Статті

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7522

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Документ
    Елементи мистецької синестезії у творчості Володимира Затуливітра
    (2020) Науменко, Наталія Валентинівна
    У статті проаналізовано ряд поетичних образів – складників образної структури поезій Володимира Затуливітра, пов’язаних із синтезом мистецтв («Швидкість часу…», «Уцілілий фрагмент…», «Все густіші й густіші в нас вірші…», «Зірчастий квіт…» та інших). Показано, що ключовою метою майстра слова стало «опоетизувати» роботу митця – віршотворця, актора, музиканта, скульптора, архітектора. Літературний твір – не просто сукупність образів, а й сам образ – результат симбіозу Слова, Кольору й Звуку. Мистецька синестезія надає оповіді специфічного емоційного забарвлення, притаманного винятково поетичному осмисленню світу, постає з прагнення автора створити багатогранні образи довкілля та вписаної в нього людини. Притаманні стилеві В. Затуливітра вільні вірші наукового або мистецького змісту з їхнім згущенням образів, їхньою градацією, ощадністю семантичних і синтаксичних засобів, короткими еліптичними реченнями, обривами вирізняються динамічністю та напруженістю. Лаконізм творів межує з розімкненим у простори думки діалогізмом: завдяки цьому в кожному з розглянутих віршів відбувається напучення, пояснення, тлумачення низки явищ на початку самостійної медитативної практики.
  • Ескіз
    Документ
    Сецесійний образотворчий складник в українській модерністській поезії
    (2020) Науменко, Наталія Валентинівна; Naumenk
    У статті розглядаються особливості сецесійного творення образів природи та кохання, репрезентованого поетичними творами з добірок «Співи землі» Михайла Жука, «Calendarium» Миколи Філянського та «За брамою раю» Миколи Вороного. Показано, що сецесія як вияв дискретності й водночас пишної декоративності буття зумовлює оригінальність жанрової семантики, символіки та сюжетики любовних історій або натурфілософських замальовок. У різножанрових поезіях автори послідовно створюють панорамне, «петраркіанське» довкілля зі вписаними у нього постатями ліричних персонажів та їхнього оточення. The article shows the analysis of specifications of secession-oriented creating images of nature and love, represented by verse works from poetic collections ‘Chants of the Earth’ by Mykhailo Zhuk, ‘Calendarium’ by Mykola Filyansky, and ‘Beyond the Heaven’s Gate’ by Mykola Voronyi. The author of the article dealt with secession as the factor of discretion and otherwise the lofty decoration of everyday life, which conditioned the originality of generic semantics, symbolic and narrations in either love stories or natural-philosophical sketches. Apparently, the poets succeeded in gradual creation of panoramic, so-called ‘Petrarchian’ vision of the world with lyrical characters and their environment organically inscribed in it.
  • Ескіз
    Документ
    Ліричний герой – друге ліричне «я» автора
    (2013) Гуляк, А. Б.; Науменко, Наталія Валентинівна
    Ліричний спосіб художнього показу може передати все багатство, всю складність і суперечливість внутрішнього світу людини. Поет-лірик розкриває насамперед свій світ, але завжди співвідносить виливи власних, індивідуальних переживань, настроїв, роздумів з настроями близьких йому за світоглядом, переконаннями, ставленням до життя людей. The lyrical way of artistic showing may transform the entire diversity, complexity and contradictories of a man’s internal world. The lyric poet, first of all, reveals one’s own world, yet always correlates the emanation of one’s own moods, reflections and experiences with the intentions of people whose worldview, thoughts, and attitudes to human life are similar to those poet’s.
  • Ескіз
    Документ
    Окраса українського малишкознавства
    (2014) Науменко, Наталія Валентинівна
    М. Ткачук – дослідник історії українського письменства, його наративної стратегії та дискурсивної практики, відбиття в мистецтві слова національних, етичних й естетичних змін. Також об’єктом його наукової діяльності є естетичні концепції митців, їх ідеали й поетика, проблеми простору й часу,. Усе це відбилося у книзі «Художній дискурс лірики Андрія Малишка» Mykola Tkachuk is a researcher of Ukrainian literature history, narrative strategies, and discursive practices (particularly, the expression of national, ethic, and esthetic shifts in the art of word). He is also interested in studying the esthetical conceptions of separate writers, their ideals and poetics, problems of space and time. All of these factors have got a revelation in Tkachuk’s latest book entitled ‘The artistic discourse of Andriy Malyshko’s lyrics.’
  • Ескіз
    Документ
    Елементи мистецької синестезії у творчості Володимира Затуливітра
    (2011) Науменко, Наталія Валентинівна
    У статті проаналізовано ряд поетичних образів – складників образної структури поезій Володимира Затуливітра, пов’язаних із синтезом мистецтв. Показано, що ключовою метою майстра слова стало «опоетизувати» роботу митця – віршотворця, актора, музиканта, скульптора, архітектора. Завдяки цьому поняття творчості сконцентрувало різноманітні асоціації, що залежать від естетичного досвіду автора та реципієнта.
  • Ескіз
    Документ
    «Intermezzo» М. Коцюбинського – імпресіоністичний новелістичний канон
    (2012) Гуляк, А. Б.; Науменко, Наталія Валентинівна
    У статті розглядається хрестоматійний твір М. Коцюбинського “Intermezzo” з позицій становлення імпресіоністичного письма в українській літературі початку ХХ століття. Показано, що поетика новели, яка репрезентує синтез первин лірики, епосу та драми, виявляє ознаки схожості з японською безсюжетною прозою, за приклад якої в роботі правлять дзуйхіцу Сей-Сьонаґон.
  • Ескіз
    Документ
    Символіка керамічного виробу в аспекті синтезу мистецтв
    (2012) Науменко, Наталія Валентинівна
    У статті проаналізовано поезії збірки Віри Вовк «Писані кахлі» (1999) із позицій синтезу мистецтв. Показано, що співвідношення формальних і змістових компонентів (сполучна ідея краси природи та людської душі, наскрізне верліброве вирішення, мотиви синтезу мистецтв, інтертекстуальні елементи) перетворює художню керамічну деталь на завершений образ у кожному окремо взятому вірші, а у цілості створює своєрідний поетичний універсум, у якому мистецький образ розмикається до міфоетернального рівня. The article analyzes the poetry collection Vera Wolf "written tile" (1999) with the position synthesis of the arts. It is shown that the ratio of formal and semantic components (binder idea of ​​beauty of nature and the human soul, through verlibrove solution motives synthesis of the arts, intertextual elements) makes ceramic art piece for a complete image of each individual poem, and the whole creates a kind of poetic universe, in art which opens the way to mifoeternalnoho level.
  • Ескіз
    Документ
    Музичні елементи ранньої лірики Павла Тичини у перекладах європейськими мовами
    (VPC "Kyiv universytet", 2011) Науменко, Наталія Валентинівна
    У статті проводиться порівняльний аналіз ранньої лірики Павла Тичини та її перекладів на європейські мови (російська, англійська, польська, чеська). Показано, що головна відмінна риса представленого у творчості Тичини поетичного бачення світу, яку можна визначити як синтез поезії та музики, постає перед перекладачем в різних фоніческого, лексичних і образних виявах. The article gives a comparative analysis of the early lyrical verses by Pavlo Tychyna, translated into different European languages (Russian, English, Polish, and Czech). There was shown that the main feature of Tychyna’s poetic vision of the world, which can be defined as synthesis of poetry and music, is revealed by a translator in different phonic, lexical, and iconic guises.