Статті

Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Документ
    Effective frequency of displaying the communication message to consumers of beer brand in digital media
    (2022) Semenenko, Katerina; Kapinus, Larisa; Boyko, Irina; Kucherenko, Volodymyr; Skryhun, Natalya
    The research is devoted to the determining of effective display frequency of advertised communication messages to consumers in representative samples of the enterprise of brewing industry to optimize the media budget. The research is based on the scientific researches of scientists on the development of beer market and digital economy, theories of advertisement message frequency, marketing research of brewing enterprises and their brands to determine the minimum range of effectiveness of advertised messages to beer consumers. The frequency of displaying the communication message determines not only the effectiveness of appeals to the consumer, but also spending on media budget, however, currently there is no single point of view to this problem in scientific researches. Both as unsufficient amount of appeals and an excessive frequency lead to insufficient budget using. Effective frequency of the message influences not only on consumer’s purchasing behavior and indicators of brand’s health but also allows to optimize media budget. Certainly, mostly mediaplanners use effective frequency strategy «three plus». In order to determine the frequency of communication with consumers for instruments of online-advancement of beer the modified Matrix of Ostrow is given. The blocks of factors of influence on beer promotion on the consumer market are improved, they are «Market factors», «Factors of quality of advertisement message», «General mediafactors». «Online mediafactors» block is added, where such indexes as description of placement the resources, use of social media, use of videoformats, use of non-standard displays and formats, coverage of mediachannel, type of placement, accordance to general content of campaign are considered. Adaptation of the improved matrix took place on the example of the most beer brands of the market, for this reason the effective frequency of repeatition of communication message and comparing to actual is carried out, that allowed to group brands into 4 groups from position of strategy of further charges to placement of advertised messages in the Internet. Дослідження спрямоване на визначення ефективної частоти показу рекламних повідомлень споживачам у репрезентативній вибірці підприємств пивоварної галузі для оптимізації медійного бюджету. Дослідження ґрунтується на результатах праць науковців з питань розвитку ринку пива та цифрової економіки, теорій частоти рекламних повідомлень, маркетингових досліджень найбільших пивоварних компаній та їх брендів для визначення мінімального порогу ефективної частоти рекламних звернень до споживачів пива. Частота показу комунікаційного повідомлення визначає не лише ефективність звернень до споживача, але й витрати на медійний бюджет, проте, наразі відсутня єдина точка зору на цю проблему у наукових публікаціях. Як недостатня кількість звернень, так і надмірна частота призводять до неефективного використання бюджету. Ефективна частота повідомлення впливає не тільки на купівельну поведінку споживача та показники здоров’я бренду, а й дозволяє оптимізувати медійний бюджет. Визначено, що найчастіше в медіаплануванні використовують ефективну частотну стратегію «три плюс». З метою визначення ефективної частоти комунікацій зі споживачами для інструментів онлайн-просування пива запропоновано модифіковану матрицю Остроу. Удосконалено блоки факторів, які впливають на просування пива на споживчий ринок: «Ринкові чинники», «Чинники якості рекламного повідомлення», «Загальні медіачинники». Додано блок «Онлайн-медіачинники», куди увійшли такі показники, як характеристика ресурсів розміщення, використання соціальних медіа, використання відеоформатів, використання нестандартних проявів і форматів, охоплення медіаканалу, тип розміщення, відповідність загальному контенту кампанії. Адаптація удосконаленої матриці відбулась на прикладі найбільших пивних брендів ринку, для яких було визначено ефективну частоту повторень комунікаційного повідомлення та здійснено порівняння із фактичною, що дозволило згрупувати бренди у 4 групи з позиції стратегії подальших витрат на розміщення рекламних повідомлень в мережі Інтернет.
  • Ескіз
    Документ
    Conseptualisation of category «behavior of the enterprise» in economic theory
    (2021) Kapinus, Larisa; Skryhun, Natalya; Semenenko, Katerina; Kolodiuk, Svitlana
    The study analyzes the prerequisites of the information society formation, which focuses on the new knowledge and ideas production, based on the advanced technologies and infocommunications use. It is established that the information society formation involves ensuring a high level of information and communication technologies development and the telecommunications market in general, which serve as the material basis of the transformational socio-economic processes. У дослідженні аналізуються передумови формування інформаційного суспільства, орієнтованого на нове знання та продукуванні ідей на основі передових технологій та використання інфокомунікацій. Встановлено, що формування інформаційного суспільства передбачає забезпечення високого рівня інформації та комунікації, розвитку технологій і телекомунікаційного ринку в цілому, які є матеріальною основою трансформаційних соціально-економічних процесів.
  • Ескіз
    Документ
    Methodical approach to evaluation of commodities’ advancement efficiency using online-instruments
    (2020) Kapinus, Larisa; Rozumey, Svitlana; Skryhun, Natalya; Semenenko, Katerina
    This article summarizes arguments and counter-argument within the limits of scienti¿c discussion through the question of efficiency of the use of onlineinstruments of commodities advancement to the market. Primary purpose of undertaken research was the development of the methodical approach to the efficiency evaluation of commodities advancement with the use of onlineinstruments and research of practical aspects of application of online-instruments of new commodity advancement to the market.
  • Ескіз
    Документ
    Consumer loyalty assessment as an important means of increasing company's profitability
    (2020) Skryhun, Natalya; Kapinus, Larisa; Petrovych, Marharyta
    The essence of consumer loyalty is revealed and substantiated and its value for companies is determined. The concept of loyalty, level of satisfaction is considered, the levels of loyalty and factors influencing consumer loyalty are distinguished, as well as methods of estimation of the degree of customer satisfaction are investigated. Розкривається та обґрунтовується сутність лояльності споживачів та визначається її цінність для компаній. Розглянуто поняття лояльності, рівня задоволеності, рівні лояльності та фактори, що впливають на лояльність споживачів, а також досліджуються методи оцінки ступеня задоволеності клієнтів.
  • Ескіз
    Документ
    Development of technologies of electronic banking in Ukraine
    (2014) Kapinus, Larisa; Skryhun, Natalya
    Understanding of the state of electronic banking in Ukraine requires forming of concept-category apparatus and information updating for the problems exposure and prospects of electronic bank services development.The aim of the article is improvement of category apparatus that is related to the concept of «electronic banking», and modern progress exposure of the Internet banking trends in Ukraine.
  • Ескіз
    Документ
    Multisensory marketing as an instrument influence on consumers’ behavior
    (2012) Skryhun, Natalya; Bezpalko, Olena; Kapinus, Larisa
    It is considered the essence of the multisensory marketing and distinguished its basic instruments. It is researched the influence of constituents of the multisensory marketing on consumers’ behavior
  • Ескіз
    Документ
    Merchandising and its impact on consumer behavior
    (2013) Kapinus, Larisa; Skryhun, Natalya
    The article is described the various approaches to the definition of merchandising, studied the merchandising tool that influences on the consumer behavior in a shop, proved the need for a merchandising point of sale technology.
  • Ескіз
    Документ
    The internet-advertisement as marketing instrument of influence on consumers’ behavior
    (2012) Kapinus, Larisa; Skryhun, Natalya; Gavrilova, Tatyana
    The progress of Ukrainian market of Internet-advertisement trends is investigated. The psychological aspects of online advertisement influence on the consumers’ behavior are considered. The stages of co-operation are found out of Internet-user with advertisement information. Approaches of analysis realization of consumers’ behavior are considered during the review of information.