Статті
Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372
Переглянути
8 результатів
Результати пошуку
Документ Методологія економічних наукових досліджень суб'єктів господарювання: теоретичний і прикладний аспект(2021) Труш, Юлия Леонидовна; Левченко, Юлія ГригорівнаВ статті досліджено прикладний та теоретичний аспект методології економічних наукових досліджень суб’єктів господарювання в умовах сучасного конкурентного ринку. Встановлено поняття предмету та об’єкту наукового дослідження і зазначено чотири особливості об’єктів дослідження. Встановлено, що метод – це спосіб дослідження явищ, що визначає планомірний підхід до визначення їх наукового пізнання і встановлення істини. Досліджено в чому полягає сутність специфіки економічної методології та розглянуто основні методи економічного наукового дослідження за допомогою загальнонаукових методів в економіці, серед яких: метод гіпотези та прогнозування, метод аналогії і порівнянь, методи індукції і дедукції, статистичний та динамічний, статистико-математичні методи, метод комп’ютерної обробки, кумулятивний метод, нагромадження та застосування. Досліджено поділ економічного дослідження на мікро-та макрорівні, це: політекономія, мікроекономіка, метод аналізу і синтезу, методи абстрагування і конкретизації. Досліджено конкретно-наукові (емпіричні) методи наукового пізнання, це: теоретичні прийоми, формалізація, аксіоматизація, гіпотетичний метод, створення теорії. Встановлено, що методичні прийоми, за якими провадяться конкретно-наукові дослідження формуються на основі загальнонаукових методів і відображаються особливості тієї науки, завдяки якій вони створені. Це спостереження (апробація обґрунтування висунутих гіпотез чи проміжних результатів дослідження з використанням аксіоматизованих знань про об’єкт, а також практики його функціонування), експеримент (науково-поставлений дослід відповідно до мети дослідження для перевірки результатів теоретичних досліджень) і впровадження результатів дослідження у практичну діяльність (методичні прийоми реалізації результатів наукового дослідження у практичну діяльність (методичні прийоми реалізації результатів наукового дослідження у практичну діяльність людей. The article examines the applied and theoretical aspect of the methodology of economic scientific research of business entities in the conditions of a modern competitive market. The concepts of subject and object of scientific research are established and four features of research objects are indicated. It has been established that the method is a way of researching phenomena that determines a systematic approach to determining their scientific knowledge and establishing the truth. What is the essence of the specificity of economic methodology has been investigated and the main methods of economic scientific research using general scientific methods in economics have been examined, including: the method of hypothesis and forecasting, the method of analogy and comparisons, the methods of induction and deduction, statistical and dynamic, statistical and mathematical methods, the method computer processing, cumulative method, accumulation and application. The division of economic research into micro- and macro-levels is investigated, namely: political economy, microeconomics, methods of analysis and synthesis, methods of abstraction and concretization. Specifically scientific (empirical) methods of scientific knowledge have been studied, namely: theoretical methods, formalization, axiomatization, hypothetical method, theory creation. It has been established that the methodical methods by which specific scientific research is conducted are formed on the basis of general scientific methods and reflect the features of the science through which they were created. This is observation (approbation of the substantiation of proposed hypotheses or intermediate research results using axiomatized knowledge about the object, as well as the practice of its functioning), experiment (scientifically designed experiment in accordance with the purpose of the research to verify the results of theoretical research) and implementation of the research results in practical activities (methodical techniques of implementing the results of scientific research into practical activity (methodical techniques of implementing the results of scientific research into the practical activity of people.Документ Економічний механізм адаптації підприємства до конкурентного середовища(2020) Левченко, Юлія Григорівна; Гаврикова, Аліна ВладиславівнаСучасні умови господарювання вітчизняних підприємств характеризуються нестабільністю зовнішнього середовища, великим рівнем конкуренції, частою зміною вподобань споживачів, нестабільністю економічного та політичного середовища, що здійснює негативний вплив на ефективність господарської діяльності всіх суб’єктів господарювання незалежно від форми власності, організаційно-правової форми, розміру та виду діяльності. Динамічність зовнішнього середовища функціонування підприємств вимагає швидкого реагування на його зміни, особливого значення набуває забезпечення належного рівня конкурентоспроможності, тобто ефективної адаптації до конкурентного середовища. Загострення конкурентної боротьби є характерним для всіх галузей та напрямків діяльності, адже сьогодні економіка характеризується фінансовими кризовими явищами не лише на рівні держави, але й на світовому рівні, що загострює боротьбу на ринку. Проблема економічного механізму адаптації підприємств до конкурентного середовища обмовлена необхідністю постійного пошуку резервів мінімізації витрат, оптимізації не лише виробничих, але й управлінських процесів на підприємствах. Дослідження економічного механізму адаптації підприємств до конкурентного середовища показали необхідність активного впровадження інформаційних технологій в діяльність підприємств. Modern economic conditions of domestic enterprises are characterized by instability of the external environment, high level of competition, frequent changes in consumer preferences, instability of economic and political environment, which has a negative impact on economic efficiency of all economic entities regardless of ownership, organizational form, size and size. type of activity. The dynamism of the external environment of enterprises requires a rapid response to its changes, of particular importance is to ensure the appropriate level of competitiveness, that is effective adaptation to the competitive environment. The intensification of competition is characteristic of all industries and activities, because today the economy is characterized by financial crises not only at the state level but also at the global level, which exacerbates the struggle in the market. The problem of the economic mechanism of adaptation of the enterprises to the competitive environment is caused by necessity of constant search of reserves of minimization of expenses, optimization not only of production, but also administrative processes at the enterprises. Studies of the economic mechanism of adaptation of enterprises to the competitive environment have shown the need for active implementation of information technology in the activities of enterprises.Документ Оцінка праці та інноваційного внеску спеціалістів у підвищення якості продукції в процесі проектно-конструкторських робіт(2017) Заїнчковський, Анатолій Олександрович; Труш, Юлія Леонідівна; Левченко, Юлія ГригорівнаВ статті запропоновано оцінку праці та інноваційного внеску спеціалістів в процесі проектно-конструкторських робіт, що дає змогу визначити ефективність праці робітників в ході робіт зазначеного виду, і в свою чергу позитивно відобразитися на якості готової продукції. In the article the evaluation work and innovative contributions of experts in process design work, allowing you to determine the effectiveness of workers in the work of this type, and in turn positively appear on product quality.Документ Планування та контроль в системі управління якістю на підприємстві(2015) Заїнчковський, Анатолій Олександрович; Труш, Юлія Леонідівна; Левченко, Юлія ГригорівнаЗапропоновано основні дії для управління якістю продукції на підприємстві на основі функцій управління за структурними підрозділами (планування, контроль), що слугують методичними підходами до формування системи управління якістю на підприємстві. The basicsteps forquality managementin the enterprisebased onmanagement functionsfor thestructural units(planning and control), which serve asthe methodologicalapproach to the systemof quality managementin the enterprise.Документ Принципи управління якістю продукції на підприємствах хлібопекарської галузі(2014) Труш, Юлія Леонідівна; Левченко, Юлія ГригорівнаЗ розвитком господарських відносин, на нашу думку, актуальним залишається питання, пов’язане з аналізом принципів управління якістю, що являють собою узагальнене формулювання вимог та правил, застосування яких дозволить підвищити ефективність управління якістю продукції. With the developmentof economic relations, in our opinion, therelevantquestionisrelatedto the analysis ofquality management principlesthataregeneralizedformulation ofguidelines andruleswhose applicationwill improve the efficiencyof quality control.Документ Методичні підходи до визначення ефективності господарської діяльності підприємства(2011) Левченко, Юлія Григорівна; Шекмар, Надія АндріївнаВ статті досліджено методичні підходи до оцінки ефективності господарської діяльності підприємства. В результаті чого встановлено, що система показників ефективності господарської діяльності має відображати витрати всіх видів ресурсів, що споживаються на підприємстві, створювати передумови для виявлення резервів підвищення ефективності виробництва та стимулювати використання всіх резервів, наявних на підприємстві.Документ Аналіз інноваційної діяльності промислових підприємств Київської області(2011) Левченко, Юлія ГригорівнаВ статті проаналізовано стан інноваційної діяльності промислових підприємств Київської області, виявлено проблеми та перешкоди здійснення інноваційної діяльності, запропоновані шляхи покращення інноваційного розвитку Київської області.Документ Управління інноваціями на підприємствах харчової промисловості(2010) Левченко, Юлія ГригорівнаВ статті надано авторське тлумачення поняття управління інноваціям, виділено та охарактеризовано основні сфери процесу управління інноваціями, в межах яких більш детально розглянуто етапи управління процесом освоєння інновацій на підприємстві та вплив соціально-психологічних факторів на впровадження інновацій, виділено рівні сприйняття інновацій працівниками. Наведено функціональні елементи системи управління інноваціями на підприємстві.