Статті
Постійне посилання на розділhttps://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/7372
Переглянути
12 результатів
Результати пошуку
Документ "Тихоня" Василя Земляка як взірець сучасної української анімалістичної прози(2024) Науменко, Наталія ВалентинівнаОкреслено жанрово-стильові та композиційні особливості оповідання "Тихоня" Василя Земляка, яке належить до класичних взірців української анімалістичної прози, як і літератури для дітей, другої половини ХХ століття. Показано, що наскрізний анімалістичний образ (кінь) зумовлює суположення різних поглядів на спілкування людини з твариною, формування моделей поводження з нею як із боку дітей, так і з боку дорослих, пошук точок дотику цих моделей. Тим самим оприявнюються шляхи символізації тварини, характерні, зокрема, для українського світогляду, у свідомості персонажа-підлітка. Своєю чергою, в категоріях жанру архітвір В. Земляка виявляє тенденції поєднання оповідання з новелою, що помітно у динамізмі оповіді та формуванні новелістичного Wendepunkt'уДокумент Elements of the artistic synthesis in making a powerpoint presentation(2024) Naumenko, NataliiaLearning the novelty requirements for PowerPoint presentation in creating an image of a food product, one of which is the expedient usage of artistic synthesis, is the prospective trend not just for technologists, but also for the students majoring in advertisement, marketing, edition and polygraph practiceДокумент Changes in vitamin content and sensory characteristics of frozen wild berries during storage(2024) Simahina, Galina; Naumenko, Nataliia; Kaminska (Halapsina), SvitlanaThe aim of the study was to evaluate changes in the content of ascorbic acid, bioflavonoids, and β-carotene, as well as the organoleptic properties of frozen wild berries under the influence of cryoprotectants after long-term storage. Berries, processed with a water solution of cryoprotectant before freezing, after 9 months of storage, showed almost no significant difference with fresh raw materials in terms of vitamin content and sensory characteristics. The optimal conditions for defrosting of berries was temperature 0 °C for 30–33 minutes.Документ Нутриціологічне корегування та захист організму від радіоактивних ушкоджень(2024) Сімахіна, Галина Олександрівна; Науменко, Наталія Валентинівна; Грегірчак, Наталія Миколаївна; Науменко, Іван ЮрійовичНа сьогодні доведено, що навіть малі дози постійно діючого радіоактивного опромінення можуть викликати легку форму променевої хвороби, зниження імунітету і негативні віддалені наслідки. Радіонукліди, які потрапили в організм людини, здатні накопичуватись у тканинах і органах, дуже повільно виводяться і спричинюють різноманітні захворювання, зокрема онкологічні. І в такій ситуації все більше уваги і в медицині, і в нутриціології приділяється профілактичним заходам захисту організму людини від радіоактивних ушкоджень, а пріоритетного значення набувають нутрієнти радіопротекторної та адаптогенної дії. Ці чинники визначають актуальність даної роботи, а практична реалізація такої профілактики пов’язана з розробленням та виробництвом функціональних харчових продуктів і дієтичних добавок на основі сировини з підвищеним вмістом радіопротекторів.Документ Особливості романної оповіді в романі "Шум і лють" Вільяма Фолкнера(2024) Науменко, Наталія ВалентинівнаУ статті простежено формування особливостей романної оповіді та риси експериментаторства, оприявнені у творі Вільяма Фолкнера «Шум і лють» (“The Sound and the Fury”), опублікованому у 1929 році. Новизну структури роману спостережено передусім у тому, що письменник розвиває загалом нескладний сюжет повістування у чотирьох різних за формозмістом наративних парадигмах: по-перше, з метою показати одну й ту саму подію та пов’язані з нею колізії очима трьох братів – німого, але чуйного олігофрена Бенджі; неоромантичного за внутрішньою сутністю неврастеніка Квентіна; колись успішного «тверезого» ділка Джейсона та афро-американки Ділсі. Кожен персонаж має свою свідомість, характер та бачення дійсності, що їх виразно помітно у формозмісті твору – застосуванні різноманітних мовленнєвих і образних конструкцій задля показу єдиної події.Документ Дієтична добавка адаптогенної дії для екстремальних умов довкілля(2024) Сімахіна, Галина Олександрівна; Кочубей-Литвиненко, Оксана Валер'янівна; Науменко, Наталія Валентинівна; Побрусило, Марина ВолодимирівнаУ даній роботі створено дієтичну добавку на основі 5 лікарських рослин, показано їхню дію на різні органи та системи організму людини в екстремальних умовах життєдіяльності. Компоненти отриманої добавки широко розповсюджені на території України, тому вони будуть доступними за ціною для різних верств населення, а виробництво таких дієтичних добавок матиме значні переваги над імпортною продукцією цієї категорії товарів.Документ Співпраця науковця та комп’ютера як джерело нових поетичних образів(2023) Науменко, Наталія ВалентинівнаУ статті окреслено особливості формування образності слів у контексті комп’ютерного оброблення тексту. Зважаючи на той факт, що вузькоспеціальні філологічні та інші наукові терміни, рідкісні власні назви й діалектні слова, відсутні у тезаурусі Microsoft Office Word, але наявні у канві тексту – як наукового, так і художнього, – можуть піддаватися певним модифікаціям (заміні однієї літери на іншу, розірвання невідомого слова на дві частини тощо), установлено: варто не лише звертати на це увагу під час набору та, особливо, редагування файлу, а й тримати у фокусі потенційну образну знахідку, ко-тра може утворитися завдяки “допомозі” комп’ютера.Документ Continuous tenses functioning in the song lyrics by Sting(2023) Naumenko, NataliiaТhe studies of the Continuous tense forms in the song lyrics by Sting make possible to confirm that this group stands for the embodiment of diverse philosophical concepts, preliminarily revealed by the specialists in cognitive linguistics and poetic speech theory, – immediacy, transiency, inconsistency, and variability of internal movements in a speaker’s mind. Therefore, what these concepts would have in common, while functioning in a poetic work, is their ability to display ‘being-now-and-here,’ through which the new, purely authorial vision of an archetypal image is being created in a song. Згідно з правилами англійської граматики, часові форми Continuous (відомі також як Progressive) виражають дію об’єкта як процес, котрий триває, тривав або триватиме у певний момент або проміжок часу. Відповідно побудова цієї форми, яка передбачає використання модального дієслова «бути» у всіх особових або часових варіаціях, значною мірою зумовлює філософічність конструкції Present / Past / Future Continuous у літературному творі: з одного боку, вона стає проявом самосвідомості ліричного оповідача, найкращим способом показати внутрішні порухи його душі, а з другого – нанизуванням або чергуванням його емпіричних переживань, спостережень або роздумів, із яких твориться особлива картина світу. Зауважено, що форми Continuous та пов’язані з ними Perfect Continuous, хоча й позиціонуються як визначники тривалості процесу, насправді виражають дію в точковий момент мовлення, саме тоді, коли відбувається її сприйняття та перетворення у свідомості ліричного оповідача. Зокрема, у пісенній ліриці Стінга, де з усієї сукупності зазначених часових форм домінантною виступає Present Continuous, важливо звернути увагу на те, яку саме дію показано у процесі, з метою виявити її роль у розвитку ліро-епічного сюжету пісні або посиленні драматизму оповіді. Акцентовано, що особливо виразною ця функція виявляється в зіставленні різних форм дієслів у межах одного речення, а надалі й однієї або кількох строф (у піснях “They Dance Alone,” “When the Angels Fall,” “Big Lie Small World,” “After the Rain Has Fallen”). Нанизування дієслів у тривалих або перфектно-тривалих часах (наприклад, у творах “Fill Her Up,” “The Night the Pugilist Learned How to Dance,” “Sacred Love”) сприяє створенню атмосфери роздуму, мрії, що й уможливлює кваліфікувати зазначену часову форму як чинник реалізації внутрішнього світу оповідача в пісенному тексті. Дослідження функцій часів Continuous у пісенній ліриці Стінга дає підстави висновувати, що ця група виступає втіленням розмаїтих філософських концептів – безпосередності, минущості, мінливості, варіативності внутрішніх порухів душі ліричного героя, які виокремлюють фахівці з когнітивної лінгвістики та теорії поетичного мовлення. Спільним знаменником для них можна ствердити «буття-тут-і-зараз», крізь призму якого в пісні формується нове, суто авторське бачення архетипного образуДокумент Концептуальні засади розроблення нових харчових продуктів для військовослужбовців(2023) Сімахіна, Галина Олександрівна; Науменко, Наталія ВалентинівнаМета цієї роботи полягає в тому, щоб, розглядаючи харчовий статус людини як ефективний профілактичний і лікувальний захід, з’ясувати основні завдання перед розробниками спеціальних харчових продуктів, які разом із медико-психологічними та еколого-гігієнічними засобами сприяли б підвищенню стійкості організму військових до негативних чинників, поліпшенню адаптаційних можливостей і загальної витривалості.Документ Синтез мистецтв у жанровій парадигмі елегії (на матеріалі оповідання «В лавровім вінку» Сильвестра Яричевського та «Майових елегій» Івана Франка)(2023) Науменко, Наталія ВалентинівнаУ статті йдеться про властивості мистецької синестезії як особливого явища української модерністської літератури початку ХХ століття, проявленого насамперед у жанровій матриці елегії. Зіставленням теоретичних поглядів на елегію (починаючи від «Саду поетичного» Митрофана Довгалевського) установлено, що саме в літературі бароко вона відкриває широкі можливості до синтезу різних сенсорних образів, жанрових маркерів та інтонаційних чинників, а у добу модернізму органічно трансформується з віршованої у прозову парадигму. Мета цієї роботи – утвердити елегійну жанрову матрицю як чинник синтезу словесних та образотворчих мистецтв і, як наслідок цього, творення особливого екфрастичного універсуму. The author of the article examines the properties of artistic synthesis as the specific phenomenon of Ukrainian Modernist literature at the beginning if the 20th century, revealed predominantly in the elegiac generic matrix. Upon juxtaposing the theoretical notions of elegy (initiated from Hortus poëticus by Mytrofan Dovhalevsky), there was affirmed that it would open the wide opportunities for combining various sensory images, genre markers and intonation factors, and furthermore, in Modernism, it got organically transformed from verse into prose paradigm. The objectives of this work are to confirm the elegiac generic matrix as the factor of synthesizing verbal and visual arts and, consequently, creating the special ecphrastic universum.