Статті

Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток відповідальних практик управління підприємством та персоналом в олійній індустрії України
    (2022) Шеремет, Олег Олексійович; Березянко, Тамара Володимирівна; Галиця, Ігор Олександрович; Зєніна-Біліченко, Антоніна Сергіївна
    Публікацію присвячено висвітленню напрямків розвитку корпоративної соціальної у процесах управління виробничою сферою та стосункам із персоналом. Актуальність статті обґрунтовується тим, що національне виробництво перебуває у стані зближення напрямків розвитку виробничого сектору із стратегіями та процесами, що відбуваються в європейському економічному просторі. The publication is devoted to the areas of corporate social development in the processes of production management and personnel relations. The relevance of the article is justified by the fact that national production is in a state of convergence of directions of development of the manufacturing sector with the strategies and processes taking place in the European economic space.
  • Ескіз
    Документ
    Управління конкурентоспроможністю підприємств харчової промисловості шляхом розвитку конкурентних переваг
    (2019) Зєніна-Біліченко, Антоніна Сергіївна
    Досліджено питання щодо визначення конкурентоспроможності продукції підприємств, методів її діагностики, а також науково-практичних рекомендацій щодо організаційного забезпечення. Проаналізовано вплив підвищення рівня конкуренції на внутрішньому і зовнішніх ринках, зростання вимогливості споживачів на можливості розвитку та процвітання підприємства, що матиме конкурентні переваги в усіх сферах, зокрема у сфері зниження витрат, покращання якості, забезпечення гнучкості, упровадження інновацій, розвитку знань і у сфері економії часу. Також досліджено визначення джерел формування конкурентних переваг українських підприємств харчової промисловості. Визначено, що конкурентні переваги є концентрованим проявом переваги над конкурентами в економічній, технічній, організаційній сферах діяльності підприємства, які можна виміряти економічними показниками (додатковий прибуток, більш висока рентабельність, ринкова частка, обсяг продаж). Необхідно особливо підкреслити, що конкурентну перевагу не можна ототожнювати з потенційними можливостями компанії. Надано оцінку та систематизовано визначення конкурентних переваг, джерела їх формування завдяки розрахунку основних показників щодо оцінки на підприємстві, що було вибране для поглибленого вивчення. Визначено, що найбільш типовими причинами новацій, що дають конкурентну перевагу, виступають: нові технології; нові або такі, що змінюються, запити споживачів; зміна вартості або наявності компонентів виробництва; поява нового сегмента галузі; зміна урядового регулювання. Дослідження конкурентоспроможності є складовою частиною аналізу ринку конкурентів, визначення механізму його функціонування. Для ефективного здійснення такого аналізу необхідна детальна інформація про підприємство, конкурентну ситуацію, ринкові чинники та результати їхньої дії. Конкурентоспроможність підприємства становить самостійну системну категорію, яка відображає ступінь реалізації мети підприємства в його взаємодії з навколишнім середовищем. Актуальність такого дослідження й управління цією категорією зростає з формуванням ринкових відносин і реформуванням конкурентного середовища. Завдяки проведеному аналізу розроблено практичні рекомендації щодо вдосконалення формування конкурентних переваг. Визначено чинники, що забезпечують здатність конкурувати на ринку м’ясної галузі, що дозволяють знайти шляхи підвищення конкурентоспроможності підприємства. Обґрунтовано доцільність запропонованих заходів. The problems of determining the competitiveness of the products of enterprises, methods of its diagnostics, as well as scientific and practical recommendations on organizational support are investigated. The impact of increasing the level of competition in the domestic and foreign markets, increasing consumer demand on the opportunities for development and prosperity of the enterprise, which will have competitive advantages in all areas, including in the area of cost reduction, quality improvement, flexibility, innovation, knowledge development and in the field of economy time. Identification of sources of formation of competitive advantages of Ukrainian food industry enterprises is also investigated. It is determined that competitive advantage is a concentrated manifestation of superiority over competitors in the economic, technical and organizational spheres of the enterprise, which can be measured by economic indicators (additional profit, higher profitability, market share, sales volume). It should be emphasized that the competitive advantage cannot be equated with the potential of the company. Assessment and systematic determination of competitive advantages, sources of their formation due to the calculation of the main indicators for valuation in the enterprise, which was selected for in-depth study. It is determined that the most common causes of innovations that give a competitive advantage are: new technologies; new or changing consumer requests; change in the cost or availability of production components; the emergence of a new segment of the industry; change in government regulation. The study of competitiveness is a component of the analysis of the market of competitors, determination of the mechanism of its functioning. Effective implementation of such an analysis requires detailed information about the company, the competitive situation, market factors and the results of their action. The competitiveness of the enterprise is an independent system category, which reflects the degree of realization of the purpose of the enterprise in its interaction with the environment. The relevance of such research and management of this category increases with the formation of market relations and reform of the competitive environment. Due to the analysis, practical recommendations for improving the competitive advantage formation were developed. The factors that provide the ability to compete in the meat market that identify ways to increase the competitiveness of the enterprise are identified. The feasibility of the proposed measures is substantiated.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні аспекти інноваційного та креативного проектування управлінської діяльності
    (2019) Зєніна-Біліченко, Антоніна Сергіївна
    В статті визначено розкрито принципи інноваційного та креативного удосконалення менеджменту організацій, підприємств та установ, зміст його функцій, методів, організаційного і правового забезпечення. Розкрито актуальну необхідність дослідження складових і стану інноваційності та креативності менеджменту підприємств з метою його подальшого розвитку. Зроблено висновок про залежить розвитку економічних систем від впровадження в діяльність керівних органів організацій нововведень що спрятиме формування конкурентних переваг. В статті розкрито та обґрунтовано принципи формування системи креативного менеджменту. Розроблено рекомендації з підвищення ефективності розвитку креативності менеджерів. The article determined the urgent need to identify the presence of new forms of creativity, creative talent and the search for means of its development, new requirements, new methods, tools, conditions for the formation of a competently competent, socially active independent and creative personality of the head. The conceptual apparatus of creative content of management systems, processes of changes in the system of training of qualified creative executives is investigated, the problems of organizing and increasing the efficiency of technological aspects of creative learning are realized, which can serve as the foundation for the development of innovative tools and creative management technologies. The purpose of the study is to identify the components, tools and structures for identifying the innovation and creativity of management systems in the context of the formation of integrated managerial influence to ensure the integration of science, production and the market to enhance the competitiveness of enterprises. It is proposed to improve the activity of the enterprise through creative management, which will allow to achieve greater efficiency and effectiveness, to form a positive image, increase competitiveness, use of limited resources more efficiently, and increase profits. Included in the factors of innovative and creative development of management structures that need to be solved, the question of the development and implementation of functional technologies of managerial influence. To ensure the quality of creative managerial decisions, it is important to analyze the management process according to the components: content, implementation techniques, professional membership of the participants, terms, information and material resources, it is necessary to separately consider the principles of organizational culture, the use of which allows us to proceed to the development of functional solutions for the implementation of integrated management models and identify the components of creative managerial competencies. The conclusion was suggested to recommend as the most urgent tasks to increase the creative innovation of the processes of management of further research scientific and theoretical foundations and the development of creative management systems through the implementation of programs and plans for socio-economic development, programs of innovation management development, as priority in content and time, to engage in active participation of public authorities and other social institutions in the process of training managers.
  • Ескіз
    Документ
    Удосконалення технології процесів здійснення функції планування
    (2018) Зєніна-Біліченко, Антоніна Сергіївна; Біліченко, Сергій Іванович
    У статті розглянуто можливості удосконалення технології здійснення функції планування на підприємствах. Представлено результати дослідження організаційного забезпечення розвитку системи управління промислових підприємств, як ключового чинника впливу на результати їх поточної діяльності і досягнення поставлених цілей The article considers the possibilities of improving the technology of implementing the planning function at enterprises. The results of the research of organizational support for the development of the management system of industrial enterprises as a key factor influencing the results of their current activities and achievement of the set goals are presented.
  • Ескіз
    Документ
    Стратегічне управління підприємством в умовах кризи
    (2018) Вороніна, Алевтина Вікторівна; Зєніна-Біліченко, Антоніна Сергіївна
    Виявлені переваги та недоліки стратегічного управління. Узагальнено вітчизняний та зарубіжний досвід використання стратегічного управління. Запропонована модель стратегічного управління підприємством в умовах кризи. We identified the advantages and disadvantages of strategic management. We have summarized domestic and foreign experience of use of strategic management. We proposed a model of strategic management in conditions of crisis.
  • Ескіз
    Документ
    Основні аспекти механізму управління інноваційним потенціалом підприємств та напрями його удосконалення
    (2016) Зєніна-Біліченко, Антоніна Сергіївна; Андрієнко, О. М.
    У статті на основі систематичного та комплексного підходів сформовано узагальнююче визначення інноваційного потенціалу та його структури. Розглянуто процедуру та механізм управління інноваційним потенціалом і формуванням інноваційної стратегії на підприємстві. Проведено дослідження щодо формування й оцінки інноваційного потенціалу промислових підприємств, на основі яких зроблено рекомендації щодо його удосконалення. Виявлено коло головних проблем управління інноваційним потенціалом підприємства, які стримують інноваційний процес, що в результаті приводить до втрачання конкурентних переваг суб’єктами господарювання. Запропоновано елементи організаційного механізму управління, які впливають на інноваційний потенціал підприємства. Розроблено ряд заходів удосконалення системи управління інноваційним потенціалом промислових підприємств. The definition of innovative potential and its structure is formed in this article on the base of a systematic and comprehensive approaches generalizing. A procedure and mechanism of management of innovative potential and the formation of an innovative business strategy is examined. A study on the formation and evaluation of innovative potential of industrial enterprises is made and the recommendations for its improvement are made on this base. The range of fundamental problems of management of innovative potential of the enterprise, restraining innovation process, resulting in a loss of competitive advantages of the business entities is revealed. Elements of organizational management mechanism influencing the innovation potential of the company are proposed. A number of innovative measures to improve the management capacity of the industrial enterprises are worked out.
  • Ескіз
    Документ
    Формування системи адаптивного стратегічного управління розвитком організації
    (2016) Вороніна, Алевтина Вікторівна; Зєніна-Біліченко, Антоніна Сергіївна
    Одним із найважливіших напрямів забезпечення сталості економіки є розробка та впровадження ефективної системи адаптації до змін зовнішнього середовища підприємств, що сприятиме його стабільному функціонуванню на ринку, здобуванню конкурентних переваг, незважаючи на значні впливи політичних, економічних та соціальних чинників. Це актуалізує дослідження системи адаптивного стратегічного управління розвитком організацій. У статті виділено фактори адаптивного управління сучасним підприємством, визначено зміст та особливості поняття «адаптація», досліджено інструменти адаптації підприємства, розглянуто основні принципи побудови системи адаптивного управління підприємством, запропоновані етапи розробки системи формулювання методології стратегічного адаптивного управління, проаналізовано механізм формування стратегічної адаптації. Запропоновані заходи сприятимуть перетворенню організацій на систему, що здатна адекватно реагувати на виклики сучасності, інноваційне удосконалення менеджменту підприємств з метою його подальшого розвитку. One of the most important courses of economics sustainability is the development and implementation of effective system of enterprises adaptation to changes of external environment that will contribute to its smooth functioning on the market, obtaining competitive advantages, despite significant impact of political, economic and social factors. This study updates the adaptive strategic management of organization development system research. The article highlights the factors of adaptive management of modern enterprise, defines the content and features of term "adaptation", investigates company adaptation tools, examines the basic principles of adaptive management system construction, poses the phases of wording strategic methodology of adaptive management system development, analyzes the formation of strategic adaptation mechanism. The proposed measures will help to transform the organization into a system that is able to respond adequately to challenges of our time, the innovation of companies management with the aim of its further development is improved.