Статті

Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Документ
    Педагогічні технології фундаменталізації навчання
    (2011) Шатковська, Галина Іванівна
    Розглянуто особливості системоутворювальних компо-нент професійної компетентності педагога, що становлять основу його творчої самореалізації і саморозвитку в контексті фундаменталізації навчання у вищій школі.
  • Ескіз
    Документ
    Інновації, фактори і умови переходу до нової освітньої парадигми
    (2013) Шатковська, Галина Іванівна
    Розглянуто та проаналізовано проблеми становлення нової освітньої парадигми, яка має відповідати сучасним реаліям і викликам постіндустріального суспільства. Констатовано, що освіта відіграє надзвичайну роль у забезпеченні потреб інноваційного розвитку держави; освітні інновації та інноваційні технології; єдність освіти і науки.
  • Ескіз
    Документ
    Дидактичні принципи, умови і закономірності фундаменталізації навчання студентів
    (2014) Шатковська, Галина Іванівна
    Критеріями ефективності фундаменталізації навчання студентів є його методологізація, інтелектуалізація, проблематизація, креатизація, інформатизація та комп’ютеризація, а також діалогізація. Теоретичне й експериментальне дослідження дозволило виявити систему дидактичних умов, що забезпечують творчу самореалізацію студентів у “відкритті” системи фундаментального теоретико-методологічного знання, оволодінні системою методів теоретичного пізнання, а також у формуванні індивідуального особистісно значущого фундаментального освітнього простору.
  • Ескіз
    Документ
    Компетенція і компетентнісність: погляди та уявлення
    (2014) Шатковська, Галина Іванівна
    Розглянуто та проаналізовано трактування сутності та відмінності між поняттями «компетенція» і «компетентність». Доведено, що ключові та конкретні професійні компетенції/компетентності багатоаспектні, складні за структурою. Констатовано про необхідність переходу до компетентнісної освіти, яка має спиратися на інноваційний досвід. Показано, що кожна група професій вимагає свого набору компетентностей, виявлення яких передбачає аналіз діяльності представників цих професій із метою визначення ключових і конкретних професійних компетентностей. Процес професійного навчання має бути спрямований не тільки на становлення базових компетентностей майбутнього фахівця для виконання нормативної діяльності в рамках його компетенції, але й на формування творчого потенціалу розвитку та вдосконалення компетентностей у майбутньому, вже у процесі здійснення професійної діяльності. Перехід до компетентнісної освіти не може здійснюватися за допомогою адміністративно-емпіричних спроб і має спиратися на розвинену і визнану освітньою спільнотою психолого-педагогічну теорію, накопичений інноваційний досвід.
  • Ескіз
    Документ
    Фізика як фундамент для вивчення технічних дисциплін у вищій школі
    (2015) Шатковська, Галина Іванівна
    Показано, що викладання фізики в технічних навчальних закладах має важливі особливості, обумовлені її фундаментальністю, яка має два конкуруючі аспекти – фундаментальність фізики як природничої світоглядної науки і фундаментальність як основа технічної спеціальності. Тому виникає потреба оптимального врахування цих особливостей при складанні тематичних планів дисципліни, а також при організації і проведенні конкретних лекційних, практичних та лабораторних занять. У фізиці як фундаментальній науці, що розвивається, існує ряд традиційних проблемних питань світоглядного характеру, які доцільно розглядати на лекційних, практичних, семінарських заняттях, обговорювати на студентських конференціях.
  • Ескіз
    Документ
    Упровадження інноваційних технологій навчання та методів викладання із врахуванням передового національного та європейського досвіду
    (2020) Шатковська, Галина Іванівна; Літвинчук (Воронцова), Світлана Іванівна
    Сучасне надання високоякісної освіти не можливе без впровадження інноваційних технологій, оскільки саме вони роблять навчання ефективнішим. Удосконалити освітню діяльність можна шляхом застосування внутрішньопредметних, методичних, адміністративних, ідеологічних інновацій. Важливим елементом навчального процесу є застосування викладачами на різних видах занять відео аудіоматеріалів, демонстрацій та презентацій. При поясненні матеріалу варто використовувати комп’ютерні моделі процесів і явищ, віртуальні лабораторні роботи. Враховуючи європейський досвід, необхідно поділяти здобувачів на дискусійні групи/бригади для їх роботи з виконанням окремих завдань, спрямованих на майбутню професійну діяльність. Наприклад, таким завданням може стати підготовка реферату з презентацією з подальшим виступом на практичних/семінарських заняттях. Також важливим елементом освіти є необхідність самоперевірки здобувачами засвоєння отриманих знань через виконання завдань/тестів. Особливо ефективним є використання електронних підручників. Застосування інноваційних технологій дозволить у здобувачів розвивати якості, що станутьу нагоді в їх майбутньому професійному житті, забезпечить якісне засвоєння знань, сприятиме розвитку їх інтелектуальної діяльності, формуванню вмінь та навичок критичного осмислення професійної проблеми, а також здатності самостійно опрацьовувати інформацію.
  • Ескіз
    Документ
    Фундаментальність як тенденція і головна умова удосконалення професійної освіти
    (2016) Шатковська, Галина Іванівна
    У статті розглянуто деякі особливості фундаменталізації професійної освіти та її компоненти: теорію методології освіти, цілі освіти, зміст освіти, процес навчання (методи, форми, прийоми) та організаційної системи. Some peculiarities of professional education fundamentalization are considered of all its components: theory of education methodology, education purposes, education connotations, education process (methods, forms, expedients) and organizational system.