Перегляд за Автор "Науменко, Наталія Валентинівна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 204
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ «Intermezzo» М. Коцюбинського – імпресіоністичний новелістичний канон(2012) Гуляк, А. Б.; Науменко, Наталія ВалентинівнаУ статті розглядається хрестоматійний твір М. Коцюбинського “Intermezzo” з позицій становлення імпресіоністичного письма в українській літературі початку ХХ століття. Показано, що поетика новели, яка репрезентує синтез первин лірики, епосу та драми, виявляє ознаки схожості з японською безсюжетною прозою, за приклад якої в роботі правлять дзуйхіцу Сей-Сьонаґон.Документ Актуалізація архаїчних вільновіршових форм у поезії ХХ століття(2017) Науменко, Наталія ВалентинівнаУ статті проаналізовано особливості версифікації у пам’ятці давньослов’янської літератури «Слово о полку Ігоревім» на основі її переспівів та автентичних писемних творів ХХ століття. Показано, що інтерес до вільного віршування, який виник наприкінці ХІХ ст., значною мірою зумовив актуалізацію стародавніх віршових форм і надання нового змісту традиційним образам, якими показано історичну подію та її відлуння у мирному часі. The article gives an analysis of versification specificity in The Song of Igor’s Campaign – the masterpiece of ancient Slavic literature, based on its interpretations and authentic written long poems of the 20th century. There is shown that the interest to free verse appeared at the end of the 19th century has significantly conditioned the actualization of the ancient verse forms and the new meaning for traditional images to show the historical event and its echoes in peaceful times.Документ Актуалізація формозмістових елементів літератури бароко у пісенній ліриці Стінга (на матеріалі альбому «Sacred Love»)(2022) Науменко, Наталія ВалентинівнаУ статті аналізуються ліричні твори сучасного співака Стінга (Гордона Самнера) в аспекті їхньої культурологічної наповненості, передусім можливостей актуалізації формальних та змістових прийомів літератури англійського бароко. Основу дослідження склав альбом «Sacred Love» 2003 року випуску як зібрання різностильових і різножанрових творів, сполучених наскрізною ідеєю пошуку нового образу любові. The article represents the analysis of lyrics by Sting (Gordon Sumner) within the aspects of their culturological content, primarily the possible actualization of formal and substantial principles of English baroque literature. The album 'Sacred Love' (2003) became the base for the research as the collection of works in various genres and styles connected with the prominent idea of searching for the new image of love.Документ Аудиторія як капітальний засіб навчання(2012) Науменко, Наталія ВалентинівнаУ статті аналізуються особливості роботи в аудиторії з валеологічної точки зору. Показано, що адекватне сприйняття навчального матеріалу студентами зумовлюється багатьма чинниками, серед яких – здоровий мікроклімат навчального приміщення та творча взаємодія лектора й слухачів. The paper analyzes the characteristics of the audience of valeological perspective. It is shown that an adequate perception of educational material by students is due to many factors, among them - a healthy microclimate classrooms and creative interaction between lecturer and students.Документ Аюрведа як найдавніша оздоровча система та її адаптація до умов України(2016) Сімахіна, Галина Олександрівна; Науменко, Наталія ВалентинівнаАюрведа стає дедалі більш відомою та популярною у Європі, зокрема в Україні. Це офіційна медична практика в Індії та на Шрі-Ланці і найдавніша у світі система фізичного та духовного оздоровлення. Ayurveda is becoming increasingly well-known and popular in Europe, particularly in Ukraine. This is the official medical practice in India and Sri Lanka and the world's oldest system of physical and spiritual healing.Документ Аюрведичні та європейські канони здоров’я(2018) Українець, Анатолій Іванович; Сімахіна, Галина Олександрівна; Науменко, Наталія ВалентинівнаСьогодні всі держави світу визнають, що володіння найвищим досяжним рівнем здоров’я є одним із основних прав кожної людини. Тому вивчення різних систем оздоровлення, їх індивідуальний вибір, перехід від традиційної медицини, орієнтованої на лікування хвороб, до профілактики і зміцнення здоров ’я нетрадиційними методами стало нагальною потребою. І найбільш ефективним із них є аюрведична система оздоровлення — невичерпна мудрість Давнього Сходу. Саме Аюрведа пропонує натуральне та безпечне лікування тих хвороб, які не піддаються навіть сучасним методам європейської медицини, причому і давня, і теперішня Аюрведа вважають запорукою належного стану здоров ’я систему раціонального харчування, йогу, фітотерапію, детоксикацію організму, психотерапію через медитації та молитви. У статті наведено порівняльну характеристику підходів Аюрведи та європейської, зокрема української медицини та нутриціології до проблем корегування стану здоров’я людини, її фізичної та психологічної рівноваги у сучасних соціально-економічних і екологічних умовах. Проаналізовано низку теоретичних праць українських та індійських авторів, присвячених творенню новітньої парадигми оздоровлення. Звернено увагу і виокремлено позитивні сторони обох концептуальних систем, які дають можливість кожному сформулювати індивідуальні принципи оздоровлення, що сприяє збереженню стану здоров’я на довгі роки. Аюрведа та інші системи оздоровлення дають різноманітні практичні поради, реалізуючи які можна навчитись підтримувати своє здоров’я в належному стані, насолоджуватись довгим повноцінним щасливим життям. Сучасна наука підтверджує давньоіндійські канони: людина безпосередньо пов ’язана з Природою як першоджерелом енергії. І тому найбільш результативними є природні методи оздоровлення. Nowadays, the authorities in all the states of the world recognize the possession of the most achievable level of health to be one of the main rights for every human. Therefore, we find relevant studying the various wellness systems, their individual choice and transition from the traditional medicine (aimed at treatment of certain diseases) to prevention and strengthening of health by non-traditional methods. Ayurvedic system of wellness — the immense wisdom of Ancient East — is supposed to be the most effective of them. It is Ayurveda which proposes the natural and safe treatment of those diseases that are resistant to even the up- to-date methods of European medicine. By the way, both ancient and modern Ayurvedic doctrines consider the warranty of proper state of health such factors as the system of reasonable nutrition, yoga, phytotherapy, organism detoxication, and psychotherapy with a help of meditations and prayers. This article represents the comparative characteristics of Ayurvedic and European (firstly Ukrainian) medical and nutritiological approaches to the problems of correcting the state of human health, one’s physical and psychological balance in today’s social, economical, and ecological conditions. There is analyzed an array of theoretic works by Ukrainian and Hindu scientists, dedicated to creation of the newest paradigm of recreation. The authors of this article pay the proper attention to the positive features of both of the conceptual systems to allow anyone to formulate one’s individual principles of recreation which would benefit the state of one’s health for years. Ayurveda and other systems of wellness give the various practical advices to be realized for keeping one’s health in the proper state and also enjoying the long, valuable, and happy life. The contemporary science confirms the ancient Hindu canon which is the following: the human is directly connected to Nature, the main source of energy. Therefore, the natural methods of recreation seem to be the most efficient by now.Документ Біблійний інтертекст пісенної лірики Стінга(2017) Науменко, Наталія ВалентинівнаУ статті аналізуються ліричні твори сучасного співака Стінга (Гордона Самнера) в аспекті їхньої інтертекстуальної наповненості, передусім – у плані біблійних алюзій. Показано специфіку інтерпретацій композиційних, родо-жанрових, просодичних, образних, мовних елементів у різних книгах Святого Писання та віршах Стінга. Доведено, що актуалізація біблійних словесних чинників через уведення їх до структури пісенного твору дозволяє розширити спектр їх сприйняття та осмислення українським реципієнтом задля формування власного естетичного досвіду.The article represents an analysis of lyrical works by the modern singer Gordon Sumner (Sting) in the aspect of their intertextual content, first of all Biblical allusions. There were shown Sting’s specific means to interpret the compositional, generic, prosodic, imagery, and linguistic elements from various Biblical books in his own song texts. The author proved that the actualization of lexical conceits from Old and New Testament due to their inclusion into a song verse allowed both the poet and the Ukrainian recipient to widen the range of their comprehension so as to form one’s own esthetical experience.Документ Біблійний інтертекст у пісенній ліриці Стінга(2017) Науменко, Наталія ВалентинівнаУ праці аналізуються ліричні твори сучасного співака Стінга (Гордона Самнера) в аспекті їхньої інтертекстуальної наповненості, передусім – у плані біблійних алюзій. The work represents an analysis of lyrical works by the modern singer Gordon Sumner (Sting) in the aspect of their intertextual content, first of all Biblical allusions.Документ Біологічно активні речовини в харчових технологіях(2016) Сімахіна, Галина Олександрівна; Стеценко, Наталія Олександрівна; Науменко, Наталія ВалентинівнаУ підручнику наведено теоретичні та практичні результати дослідження хімічного складу і функціональної ролі у живому організмі широкого спектру біологічно активних речовин рослинного та тваринного походження. Обґрунтовано доцільність та перспективність використання рослинної сировини, в тому числі дикорослої, для збагачення харчових основ з метою отримання нових видів харчової продукції, напівфабрикатів, напоїв з оптимізованим складом основних нутрієнтів, високоефективної та абсолютно безпечної для споживачів. Узагальнено практичний досвід виробництва поліфункціональних рослинних збагачувачів із підвищеним вмістом біологічно активних речовин та їх використання у харчових технологіях. Для студентів, магістрів, аспірантів, наукових співробітників та фахівців харчової промисловості.Документ Важливість гуманітарної складової у підготовці фахівців-технологів ХХІ століття(2013) Науменко, Наталія ВалентинівнаНеобхідно визначити основні пріоритети у підготовці (як професійній, так і гуманітарній) сучасного покоління фахівців-технологів для харчової промисловості й особливо її нового напряму, який в Україні тільки зароджується, – індустрії здорового харчування. It is necessary to define the main priorities in training (both professional and humanitarian) of the new generation of specialists in food technologies. This is extremely important for the industry of healthy food, the new trend in food industry which is now developing in Ukraine.Документ Валеологічна складова в системі гуманітарного виховання студентів ВНЗ(2015) Сімахіна, Галина Олександрівна; Науменко, Наталія ВалентинівнаАктуальність досліджень, присвячених здоров’ю студентів як основної складової виховання, не викликає сумнівів. В останні роки відзначається безпрецедентне зростання психічної та фізичної патології серед студентської молоді. The relevance of studies on the health of students as the main component of education, no doubt. In recent years there has been an unprecedented increase mental and physical pathology among students.Документ Варіації образу вина в українській романтичній поезії(2018) Науменко, Наталія ВалентинівнаУ статті проаналізовано твори української поезії доби романтизму, до образної структури яких входить концепт «вино». Метою роботи було установити місце даного концепту у формуванні жанрових характеристик окремо взятого віршованого твору. До розгляду взято твори як ліричні (елегії, пісні, філософські поезії), так і ліро-епічні (поеми, балади). Виявлено, що образ вина набуває особливих семантичних рис відповідно до жанру – чинник сюжетотворення, зокрема маркер переломного моменту (у ліро-епіці), алегорія розкоші, символ дружби, перемир’я та єднання (у ліриці). The article represents an analysis of Ukrainian poetry of romantic period (the 19th century) with ‘wine’ for the significant image. The relevance of this work is conditioned by the fact that ‘wine poetry,’ as well as image of wine in Ukrainian literature as a whole, has not been the subject of thorough philological research yet. The purpose of this article was to define the place of the above mentioned conceit in formation of the generic characteristics of a separate verse work. The poems to be studied in this article were both lyrical (an elegy, a song, a philosophical poem) and lyro-epic (a long poem, a ballad etc.), written by Amvrosiy Metlyns’ky, Taras Shevchenko, Yuriy Fed’kovych, Yakiv Schoholiv, Mykhailo Staryts’ky, Pavlo Hrabovs’ky, and Mykola Chernyavs’ky. The imagery of the poems analyzed represented ‘wine,’ first of all, as an artistic detail within the chronotopos of the tavern (‘shynok’), which allowed the writers to show the human loneliness among the crowd (one of the prominent motifs in Romantic literature). Another point was the poet’s reproachful attitude to misusing wine (and alcohol in general), turned into a unique rhetorical figure of opposition between drunkenness and sobriety – for instance, in Shevchenko’s ‘Yakby-to ty, Bohdane pyanyi…’ (If only you could, you drunk Bohdan…). Thirdly, it also was Taras Shevchenko who gave the image of wine the actualization in Romantic style as the symbol of religious rite (Cahors, the so-called ‘church’ red wine) and Eucharist, as it was in Ukrainian literature of Kyiv Rus and Baroque periods. Conclusively, the close reading of all the works made possible for the researcher to expose the additional connotations of image of wine regarding the genre matrix – it became the factor of plot development (particularly, the marker of a climax point in the ballad or the long poem), the allegory of luxury (mostly at the end of the 19th century), the symbol of friendship, reconciliation and unity (first of all, in Taras Shevchenko’s poems which were the interpretations of Ancient Rus narrations, including The Song of Igor’s Campaign).Документ Вдивляння дитини у світ : неоромантичні аспекти образотворення(2012) Науменко, Наталія ВалентинівнаУ статті з позицій зіставного аналізу розглянуто специфіку образотворення в оповіданнях «Дивак» Григора Тютюнника та «Олень Август» Євгена Гуцала. Шляхи пізнання та перетворення довкілля головними героями – дітьми письменники окреслюють у неоромантичному ключі, що виражається в деміургічних прагненнях, взаєминах зі «світом дорослих» і пошуках ідеалу. The article represents a juxtapositive analysis of two short stories, Strange Boy by Hryhor Tyutyunnyk and August the Deer by Yevhen Hutsalo, accomplished with a purpose to find out the mainstreams of image-making. There was shown that the characters’ attempts to cognize and transform their outer world were outlined in neoromantic way, which is expressed in children’s demiurgic intentions, relationships with ‘adults’ surrounding, and searches for an ideal.Документ Велика подорож "Останнього корабля": формозмістові характеристики альбому Стінга «The Last Ship» (2013)(2020) Науменко, Наталія ВалентинівнаУ статті показано, що у творенні хронотопу приморського міста й супутньої йому образно-символічної концептосфери значну роль відіграють архетипні мотиви (і передусім корабель як алегоричний аналог Храму) та їхні інтерпретації крізь призму поетичного світобачення та світовідчуття Стінга – уродженця приморського Ньюкасла. Узагальнено особливості взаємодії в текстах, які належать до «Останнього корабля», поетичної фоніки, лексики, стилістики, синтаксису у становленні пісенної образності; утверджено кожну пісню як окремий сюжетний твір і водночас складник великого естетичного цілого, який синтезує ліричні, ліро-епічні, епічні, драматичні, фольклорні, сатиричні та гумористичні, публіцистичні жанрові елементи і тим самим зумовлює несподівані повороти у сюжетиці та генериці альбому. Інтерпретуванням пісенного тексту з точки зору жанру, співвіднесенням його версифікаційних особливостей з розвитком поетичної думки митця з’ясовано, що основними виявами унікальності поезії Стінга, явленими в «Останньому кораблі», є переосмислення класичних і фольклорних архітворів, зокрема «морської» тематики, у контексті синтезу лірики з музикою та творення на цьому ґрунті нових жанрово-стильових модифікацій, принципів просодії та художнього мовлення, інтертекстуальних та інтермедіальних парадигм.Документ Верлібристика Василя Голобородька в аспекті культурознавчого дослідження(2021) Науменко, Наталія ВалентинівнаУ статті виконано культурологічний аналіз вільновіршових творів Василя Голобородька, ґрунтованих на інтерпретації образів різних мистецтв – кераміки, скульптури, образотворчого мистецтва, живопису, графіки, дитячого малюнка. Виявлено, що концепти зазначених мистецтв перебувають у стані взаємопроникнення, а вільна віршова форма, за рахунок нерівномірного, «неспокійного» темпоритму, сприяє їх нестандартному осмисленню реципієнтами. The article represents the culturological analysis of free-verse works by Vasyl Holoborodko based on the interpretations of images from various arts – ceramics, sculpture, painting, graphics, children’s drawing. There was asserted that the concepts of the arts notices remain in constant interactions, and free verse due to its ‘restless’ rhythm helps the recipients to interpret them nontraditional ways.Документ Взаємодія елементів західної та східної філософій у творчості Івана Карпенка-Карого(2021) Науменко, Наталія ВалентинівнаУ статті з позицій культурологічного аналізу простежено взаємодію концептів західної та східної (передусім ведичної) філософії у творі Івана Карпенка-Карого «Хазяїн». Шляхи інтерпретації західної парадигми філософічної лектури письменника досліджено паралельно з їхніми гіпотетичними типологічними збігами зі східними мотивами, сюжетами, максимами і реаліями як складниками художнього світу п’єси (мовою та поведінкою персонажів, їхнім природним і речовим оточенням). Відтак кореляції мотивів різних філософій утверджено як вияви діалогу автора зі східною та західною культурою на архетипному рівні – через осмислення філософем у їхній символічній сув’язі та надання їм нових конотацій на українському ґрунті. The author of this article investigated the interactions between the conceits of Occidental and Oriental (Hindu, first of all) philosophies in the play ‘Khazyayin’ (The Master) by Ivan Karpenko-Karyi from the viewpoint of culturological analysis. The ways to interpret the Western paradigm of the writer’s reading were correlated to their hypothetical typological coincidences with Hindu motifs, plots, maxims and realities as the constituents of the play’s artistic world (including the speech and behavior of the characters, their natural and material environment). Therefore, the correlations between the motifs of various philosophies were confirmed as the displays of the writer’s dialogue with Occidental and Oriental cultures on the archetypal level, which is the interpretation of initial philosophical images in their symbolic combinations and, thenceforth, the establishment of their new connotations on Ukrainian cultural background.Документ Взаємодія критика та письменника як співтворчість(2021) Науменко, Наталія ВалентинівнаУ статті аналізуються основні шляхи взаємодії літературного критика з письменником, чиї твори рецензуються. Показано, що з сукупності аналізованих критиком явищ (на перший погляд, різнорідних) постає цілісність його фахової методики. Це – поєднання критики з наукою; врахування в судженнях про літературу світового досвіду й контексту; серйозна увага до слова. Метою цієї статті стало установити літературно-критичну діяльність письменника як одну з форм творчої комунікації, надто ж актуальної в наші дні, на тлі надзвичайно швидкого розвитку інформаційних технологій та електронних засобів зв’язку. Саме тому до уваги взято такі жанрові різновиди літературної критики, як есе, нарис, літературно-критична стаття, листування, відгук та рецензія. The article studies of the main trends of interactions between a literary critic and a writer whose works are under analysis. There was shown that the integrity of heterogeneous, from the first sight, phenomena researched by the critic allows observing the diversity of one’s methods – these are combination of science and criticism; profound view of world context and experience in judging about a certain literary work; serious attention paid to word. The purpose of this article is to assert the literary critical activity of a writer as one of the creative interaction form that is relevant nowadays, on the background of rapid proliferation of informational technologies and electronic communication means. That is why such generic varieties of criticism as an essay, a literary-critical article, letter writing and a review were taken into consideration.Документ Взаємодія світських та релігійних концептів у сучасній українській поезії(2013) Науменко, Наталія ВалентинівнаУ статті на великому теоретичному та ілюстративному матеріалі розглядаються особливості «молитвословного» вірша в системі традиційних ліричних жанрів української поезії ХХ ст. Зміст поетичного твору, якому автор надає рис того чи того жанру релігійної поезії, наближає його до жанрового інваріанту, прояснюючи взаємодію суто релігійних концептів із реаліями світського оточення авторів. Based on the large theoretical and illustrative material, the author of this article has researched the specificity of so-called ‘prayer’ verse in the 20th century Ukrainian poetry. The sense of a work given the peculiar genre features of a religious poetry can get it closer to a genre invariant, elucidating the interaction between purely religious conceits and the secular environment of the poets.Документ Взаємодія світу природи та світу мистецтва у віршовому доробку Ігоря Качуровського(2018) Науменко, Наталія ВалентинівнаУ статті розглянуто зібрання віршових творів Ігоря Качуровського (збірку «Осінні пізньоцвіти» та цикл поезій із книги «Італія в українській літературі») з позицій їхнього жанрового та образного наповнення. Методологічною основою дослідження стала праця Качуровського «Генерика і архітектоніка», передусім класифікація ліричних жанрів, яка, завдяки виразним змістовим акцентам, дозволяє подивитися на окремий твір під різними кутами зору. Отож для подальших студій установлено дві взаємопов’язані парадигми – «світ природи» і «світ мистецтва». На цій підставі «грибні» вірші з «Осінніх пізньоцвітів» утверджено знаковими взірцями не лише пейзажних та «екологічних» поезій, а й ностальгійної лірики, філософських розмислів і спогадів. І. Качуровський репрезентував також своєрідне трактування образу Італії, співвідносне з літературою українського модернізму, але увиразнене культурологічними концептами – починаючи з філософії елеатів (представників так званої «Великої Еллади») й завершуючи постатями діячів Ренесансу.Документ Взаємодія українських та іншомовних лексем у створенні професійної номенклатури для ресторанної сфери(2013) Науменко, Наталія ВалентинівнаБільшість держав світу має свою національну термінологію (з елементами інтернаціональної лексики). У цивілізованій країні національна мова забезпечує всі галузі життя і, зокрема, фахове спілкування. Тому процес створення наукової термінології в українській мові є природним і необхідним. Most of the world has its national terminology (with elements of international vocabulary). In civilized countries the national language provides all areas of life, particularly professional communication. Therefore, the process of creating scientific terminology in the Ukrainian language is a natural and necessary.