпеку країни. The article presents the results of determining the relationship of capitalization of domestic food en-terprises and food security of the country. The main purpose of this article is to represent the author's argu-ment regarding the fact that the target model of activity of food companies, which is associated with the growth of their capitalization, is not contradictory to the objectives of ensuring food security of the country. In the course of their search the following methods were used: scientific generalization, parameterization, cost, financial taxonomy and factor analysis, the method of causality. The use of these methods allowed us to ob-tain results that confirmed the author's working hypothesis, which was formulated at the beginning of the study. Presented in the article results of the factorial financial analysis of capitalization of domestic food companies based on the RE model indicate that the added value of the business is determined by the yield spread of food sales and their volume of production sales. It motivates the management of domestic food enterprises to focus on ensuring a high level of quality and competitiveness of food products, which conse-quently requires the development of their resource base. The calculations of the dynamics of changes of the technological level of development of the productive base of the domestic food enterprises and the level of implementation of marketing innovations is the evidence that the focus on high financial-economic results of capital formation stipulates in increased activity in providing high quality food products, and, accordingly, has a positive effect on food security of the country. The scientific novelty of this research lies in mainstreaming the linkages between the financial and economic results of capital formation in food industry and food securi-ty level of the country. Practical results are a proof of the author's working hypothesis, that the growth of ca-pitalization of food companies is possible only by providing qualitative food products and increasing the vo-lume of production and sales, which directly has a positive effect on food security of the country.