Статті
Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372
Переглянути
16 результатів
Результати пошуку
Документ Проблеми використання нових комп’ютерних технологій для дистанційної освіти(2024) Яненко, Лариса Петрівна; Юрчук, Людмила ВолодимирівнаУ зв’язку з ковідною пандемією та війною дистанційна освіта стала необхідністю. Хоча вона відкриває широкі можливості для поліпшення якості навчання за допомогою сучасних комп’ютерних технологій, але при цьому значно послабилася виховна складова освіти. Це поставило перед сучасною освітою такі виклики, як технічні телекомунікаційні обмеження та значне посилення соціальної ізоляції. Проте, за допомогою віртуальної та доповненої реальності можна покращити інтерактивність навчання. Також потрібні нові освітні стратегії для забезпечення чесності та ефективності віддаленого оцінювання за допомогою того ж штучного інтелекту (АІ)Документ Когнітивна лінгвістика має посилити прагматику кожної мови(2024) Яненко, Лариса Петрівна; Юрчук, Людмила ВолодимирівнаСучасна когнітивна лінгвістика має забезпечити оптимальну прагматику мовного середовища для спільного будівництва принципово нової Ноосферної цивілізації колективного розуму та креативної праці, бо поки що людство продовжує будувати вавилонську башту на шляху до самознищення. Пропонується терміново розпочати глобальний проєкт, бажано від ООН, щодо розробки спільної для всіх людей та штучного інтелекту (АІ) оптимальної мови порозуміння (ОМП). Результати наших досліджень доводять потребу значно більш ретельного використання багаторічних пошуків розробників різноманітних експертних систем та баз даних і особливо баз знань. Досвід розробників лінгвістичних моделей з використанням сучасних можливостей комп’ютерних алгоритмів нейромереж довів потужні можливості такого типу АІ, але й свідчить про їх значні проблеми через неоднозначність, точніше просто когнітивну забрудненість, сучасних людських мов, перенесену у комп’ютерні інформаційні системи. У статті наведено ряд вимог до когнітивної якості баз знань і технологічних елементів їх створення, без чого масове застосування таких текстових АІ призведе до швидкої появи в Інтернеті величезних хмар сміття і неможливості подальшого використання навіть такої корисної пошукової системи, як Google. Також підкреслюється важливість використання у застосуваннях когнітивної лінгвістики для покращення прагматики нашого спільного із АІ середовища простої і розумної моделі Природи без релігійного та/або філософського туману. Саме це складає фундамент та ідеологію майбутньої Ноосферної цивілізаціїДокумент На шляху до оптимальної мови порозуміння сучасних цивілізацій(2023) Ліщитович, Леонід Іванович; Яненко, Лариса ПетрівнаУ повідомленні обґрунтовується нагальна потреба створення оптимальної мови для швидкого і однозначного порозуміння як всіх наявних на планеті цивілізацій людства, так і систем штучного інтелекту, що вже починають виходити з-під контролю людей. Все більш жахливі прояви агонії світового капіталізму через вичерпування природних ресурсів планети вимагають вже сьогодні починати всім цивілізаціям і країнам спільно будувати Ноосферу, де не буде тваринного ринку, фейкових грошей, хижої конкуренції, в тому числі зі штучним інтелектом тощо. Для цього терміново слід створити і впровадити оптимальну мову порозуміння (ОМП) народів і націй, бо жахлива неоднозначність вкрай забрудненої у різних країнах англійської мови не дозволяє забезпечити таке потрібне зараз, на порозі третьої останньої світової війни, стале, швидке і надійне порозумінняДокумент Про вплив форм навчання на соціалізацію та ефективність співробітництва студентів(2023) Ліщитович, Леонід Іванович; Яненко, Лариса ПетрівнаПовідомлення торкається актуальної сьогодні проблеми посилення соціалізації особистості як шлях до значно більшої ефективності співпраці сучасних людей на планеті. Також масове безкоштовне впровадження засобів штучного інтелекту типу GPT-4 по всьому світу скрізь викликало потребу докорінної перебудови організації освіти, зокрема і форм навчання. Обґрунтовується потреба контролю балансу розумової і духовної складових в процесі навчання як важливого запобіжника щодо перетворення студента на біоробота. Також досліджувався історичний досвід впровадження ідей і засобів Computer-Supported Collaborative Learning (CSCL) в багатьох країнах світуДокумент Лише інтегральна наука врятує світ(2022) Яненко, Лариса Петрівна; Юрчук, Людмила ВолодимирівнаДане повідомлення є обгрунтованим зверненням до провідних вчених світу щодо спільного створення інтегральної науки, здатної терміново відпрацювати проекти рішень для владних еліт планети в умовах глобальної агонії капіталізму. Наведені переліки об’єктивних та суб’єктивних труднощів на шляху розбудови інтегральної науки та потреби подолання старих міфів, що заважають створювати точні кількісні моделі в такій науці. This message is a reasonable appeal to the world's leading scientists regarding the joint creation of an integral science capable of urgently working out draft solutions for the power elites of the planet in the face of the global agony of capitalism. Lists of objective and subjective difficulties in the development of integral science and the need to overcome old myths that prevent the creation of accurate quantitative models in such science are given.Документ Інформаційні згортки та когнітивні фільтри як засоби приборкання планетарного цунамі(2022) Ліщитович, Леонід Іванович; Яненко, Лариса ПетрівнаНаведені результати використання сучасних кількісних підходів інтегральної науки Геобіономіки до аналізу складних соціальних процесів на планеті в останні роки. Пропонується проста модель Природи та схема сполучення фінансової і споживчої світових пірамід, а також засоби інформаційної згортки та когнітивні фільтри для допомоги у подоланні сучасних проблем людства. The results of the use of modern quantitative approaches of integral science geobionomics to the analysis of complex social processes on the planet in recent years are given. A simple model of Nature and a scheme for combining the financial and consumer pyramids of the world, as well as information convolution tools and cognitive filters to help overcome modern problems of mankind, are offered.Документ Проблеми когнітивного дисонансу у міжкультурному спілкуванні сучасних цивілізацій(2020) Яненко, Лариса Петрівна; Юрчук, Людмила ВолодимирівнаСтаття присвячена проблемам когнітивного дисонансу у пошуку міжнародного порозуміння, можливим шляхам подолання цього психологічного гальма міжкультурного обміну та швидкого відпрацювання спільних дій. Наведені визначення та відповідні приклади когнітивного дисонансу. The article focuses on the problems of cognitive dissonance when seeking an international understanding of the possible ways to overcome this psychological brakes of intercultural exchange and the rapid development of joint action. The definitions and relevant examples of cognitive dissonance are given.Документ Лінгвістичні проблеми когнітивного дисонансу(2020) Яненко, Лариса ПетрівнаУ статті наведено результати аналізу впливу якості англійської мови на покращення глобального стану суспільства. Показано причину явища когнітивного дисонансу у вивченні англійської мови та можливості використання когнітивної лінгвістики для підвищення її якості. Розглянуто низку принципів та способів прискорення вивчення іноземної мови. The article shows the results of analysis of English language quality impact on improving the global condition of society. The cause of the phenomenon of cognitive dissonance in the study of the English language and the possibilities of using cognitive linguistics to improve its quality are shown. A number of principles and ways to accelerate learning of foreign language are considered.Документ Значення професійно орієнтованого читання у змісті навчання майбутніх інженерів-технологів(2019) Бойко, Ганна Анатоліївна; Яненко, Лариса ПетрівнаУ статті розкривається значення професійно орієнтованого читання у змісті навчання майбутніх інженерів-технологів, а також розглядаються особливості різних видів читання.Документ Програмно-технічне забезпечення інноваційних технологій викладання іноземних мов у немовному ВНЗ(2016) Яненко, Лариса Петрівна; Юрчук, Людмила ВолодимирівнаСтаття присвячена освітнім вимогам до впровадження комп’ютерних технологій для викладання іноземних мов у ВНЗ. Підкреслюються переваги змішаних технологій "blendedlearning" та їх інноваційні особливості. The article is devoted to the educational requirements for the implementation of computer technology to teach foreign languages in the Universities. The benefits of hybrid technologies "blended learning" and their innovative features arehighlighted.