Статті
Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372
Переглянути
24 результатів
Результати пошуку
Документ Конституційно-правовий статус Президента України в умовах парламентсько – президентської республіки(2015) Рудик, Петро АндрійовичУ статті розкриваються зміни в конституційно-правовому статусі Президента України в умовах переходу країни від президентсько парламентської республіки до парламентсько-президентської. Аналізується обмеження його повноважень щодо участі у формуванні персонального складу уряду й інших органів влади, створенні, реорганізації та ліквідації центральних органів виконавчої влади відповідно до Закону України "Про відновлення дії окремих положень Конституції України» № 742-VІІ від 21 лютого 2014 року. Водночас наголошується на розширенні права глави держави впливати на Верховну Раду України шляхом можливого дострокового припинення її повноважень; акцентується увага на вирішальній ролі Президента в питаннях зовнішньої політики, національної безпеки та оборони країни, забезпечення державної незалежності, територіальної цілісності України, дотримання Конституції, прав і свобод людини і громадянина. The article describes the changes in the constitutional and legal status of the President of Ukraine in the transition of the country from a presidential-parliamentary republic to a parliamentary-presidential. We analyze the limits of its authority to participate in the staffing of the government and other authorities, creation, reorganization and liquidation of the central executive bodies in accordance with the Law of Ukraine "On the recovery of certain provisions of the Constitution of Ukraine» № 742-VII of 21 February 2014. At the same time noted on empowering the president to influence the Verkhovna Rada of Ukraine by the possible early termination of its powers; focuses on the crucial role of the President in matters of foreign policy, national security and defense, ensuring national independence, territorial integrity of Ukraine, compliance with the Constitution, human rights and freedoms and citizen.Документ Потреба у посиленні національного виховання студентів(1997) Рудик, Петро АндрійовичРозкривається потреба у посиленні національного виховання студентів, роль в цьому кафедр та їх викладачів, концентрується увага на висвітленні таких чинників необхідності посилення національного виховання студентів, як соціальні зміни (розшарування суспільства, перехід країни до ринкових відносин), руйнування усталеної в минулому системи цінностей, зміна у суспільстві духовних орієнтирів й ідеалів та на таких питаннях виховання студентів, як безперервність виховання, єдність навчання і виховання, політичне виховання у зв’язку з появою терміну «деполітизація освіти», формування національної свідомості, політичної культури та ін. It reveals the need to strengthen national education students in the role of departments and their teachers, focused attention on the coverage of these factors need to strengthen national education students as social change (stratification of society, the country's transition to a market economy), established in the past destruction of values, change in society and spiritual ideals and guidelines on such issues as education students as continuity of education, unity of teaching and education, political education in the emergence of the term "de-politicization of education" of national consciousness, political culture, and others.Документ Думка щодо оцінки нормативно-правових актів з відновлення дії окремих положень Конституції України (кінець лютого–початок березня 2014 року)(2015) Рудик, Петро АндрійовичНа основі сучасних досягнень юридичної науки і сучасного праворозуміння суспільних процесів в Україні аналізуються деякі дискусійні положення праць окремих вчених щодо оцінки Закону України «Про відновлення дії окремих положень Конституції України» від 21 лютого 2014 року №742-VII та постанови Верховної Ради України №750-VII від 22 лютого 2014 року «Про текст Конституції України в редакції 28 червня 1996 року із змінами і доповненнями, внесеними законами України від 8 грудня 2004 року №2222-IV, від 1 лютого 2011 року №2959-VI, від 19 вересня 2013 року №586-VII». У формі дискусії висловлюються міркування автора стосовно оцінки цих нормативно-правових актів окремими вченими.Документ Аспекти правового забезпечення відновлення дії окремих положень Конституції України(2015) Рудик, Петро АндрійовичДосліджується правовове забезпечення відновлення дії окремих положень Конституції України. Розкривається сутність процесу послідовного прийняття Верховною Радою України нормативно-правових актів, які, незважаючи на відсутність Президента України, котрий покинувтериторію держави, забезпечили відновлення положень Закону України №2222-IV від 8 грудня 2004 року та доповнення їх положеннями законів України №2952-VI від 1 лютого 2011 року і №586-VII від 19 вересня 2013 року про внесення змін до Конституції України. Доводиться, що таким чином було здійснено легітимний перехід від президентсько-парламентського до парламентсько-президентської форми державного правління і демократичногоспособу формування нових органів державної влади. Requlatory support to restore validity of the specific provisions of the Constitution of Ukraine. The essence of the process of sequential decision Verkhovna Rada of Ukraine of regulations that, despite the absence of the President of Ukraine, which left the territory of the state, provided the recovery of the Law of Ukraine №2222-IV of December 8, 2004, and amendments to the Law of Ukraine №2952-VI of 1 February 2011 and №586-VII of 19 September 2013 amending the Constitution of Ukraine. We have that in this way was made legitimate transition from a presidential-parliamentary to parliamentary-presidential form of government and the democratic way of formation of new government bodies.Документ До питання необхідності проведення конституційної реформи в Україні в контексті децентралізації влади(2015) Рудик, Петро АндрійовичАкцентується увага на чинниках, які зумовлюють потребу конституційної реформи в Україні на сучасному етапі її розвитку в контексті децентралізації влади: інтеграція України в європейську спільноту, врахування вимог сучасного етапу суспільно-політичного розвитку України, зміна підходів до визначення змісту реформи (впровадження європейських цінностей, принципів і норм європейських конституцій), необхідність подальшої демократизації українського суспільства та виконання Україною міжнародних зобов’язань і Мінських домовленостей. Розкривається активна участь Президента України і Верховної Ради у визначені такого процесу, дискусія між народними депутатами, громадськістю щодо окремих положень президентського законопроекту про внесення змін до Конституції України в частині децентралізації влади. Attention is focused on the factors that determine the need for constitutional reform in Ukraine at the present stage of its development in the context of decentralization of power: the integration of Ukraine into the European community, taking into account the requirements of the present stage of socio-political development of Ukraine, changing approaches to determining the content of the reform (introduction of European values, principles European constitutions and rules), the need for further democratization of Ukrainian society and Ukraine's fulfillment of international commitments and agreements Minsk. Expands the active participation of the President of Ukraine and the Verkhovna Rada by such a process, the debate between MPs, the public on certain provisions of the presidential bill on amendments to the Constitution of Ukraine in terms of decentralization.Документ Створення умов для саморозкриття особистості студента при викладанні українознавчих дисциплін(1999) Рудик, Петро АндрійовичНа основі вивчення першоджерел з освітньої практики та власного досвіду у статті наголошується на важливості інноваційного навчання, ролі в цьому таких його форм, як лекції та новизни їх змісту, поєднання різноманітних способів і прийомів при їх читанні; творчому використанні семінарських занять для активізації пізнавальної діяльності студентів та ролі в цьому дискусій; захист рефератів з конкретних питань; виконання домашніх завдань на тему «Український інтелігент виробничої сфери: бачення студента» з наступним обговоренням на семінарських заняттях; оцінювання студентами, які претендують на оцінку «відмінно», відповідей інших студентів на екзаменах за активної участі викладача. Творче застосування цих форм навчально-виховного процесу сприяє створенню умов для саморозкриття особистості студента, активізації його пізнавальної діяльності. On the basis of the primary sources of educational practice and personal experience in sex stresses the importance of innovative teaching, role in the following forms, as lecture and novelty of their content, the combination of various methods and techniques in their reading; creative use of seminars for students cognitive activity and role in this debate; protection of essays on specific issues; homework on "Ukrainian intellectual production areas: vision students, followed by discussion in seminars; evaluation of the students who apply get "excellent" responses to other students in examinations with the active participation of the teacher. Creative use of these forms of educational process helps create the conditions for self-disclosure of the individual student's learning of its activation.Документ Пропоновані зміни до Конституції України щодо вдосконалення системи місцевого самоврядування(2008) Рудик, Петро АндрійовичУ статті розкриваються положення законопроекту про внесення змін до Конституції України щодо вдосконалення системи місцевого самоврядування (реєстраційний № 3207-1 від 8 грудня 2004 р. № 2223 − ІV та його нового варіанту, схваленого парламентом України 23 грудня 2005 року № 3288 − ІV, у їх порівнянні. Зазначається, що цей законопроект характеризується концептуально новим підходом щодо змісту змін, їх глибини і повноти у порівнянні з президентським законопроектом від 19 червня 2003 року № 3207. Своїми змінами і доповненнями він передбачав наближення конституційних положень щодо місцевого самоврядування до принципів і норм Європейської хартії про місцеве самоврядування, чіткіше визначення понять «місцеве самоврядування», «територіальна громада», розмежування повноважень між органами державної влади і органами місцевого самоврядування, збільшення строків повноважень голів громад з чотирьох до п’яти років, розширення функцій обласних і районних рад та інші. Пропоновані зміни були спрямовані на посилення ролі місцевого самоврядування в утвердженні демократичного розвитку України. In the article the provisions of the bill on amendments to the Constitution of Ukraine concerning improvement of local government (registration № 3207-1 of 8 December 2004 р. № 2223 - IV and its new version, approved by the Parliament of Ukraine December 23, 2005 № 3288 - IV in their comparison. it is noted that this bill is characterized conceptually new approach regarding the content changes, their depth and fullness compared to the presidential law on June 19, 2003 № 3207. his amended, it provided the approximation of the constitutional provisions on local self-government with the principles and norms of the European Charter on local government and a better definition of "local government", "local communities" separation of powers between the state authorities and local self-government, increasing the terms of office of heads of communities from four to five years, expanding the functions of regional and district councils and others. The proposed changes were aimed at strengthening the role of local government in consolidating democratic development of Ukraine.Документ Новизна концепції чинної Конституції України(2006) Рудик, Петро АндрійовичУ статті через призму європейських стандартів та нових підходів до визначення змісту майбутньої Конституції України висвітлюється новизна концепції чинного Основного Закону держави. Україна подається як суверенна національна держава з повновладдям її народу, як президентська республіка з унітарною формою державного устрою, де людина визнається найвищою соціальною цінністю із забезпеченням її прав і свобод. Концепція Конституції закріплювала нові принципи територіального устрою України, організації і здійснення державної влади в Україні на основі верховенства права, поділу влади, заснування поста президента, створення нової виконавчої влади знизу до верху. По-новому постали питання національної безпеки (нейтралітет і без’ядерний статус України), охорони Конституції та конституційного контролю, внесення змін до Основного Закону держави. Водночас зазначаються і недоліки концепції: вона не була позбавлена положень, властивих для часів соціалізму. The article highlighted the novelty of the concept of the current Constitution of the state in the light of European standards and new approaches to determining the content of the future constitution of Ukraine. Ukraine is affirmed as a sovereign nation-state with the sovereignty of the people as a presidential republic with a unitary form of government where the person is recognized as the highest social value of ensuring their rights and freedoms. The concept of the Constitution enshrines the principles of the new territorial structure of Ukraine, the organization and execution of state power in Ukraine based on the rule of law, distribution of powers, founding the president all authorits, create a new executive branch modeled as a vertied. The problems of national security (neutrality and non-nuclear status of Ukraine), the Constitution and the protection of constitutional review, amendments to the Constitution of the State were . At the same time indicated and disadvantages of the concept: it is deprived of provisions peculiar to the times of socialism.Документ Декларація про державний суверенітет України − початок новітнього конституціоналізму в Україні(2007) Рудик, Петро АндрійовичСтаття концентрує увагу на новизні «Декларації про державний суверенітет України» як початку новітнього конституціоналізму в Україні. У ній стверджувалися нова назва держави (Україна), її суверенність, повновладдя в ній народу (народовладдя), поділ влади на законодавчу, виконавчу і судову; гарантування у державі громадянства, прав і свобод людини і громадянина; верховенство держави на всій своїй території, економічна самостійність України, її власна фінансова, банківська системи і незалежна зовнішньоекономічна діяльність; охорона навколишнього довкілля, раціональне використання природних ресурсів; національно-культурне відродження, офіційне визнання української діаспори; гарантування внутрішньої та зовнішньої безпеки України, визнання нею загальнолюдських цінностей та пріоритету загальновизнаних норм міжнародного права. Водночас зазначається, що Декларація допускала окремі застарілі положення: подвійне громадянство (СРСР і України), готовність ухвалити новий союзний договір. В цілому у Декларації вперше були закладені основоположні принципи, державно-правові ознаки нової, суверенної держави як початку новітнього конституціоналізму в Україні. The article focuses on the novelty of the "Declaration of State Sovereignty of Ukraine" as the beginning of modern constitutionalism in Ukraine. It confirmed new name of the state (Ukraine), its sovereignty, the sovereignty of the people in it (democracy), separation of powers into legislative, executive and judicial; guarantee in the country of citizenship, rights and freedoms of man and citizen; State rule in its entire territory, economic independence of Ukraine, its own financial, banking and independent foreign economic activity; protection of the environment, sustainable use of natural resources; national and cultural renaissance, official recognition of the Ukrainian diaspora; ensuring internal and external security of Ukraine, recognition of human values and the priority of generally recognized rules of international law. At the same time stated that the Declaration allowed some outdated provisions: dual citizenship (the USSR and Ukraine), the willingness to adopt a new treaty of alliance. In general, the Declaration was first laid down the basic principles of public-law nature of the new, sovereign state as the beginning of modern constitutionalism in Ukraine.Документ Аналіз змін у статусі парламенту в контексті нової редакції Конституції України(2007) Рудик, Петро АндрійовичСтаття присвячена аналізу змін у статусі Верховної Ради України (парламенту) відповідно до Закону України «Про внесення змін до Конституції України» від 8 грудня 2004 року № 2222 − ІV. У статті розкривається істотне розширення повноважень парламенту України у вирішенні кадрових питань, зокрема у формуванні уряду України, продовження строку його повноважень, несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності народних депутатів України, необхідність утворення коаліції (парламентської быльшості), посилення контролю за діяльністю Кабінету Міністрів України з боку парламенту України та підвищення його відповідальності за роботу уряду. Водночас автор висловлює свої міркування щодо важливості надання права Президенту України дострокового припинення повноважень Верховної Ради України, посилення контрольних функцій парламенту, підвищення його ролі в системі державних органів України. This article analyzes the changes in the status of the Verkhovna Rada of Ukraine (Parliament) of the Law of Ukraine "On Amendments to the Constitution of Ukraine" dated December 8, 2004 № 2222 - IV. The article reveals significant expansion of powers of the Parliament of Ukraine in dealing with personnel issues including the formation of the Government of Ukraine, the extension of his term of office, the incompatibility of the deputy's mandate with other activities of People's Deputies of Ukraine, the need for the formation of the coalition (parliamentary activity), increased control over the activity of the Cabinet of Ministers of Ukraine the parliament of Ukraine and increase its responsibility for the operation of government. However, the author expresses his views on the importance of the right to the President of Ukraine dissolution of the Verkhovna Rada of Ukraine, strengthening oversight functions of parliament, increasing its role in the system of government of Ukraine.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »